Vogn-tråd

Stokke trailz fra førstemann. Veldig fornøyd :) Vogna er høy og baggen er romslig, som er viktig for oss da vi har høy risiko for hofteleddsdysplasi. Synes også det er viktig med god plass til ting under vogna, og der er Stokke trailz helt super :)
 
Synes disse ser veldig fine ut men jeg er 180 høy og synes det ser ut som bagen er så lav. Har du noen erfaring med det? Må bare dra å teste i butikk også.
Kan anbefale den vognen her. Maxi Cosi lila xp.Høyeste vognen i butikken og med teleskophåndtak som går langt ut. Den fikk alle andre vogner i butikken til å se ut som dukkevogner i forhold.:p Bagen traff meg i magehøyde og hadde fin oversikt over mini. Bagen er også stor og sittedelen er lengre enn konkurrentene. Svært fornøyd med alle tilleggsegenskaper også!:D
 

Vedlegg

  • 139301-600x677.png
    139301-600x677.png
    323,8 KB · Visninger: 44
Synes disse ser veldig fine ut men jeg er 180 høy og synes det ser ut som bagen er så lav. Har du noen erfaring med det? Må bare dra å teste i butikk også.
Jeg er bare 160 så ingen erfaring der, men vognen er litt lav i bagdelen ja, men håndtaket kan forlenges :)
 
Buffalo er utgått modell, den får du kun tak i brukt. Veldig synn, for det er ei fantastisk vogn, som selger som hakka møkk på Finn :hilarious:
Den er utgått ja! Kjøpte vår vinteren 2017 før mini kom i 2018, flaks for oss siden den gikk av ved årsskiftet. Men heldigvis en robust vogn som selges nye på finn som du sier! Har flere venner som har kjøpt brukt der :D
 
Har kjøpt Emmaljunga nxt90 outdoor:angelic: Falt for den med en gang, føltes riktig ut og etter å ha lest oss opp så kom vi frem til at den passet best til oss. Vi ville opprinnelig ha noe med større hjul foran vi og, men etter å ha prøvd forskjellige vogner med mindre hjul fremme så fant vi ut at det passet for oss. Større hjul virker kanskje stødigere, men mindre hjul virker nesten litt mer smidig?
 
Har kjøpt Emmaljunga nxt90 outdoor:angelic: Falt for den med en gang, føltes riktig ut og etter å ha lest oss opp så kom vi frem til at den passet best til oss. Vi ville opprinnelig ha noe med større hjul foran vi og, men etter å ha prøvd forskjellige vogner med mindre hjul fremme så fant vi ut at det passet for oss. Større hjul virker kanskje stødigere, men mindre hjul virker nesten litt mer smidig?
Vet ikke om det er noe særlig stødigere, men jeg fikk erfare sist jeg var gravid at jeg med store hjul foran kom meg enklere frem i terreng og på vinterstid med snø enn de som hadde mindre hjul. Men Emmaljunga outdoor er vel kanskje designet for å tåle det meste?
 
Vet ikke om det er noe særlig stødigere, men jeg fikk erfare sist jeg var gravid at jeg med store hjul foran kom meg enklere frem i terreng og på vinterstid med snø enn de som hadde mindre hjul. Men Emmaljunga outdoor er vel kanskje designet for å tåle det meste?


Kommer vel kanskje an på hjulene også type luft og sånne stive? Om de er helt "slipt" eller om de har sånne spor
:bookworm: Såg en del videoer av den på snøføre/terreng og det virket ganske bra. Har ikke orket å gå inn i detaljer på hva som er forskjellig på modellene for jeg husker det ikke alikevel:hilarious: Var ihvertfall det vi følte etter å ha sett på de forskjellige. Det aller viktigste er jo at en går for det en trives med:Heartred
 
Kommer vel kanskje an på hjulene også type luft og sånne stive? Om de er helt "slipt" eller om de har sånne spor
:bookworm: Såg en del videoer av den på snøføre/terreng og det virket ganske bra. Har ikke orket å gå inn i detaljer på hva som er forskjellig på modellene for jeg husker det ikke alikevel:hilarious: Var ihvertfall det vi følte etter å ha sett på de forskjellige. Det aller viktigste er jo at en går for det en trives med:Heartred

Nxt90 outdoor har fungert helt supert for oss. Har låst hjulene foran når det har vært behov for det. Men helt nydelig å trille med svingbare hjul i butikken og sånn ellers.
 
Jeg ønsker meg en Emmaljunga Mondial de Luxe i lysegrå og hvit. Jeg tror den er fra 2017 eller 2018 så må prøve å få tak i den på finn. Men selges mest av den mørkeblå og hvit varianten der og den vil jeg ikke ha.
 
Har hatt litt forskjellige vogner og nå har vi brukt emmaljunga nxt90 bagdel og sportsdel med nr 2. kjøpte i fjor vår. Veldig fornøyd så den skal fortsatt brukes til lille som kommer
Ellers har vi emmaljunga scooter 4 og den ble brukt av eldste på nå 4 år og brukes i bhg av hun andre nå. Sistemann bruker nok også den❤️
 
Er det noen som har erfaring med Cybex Platium Priam?
Og når det gjelder sånne adapter til bilstol, passer adapterne til alle type bilstoler? :)
 
Jeg er 181 og mannen min 190, vi var å såg på Bugaboo fox i butikk i går og synes den var fin på høyden. Er i utgangspunkt mest opptatt i at håndtaket går at forlenge til riktig høyde så man kan gå bra med den og ta ut skrittene sine :D (fox var den ende de hadde inne i Bugaboo familien men planlegger selv en buffalo eller en cameleon)
Jeg vet ikke om de har gjort noe med cameleon siden den gangen vi hadde den, men bagen på den var veeeldig lav! Kan ikke sammenlignes med Fox..

