Vogn spørsmål

Sniker.

Vi har Emmaljunga og jeg synes den er verdt hver krone og sammenlignet med bekjente og venninner som har andre typer virker den bedre. De fleste bruker den jo også lenger enn 1 år. Jeg ser du nevner soving men Emmaljunga er jo kjempegode sovevogner.
Samme erfaring her. Jeg har brukt mine Emmaljungavogner vognperioden ut, og kunne aldri tenkt meg noen annen vogn.
 
Sniker.

Vi har Emmaljunga og jeg synes den er verdt hver krone og sammenlignet med bekjente og venninner som har andre typer virker den bedre. De fleste bruker den jo også lenger enn 1 år. Jeg ser du nevner soving men Emmaljunga er jo kjempegode sovevogner.

Syns bare de vognene virker unødvendig store når sitte delen blir satt på [emoji848] sikkert bare meg [emoji85]
 
Jeg har en født i 2017, og vi har Emmaljunga Super Viking. Det er en genial vogn, og kan bruke den både til 1.åringen og 3.åringen! Verd hver en krone etter min mening. Jeg hadde en stor tung vogn tidligere, og da brukte jeg i tillegg en lett trille. Nå er den omtrent overflødig. begge guttene sover veldig godt i den nye vogna (som også er ergonomisk utforming).
 
Jeg hadde Emmaljunga (city cross) til mine første, brukte bare den vogna. Trengte ikke noe annet. Superfornøyd!! Og hvis du tar godt vare på den så kan du selge den og tjene inn noen av de tusen du brukte på den[emoji4]

Vi skal absolutt ha Emmaljunga nå også[emoji1305]
 
Siden termin er i desember ser jeg nødvendighet av en bag med god nok plass til dunpose. Men da ungen begynner å ville sitte mer (rundt sommeren neste år), så vil vi nok gå over til en type trille/vogn (ei venninne har en sånn, den er genial). tar liten plass. Plass til pose. God å sove i. Osv. Og da syns jeg liksom den summen for en vogn som kanskje brukes i 1 år er drøy.. [emoji85] hva andre syns og vil er opp til de. Skulle vi hatt flere barn hadde vi nok tenkt annerledes..

Men har sett litt på TFK.. noen som har erfaring der? Faktisk ikke sikker på om jeg hadde fått emmaljunga inn i bilen [emoji15][emoji848][emoji23]
Min erfaring er at det ikke er de som føder på vinteren som trenger stor bag, men de som føder sommer/høst og fortsatt bruker liggedelen på 4+ måneder baby. De nyfødte tar veldig liten plass :)
 
Last edited:
Min erfaring er at det ikke er de som føder på vi teten som trenger stor bag, men de som føder sommer/høst og fortsatt bruker liggedelen på 4+ måneder baby. De nyfødte tar veldig liten plass :)

Det er sant ja [emoji848] hmmm... at et sånt kjøp skal være så «vanskelig» [emoji23]
 
Har kjøpt en emmaljunga Edge duo etter anbefaling fra flere av mine venninner og håper og tror jeg kan bruke den helt til treårsalderen[emoji7] Fant den på Finn.no og var ikke i tvil! Så nå står den bare i boden og venter på å skal tas i bruk! Elsker alle små detaljer og effekter på den vognen så tror jeg vil bli superfornøyd[emoji4]
 
Det er sant ja [emoji848] hmmm... at et sånt kjøp skal være så «vanskelig» [emoji23]
Tenkte også at vinterbabyer tok plass, før jeg sammenlignet min juni baby med venninnens desemberbaby. :)
 
Har kjøpt en emmaljunga Edge duo etter anbefaling fra flere av mine venninner og håper og tror jeg kan bruke den helt til treårsalderen[emoji7] Fant den på Finn.no og var ikke i tvil! Så nå står den bare i boden og venter på å skal tas i bruk! Elsker alle små detaljer og effekter på den vognen så tror jeg vil bli superfornøyd[emoji4]

Det blir nok det her og, sett mange på finn, men synes fortsatt det er litt tidlig å kjøpe vogn enda...
 
