vogn til vinterbaby

mie_

Blir kjent med forumet
Dette er sikkert en tråd som har gått igjen, men jeg spør alikevell! :-)

Leter i vognjungelen etter en vogn som egner seg til vinterføre! Har lagt min elsk på Emmaljunga mondial duo og mondial deluxe, men lurer på om dette er vogner som egner seg på vinterføre.. er det noen av dere som har noen erfaring?
Og er det noen som har erfaring med å kjøpe barnevogn i sverige? vi vurderer sterkt å kjøre over grensen for å få den litt billigere :-)

Har ikke erfaring med de vognene du nevnte...Vi hadde vinterbaby i 2009, og kjøpte Emmaljunga City Cross. Vært veldig fornøyd med den. Bor laangt nord, med MYE vær på vinteren, og var kjempefornøyd med den vogna. Den var nett og fin til bybruk, og stødig, varm og stabil ellers. Babyen sov ute i den på dagtid, og vi har trillet den i all slags vær og føre, også utenfor asfalterte veier. Er den vi skal bruke til lille også:) Så Emmaljunga anbefaler jeg hvert fall:)

Men tror du kommer til å få omtrent like mange forskjellige meninger og svar som det er brukere her;) Det er så forskjellig hva folk liker og ikke liker med de forskjellige vognene, antall hjul osv. osv. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Du må tenke på hva du vil ha før du kjøper.
Hvis du har mulighet, plass og helse til å ha en litt tyngre vogn så er emmaljunga og simo et fantastisk valg. Det er gode stabile vogner, er veldig bra på all slags føre, store vognbager som er viktig til vinterbabyer+++++
Ville da valgt emmaljungavognene som er med lufthjul, city cross feks veier mindre og er en mindre vogn(noe som kan være bra) men pga mindre støtdemping og plasthjul er den dårlige på ulendt terreng.

Så kan du tenke på om du vil ha en vogn som er lettere å manøvrere ifht svinghjul. Kan en 3hjuling være noe or deg? Fantastisk trillekomfort! Man kan også få samme trillekomfort med 2 svingbare hjul foran, og en enda stødigere vogn! Disse vognene er også ofte mye mindre sammenlagt og lettere i vekt, noe som er veldig bra. Velg også helst lufthjul er min anbefaling.

Så ja. Mine tips er å se på disse:

Emmaljunga mondial, egde o.l.
Easywalker qtro
Simo
TFK
Bugaboo buffalo
Brio Smile

Lykke til i jungelen;)

Og viktigste av alt: det er UMULIG å velge vogn fra å se på nettet. Vognen er noe helt annet i virkeligheten.
Så dra i noen butikker som har forskjellig utvalg og prøv. Prøv å trill dem, se dem sammenlagt, prøv dem i bilen++
Du skal jo ha vogna i sikkert 3-4 år;)

Vi hadde emmaljunga smart duo til første, men den var så stor og tung at den lir byttet ut denne gangen :) Supert med stor bag, men den ble blytung når sportsdelen kom på! Denne gangen har vi kjøpt TFK :)

Har både TFK og emmaljungs edge duo og må si at emmaljungaen er best på vinterføre! :-) men TFK er super og! Holder meg til fireluft dekk fram til overgang til sportsdel :-)

Termin 4.januar ❤

Du må tenke på hva du vil ha før du kjøper.
Hvis du har mulighet, plass og helse til å ha en litt tyngre vogn så er emmaljunga og simo et fantastisk valg. Det er gode stabile vogner, er veldig bra på all slags føre, store vognbager som er viktig til vinterbabyer+++++
Ville da valgt emmaljungavognene som er med lufthjul, city cross feks veier mindre og er en mindre vogn(noe som kan være bra) men pga mindre støtdemping og plasthjul er den dårlige på ulendt terreng.

Så kan du tenke på om du vil ha en vogn som er lettere å manøvrere ifht svinghjul. Kan en 3hjuling være noe or deg? Fantastisk trillekomfort! Man kan også få samme trillekomfort med 2 svingbare hjul foran, og en enda stødigere vogn! Disse vognene er også ofte mye mindre sammenlagt og lettere i vekt, noe som er veldig bra. Velg også helst lufthjul er min anbefaling.

Så ja. Mine tips er å se på disse:

Emmaljunga mondial, egde o.l.
Easywalker qtro
Simo
TFK
Bugaboo buffalo
Brio Smile

Lykke til i jungelen;)

Og viktigste av alt: det er UMULIG å velge vogn fra å se på nettet. Vognen er noe helt annet i virkeligheten.
Så dra i noen butikker som har forskjellig utvalg og prøv. Prøv å trill dem, se dem sammenlagt, prøv dem i bilen++
Du skal jo ha vogna i sikkert 3-4 år;)

City cross er også komt med lufthjul nå. 2015 modellene:-) SÅ vi venter bare på at de kommer i butikken slik at vi kan dra å se på den. Alt utenom plasthjulene på den vognen likte vi (av de vi såg utstilt i butikken - 2014 mod).

City cross er også komt med lufthjul nå. 2015 modellene:-) SÅ vi venter bare på at de kommer i butikken slik at vi kan dra å se på den. Alt utenom plasthjulene på den vognen likte vi (av de vi såg utstilt i butikken - 2014 mod).

Sååå bra! Da er plutselig city cross et myyyye bedre valg:)

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

City cross er også komt med lufthjul nå. 2015 modellene:) SÅ vi venter bare på at de kommer i butikken slik at vi kan dra å se på den. Alt utenom plasthjulene på den vognen likte vi (av de vi såg utstilt i butikken - 2014 mod).
Sniker fra desember her.. Jeg har bestilt city cross 2015 med lufthjul og vil bare tipse om at det er litt bestillingstid.. Min blir produsert i uke 43 og jeg bestilte på slutten av juli :)

Takk for svar :-D skal innom noen butikker å prøvekjøre vogner og bestiller nok etter OUL den 27. Hvorkjøper dere/bestiller fra?

Sto mellom emmaljunga edge duo og tfk :) Ble edge duo ! Liker begge to veldig godt!

Takk for svar :-D skal innom noen butikker å prøvekjøre vogner og bestiller nok etter OUL den 27. Hvorkjøper dere/bestiller fra?
Babycare bestilte vi :) I butikk.

City cross er også komt med lufthjul nå. 2015 modellene:) SÅ vi venter bare på at de kommer i butikken slik at vi kan dra å se på den. Alt utenom plasthjulene på den vognen likte vi (av de vi såg utstilt i butikken - 2014 mod).

Ååååå.... Tror du de passer til 2008 vognene? :P Elsker alt ved crossen bortsett fra de punkteringsfrie hjulene :P

Erfaring så er lufthjul bra på grus og snø. Ikke de punkteringsfrie. Letter med luft synes jeg :)

Sniker fra desember her.. Jeg har bestilt city cross 2015 med lufthjul og vil bare tipse om at det er litt bestillingstid.. Min blir produsert i uke 43 og jeg bestilte på slutten av juli :)
Det er først nå de er tilbake og begynner å produsere igjen ble jeg fortalt. Derfor lang leveringstid i starten. De har hatt felles ferie eller noe slik.

Ååååå.... Tror du de passer til 2008 vognene? :p Elsker alt ved crossen bortsett fra de punkteringsfrie hjulene :p

Erfaring så er lufthjul bra på grus og snø. Ikke de punkteringsfrie. Letter med luft synes jeg :)
Enig med deg i at det er lettere med luft. Aner ikke angående om de passer til 2008 vognene. Men du kan jo høre med de i butikken eller sende en forespørsel til emmaljunga:-)

Back
Topp