Uppababy Vista har bag som sitter høyt oppe og fint justerbart håndtak:)
 
Vi har bestilt bugaboo fox 3, hovedsakelig fordi den er lett, tar liten plass i bilen, god solskjerming og at den virket enkel å manøvrere. Termin i februar, så den er ikke blitt testet ute enda. Er litt spent på hvordan den er å trille på grus/ujevnt underlag. Lenoleumsgulvet på kjøpesenteret gjør jo at alle vogner kjennes gode ut…
 
Vi har også kjøpt bogaboo fox 3 :happy: av de modellene man får kjøpt nye i dag, så synes jeg denne fremstod som en av vognene med best demping. Til sammenligning synes vi emmaljunga nxt90 var mye stivere demping på. I tillegg var det et stort pluss at vognen er mye lettere enn emmaljunga, og enklere å ta av bagdelen og bære denne opp og ned trapper mm. Enig i at emmaljunga har litt penere design, men her går funksjonalitet fremfor design.

foxen har en relativt lav bagdel, men når vi prøvde vognen så føltes den ikke så lav ut likevel. Samboeren min er vel 185, og har ikke noe problem med å trille denne :happy:
 
Er det noen som har erfaring med Cybex Platium Priam?
Og når det gjelder sånne adapter til bilstol, passer adapterne til alle type bilstoler? :)
Me har kjøpt den, men den er ikkje tatt i bruk enda:) Den er lett å legge saman, romslig bag og virker som ein draum å trille! Den tar dog stor plass i bilen, så lurt å vere obs på det.
Den er dyr, men når me kjøpte på Barnas Hus så følgte det med bilstoladapter og regntrekk både til bagdel og sittedel. Det koster jo litt å kjøpe utan om.
Adapteret var visstnok universal og passa til alle dei mest kjente bilstolmerka som besafe, maxi cosi, cybex og muligens fleire som eg ikkje husker:joyful:
 
Me har kjøpt den, men den er ikkje tatt i bruk enda:) Den er lett å legge saman, romslig bag og virker som ein draum å trille! Den tar dog stor plass i bilen, så lurt å vere obs på det.
Den er dyr, men når me kjøpte på Barnas Hus så følgte det med bilstoladapter og regntrekk både til bagdel og sittedel. Det koster jo litt å kjøpe utan om.
Adapteret var visstnok universal og passa til alle dei mest kjente bilstolmerka som besafe, maxi cosi, cybex og muligens fleire som eg ikkje husker:joyful:
Høres bra ut! :) Vi fikk aldri sett bagdelen «live», egentlig ingen som selger vognen i nærområdet. Men vi likte vognen godt, og studert den på nettet en del, og fikk også oppklart dette med adapter ved forespørsel til en butikk som har den. Så vi bestilte den i går faktisk, gleder meg til den kommer :joyful: Den tar stor plass i bilen ja, trodde kanskje ikke den tok såå stor plass. Er vel uansett ikke så stor forskjell fra de andre populære vognene kanskje, også er det vel den bagen som tar stor plass?:)
 
Vi har kjøpt britax smile tre. Er førstegangs og ante ikke hva vi skulle se etter engang, så da gikk vi for testvinneren på nett. Derfor litt overasket over at ingen andre nevner den her?! Oppleves lett liten med flust av praktiske løsninger. :)
 
Høres bra ut! :) Vi fikk aldri sett bagdelen «live», egentlig ingen som selger vognen i nærområdet. Men vi likte vognen godt, og studert den på nettet en del, og fikk også oppklart dette med adapter ved forespørsel til en butikk som har den. Så vi bestilte den i går faktisk, gleder meg til den kommer :joyful: Den tar stor plass i bilen ja, trodde kanskje ikke den tok såå stor plass. Er vel uansett ikke så stor forskjell fra de andre populære vognene kanskje, også er det vel den bagen som tar stor plass?:)
Så gøy :joyful: Ja, er hovudsakleg bagen som er stor, som i grunn er praktisk no med vinterbaby. Me kjøpte ein Refleks lun vognpose og den passa perfekt i bagen. Hadde nok blitt trangt i ein liten bag :)
Håper de blir fornøgd :woot:
 
Vi har kjøpt britax smile tre. Er førstegangs og ante ikke hva vi skulle se etter engang, så da gikk vi for testvinneren på nett. Derfor litt overasket over at ingen andre nevner den her?! Oppleves lett liten med flust av praktiske løsninger. :)
Vi vurderte den! Mye for pengene, mange som er fornøyd med den :) har sett en del av de i Oslo når jeg har gått i parker og rundt omkring. Sikkert tilfeldig at det er opphopning av bugaboo fox innne her, vi er jo ikke en så stor gjeng egentlig. Vi prøvde den i butikk og den virker både fin, praktisk og god. Absolutt er godt alternativ for de som kikker på fox2/fox3 men mye snillere pris :D
 
Vi har kjøpt britax smile tre. Er førstegangs og ante ikke hva vi skulle se etter engang, så da gikk vi for testvinneren på nett. Derfor litt overasket over at ingen andre nevner den her?! Oppleves lett liten med flust av praktiske løsninger. :)


Jeg opplevde også at Britax dukket lite opp også i søk på nett, men den er jo best i test, så tror det er et godt kjøpt.
 
Back
Topp