Det blir nok det her og, sett mange på finn, men synes fortsatt det er litt tidlig å kjøpe vogn enda...
Det tenkte jeg også, men så er det så mange varianter og design at når jeg kom over akkurat den jeg ville ha så ble det bare sånn :) Vogn skal jeg jo ha uansett en gang, og skulle jeg være så uheldig å aldri få det til så får jeg selge den videre! Alle andre kjøp blir ikke gjort før nærmere termin :)
 
Det tenkte jeg også, men så er det så mange varianter og design at når jeg kom over akkurat den jeg ville ha så ble det bare sånn :) Vogn skal jeg jo ha uansett en gang, og skulle jeg være så uheldig å aldri få det til så får jeg selge den videre! Alle andre kjøp blir ikke gjort før nærmere termin :)
Vi sitter og sikler på en vogn, men venter til etter ultralyden i uke 12-13 [emoji4]
Syns egentlig fortsatt det er tidlig, men det er en siiiinnsykt god deal [emoji16]
 
Vi sitter og sikler på en vogn, men venter til etter ultralyden i uke 12-13 [emoji4]
Syns egentlig fortsatt det er tidlig, men det er en siiiinnsykt god deal [emoji16]
Ja det var det at det var en utrolig god deal som gjorde at jeg bare hoppet i det! Den er godt gjemt så ute av syne ute av sinn Men jeg sparte 7500,- på den så jeg måtte bare!
 
Har ikke erfaring med bagdelen på TFK, men de er gode å trille. Eneste er at de også er de som tipper lettest om barn er urolige eller prøver å klatre ut (min erfaring).

Jeg er heldig der, vi har suv, så tror nesten jeg ville fått plass til to Emmaljunga [emoji23]

TFK er en meget god vogn både med bag og sportsdel. Stødig og god å trille, liten sammenlagt. Håndbremsen er gull. Eneste negative er at barnet kun kan sitte fremovervendte når det bytter til sportsvogn, men det har TFK løst med en bag som kan gjøres om til en sittedel, mener jeg. Ellers tipp topp - og på tilbud hos Barnas Hus nå tror jeg.

Gld som sovevogn i bhg også.
 
Ja det var det at det var en utrolig god deal som gjorde at jeg bare hoppet i det! Den er godt gjemt så ute av syne ute av sinn Men jeg sparte 7500,- på den så jeg måtte bare!
Har ikke regna på de4, men vi vil kjøpe en Emmaljunga brukt til et barn som ligger ute til 5500, med diskuterbar pris [emoji7]
 
TFK er en meget god vogn både med bag og sportsdel. Stødig og god å trille, liten sammenlagt. Håndbremsen er gull. Eneste negative er at barnet kun kan sitte fremovervendte når det bytter til sportsvogn, men det har TFK løst med en bag som kan gjøres om til en sittedel, mener jeg. Ellers tipp topp - og på tilbud hos Barnas Hus nå tror jeg.

Gld som sovevogn i bhg også.
Ja, jeg endte opp med å rette på meg [emoji4]
Jeg tenkte på babyjogger vognen [emoji4]
 
Har ikke regna på de4, men vi vil kjøpe en Emmaljunga brukt til et barn som ligger ute til 5500, med diskuterbar pris [emoji7]
Det er en god deal Hadde aldri kjøpt ny! Det fins andre ting man skal bruke penger på, så det er bra man kan finne masse fint brukt også
 
TFK er en meget god vogn både med bag og sportsdel. Stødig og god å trille, liten sammenlagt. Håndbremsen er gull. Eneste negative er at barnet kun kan sitte fremovervendte når det bytter til sportsvogn, men det har TFK løst med en bag som kan gjøres om til en sittedel, mener jeg. Ellers tipp topp - og på tilbud hos Barnas Hus nå tror jeg.

Gld som sovevogn i bhg også.

Så godt å høre [emoji4] sikler litt på den altså [emoji848][emoji848] den er vel på tilbud innimellom, så får følge med fremover. Vil ikke handle noe særlig før etter oul.
 
Jeg ser for meg Britax go Big eller Emmaljunga super viking.. Tror en av de kan passe oss godt
 
Har kjøpt en emmaljunga Edge duo etter anbefaling fra flere av mine venninner og håper og tror jeg kan bruke den helt til treårsalderen[emoji7] Fant den på Finn.no og var ikke i tvil! Så nå står den bare i boden og venter på å skal tas i bruk! Elsker alle små detaljer og effekter på den vognen så tror jeg vil bli superfornøyd[emoji4]

Hvor lang og bred blir denne når den slås sammen?:)
Syns også at denne virker veldig god, men redd den tar for mye plass i bilen..
 
Hvor lang og bred blir denne når den slås sammen?:)
Syns også at denne virker veldig god, men redd den tar for mye plass i bilen..
Lengden er 88 og bredden er 56! Har en liten Volvo selv så måtte teste men det var ikke noe problem! Må ta av sportsdel/bagdel pga høyde da, men får plass til alt
 
Back
Topp