Vogn til barnehage

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hva gjorde dere med vogn i barnehage? Ønsker ikke å bruke den vogna vi har da det er en dyr og fin vogn..

Vil jo ikke kjøpe noe det gjerne er mugg i.. Så ser for meg jeg må bruke noen tusen på ny vogn.
 
Har dere fått beskjed om å ha med egen vogn? I barnehagen til guttungen sover de i tvillingvogner barnehagen eier.
 
Vi tar med vår egen vogn. Blir ikke brukt mer eller hardere enn vår egen vogn. Men den oppbevares innendørs på nettene da :)
Skal den stå ute kan du kjøpe en pent brukt vogn. Vogner som er svarte, får hvite flekker ved mugg. Og vogner i andre farger vil du kunne se svarte flekker i om det er mugg.
 
Kjøpte en brukt og billig Emmaljunga-vogn. Hvis du kjøper brukt bør du inspisere den før kjøp hvis du er redd for mugg eller annet.
 
Har en tfk vogn som er litt treg i fremhjulet. Fikk den billig pga hjulet, men den skal jo bare stå stille :)
 
Har dere fått beskjed om å ha med egen vogn? I barnehagen til guttungen sover de i tvillingvogner barnehagen eier.
Ja, har fått beskjed om at vi må skaffe vogn til barnehagen:)

Vi tar med vår egen vogn. Blir ikke brukt mer eller hardere enn vår egen vogn. Men den oppbevares innendørs på nettene da :)
Skal den stå ute kan du kjøpe en pent brukt vogn. Vogner som er svarte, får hvite flekker ved mugg. Og vogner i andre farger vil du kunne se svarte flekker i om det er mugg.

Takk! Da skal jeg se etter det når jeg ser etter vogn. Lille skal ikke være i barnehage hver dag så må ha vognen min hjemme.
 
Hva gjorde dere med vogn i barnehage? Ønsker ikke å bruke den vogna vi har da det er en dyr og fin vogn..

Vil jo ikke kjøpe noe det gjerne er mugg i.. Så ser for meg jeg må bruke noen tusen på ny vogn.
Jeg har alltid fraktet vogna til og fra hver dag, men har da ikke kjørt til bhg.

Det er mange fine vogner som selges som "bhg vogn" da
 
Vi kjøpte en brukt emmaljunga classic. Romslig og god. Gutten min på 2 bruker den enda :)
 
Jeg har kjøpt vogn på Finn, mye billig og bra, men bør se litt godt over før om du er bekymret for mugg, se på selene, seler har jeg merket meg ofte ikke blir kvitt «muggmerkene» selv etter behandling og vask. Ellers er blekemiddelflekker en indikator. Også greit å velge vogner som stoffet kan tas av og vaskes.

Hvis du vil kjøpe nytt kanskje barnas hus vognene (yngri) kan fungere? De er ofte på salg til typ -40% så blir grei pris. Ikke prøvd de vognene, men så lenge størrelsen fungerer ut vognperioden (og med vinterpose) så er det vel greit for slikt bruk.

Ifht å bruke egen vogn i barnehagen så har den ene barnehagen vi hadde vognene ute under tak, men brukte også område som uteområde så der var risiko for skitt og slitasje på vogn stor så kjøpte egen bhg vogn, men der vi er nå har de vognhus med vegger så står ikke ut i vær og vind og ikke tilgjengelig fra uteområdet så her synes jeg det er greit å bruke hovedvogn om vi skal bruke den til å levere uansett (og ta med hjem ettermiddag). Så varierer veldig fra barnehage til barnehage hvilken belastning vognen gjennomgår på bhg. Skjønner godt du ikke vil belaste en fin dyr vogn unødvendig så klart, men tenkte å nevne det :)
 
Har kjøpt brukt vogn på Finn til bruk i barnehagen. Kostet meg noen få hundrelapper. Godt brukt emmaljunga og simo, men de var helt muggfrie. Stabile og store og romslige vogner som passet perfekt til barnehagen. Solgte faktisk begge to igjen på Finn, fikk masse respons på annonsen, til 100 kr mer enn jeg gav for de :D
 
Kjøpt en pent brukt babyjogger mini GT som vi brukte med vognbag i høst. Den skal nok også brukes i barnehagen til høsten. Med storesøster trillet vi (ser barnehagen fra kjøkkenet vårt) så brukte bare den vanlige vognen.
 
Kjøpte en brukt emmaljunga, som vi fikk billig pga alder, den så ut som ny :happy:
 
Hva gjorde dere med vogn i barnehage? Ønsker ikke å bruke den vogna vi har da det er en dyr og fin vogn..

Vil jo ikke kjøpe noe det gjerne er mugg i.. Så ser for meg jeg må bruke noen tusen på ny vogn.

I utgangspunktet skal barnehagen være så forsiktig med vognen at det skal ikke være noe problem å ha den vognen dere bruker til daglig der (hilsen barnehagelærer).
Kjøp gjerne egen barnehagevogn om du ønsker, men ikke noe du må. Se til at vognen er hel, og kan trilles uten problem og selvfølgelig at den er uten mugg. Som regel står vognen i ro for soving, men likevel bør den kunne trilles. :)
 
Sjekk hvordan de sover først. Vi bruker vår vanlige vogn fordi ungene sover inne i isolert vognrom. Ikke noe problemer med mugg da. :)
 
Back
Topp