Vogn - igjen

Strikkelisa

Betatt av forumet
Vi trenger vognhjelp!

Sist arva vi ei brio av ett eller annet slag. Den var stor og tung :( så denne gangen ønsker vi å kjøpe ei lettere vogn som er bedre å trille. Har dere tips?

Vi bor i kalde nord, så den bør jo funke på snø og slaps. Tenker i utgangspunktet at vi ikke ønsker med 3 hjul, og vi kommer ikke til å bruke den til jogging. Er forsåvidt avhengig av at den ikke er så veldig tung å løfte inn og ut av bil.

Noen med ideer?

Tror det blir Bugaboo Buffalo her :)

ImageUploadedByBV Forum1410023751.180896.jpg

~ Lille Fidus plageånd 22.03.15 :D ~

Emmaljunga City cross er lett! Eller Brio Happy! den kan du også få med understell som tar liten plass i bilen... Har også hatt en Basson duo vogn, og den er stor og romslig, og synes ikke den er tung, hvis du sammenligner med simo feks.... :)

Emmaljunga City cross er lett! Eller Brio Happy! den kan du også få med understell som tar liten plass i bilen... Har også hatt en Basson duo vogn, og den er stor og romslig, og synes ikke den er tung, hvis du sammenligner med simo feks.... :)
Takk for tips, her må jeg Google litt :)

Jeg er veldig fornøyd med vår emmaljunga city cross :)

Gutt Juni 2013

Marsbaby 2015

Vil ikke akkurat kalle City Cross lett.. I forhold til de enda større Emmaljunga/Simo-vognene, jovisst. Men i forhold til veldig mange andre er den fortsatt stor og tung..
Vi hadde city cross sist, denne gangen blir det en lettere vogn (men med tre hjul, da).

Jeg har samme kriterier som deg; må være god å kjøre i snø/slaps, ikke så tung og stor men samtidig stødig. Jeg gar bestemt meg for City Cross. Løse hjul fremme er helt uaktuelt. Ser for meg at de blir å vinglesom vare det på ugjevne veier og på snø.

Easywalker qtro. Svingbare hjul fremme - store og gode luftdekk. Fantastisk å trille både i snø, slaps og ulendt terreng. Kan låse fremhjulene. Like lett å trille som en trehjuling, bare mye mer stabil og tåler mye mer vekt på "håndtaket". Veldig lett, blir liten sammenlagt.

Bugaboo buffalo får toppscore veldig mange steder og er vel en av de beste vognene på markedet. Også fordi den er grei å kjøre i ulent terreng. Men den er jo så himla dyr?

Vi vurderte Brio Happy da vi så den på tilbud på babyshop, og dro for å teste den i butikken. Den lagde en forferdelig lyd i dekkene og når vi spurte i butikken om hva det var og om det kunne fikses fikk vi høre nei og at det var et vanlig problem med den vogna, samt andre. De i butikken likte ikke vogna og ønsket å få slippe å ha den fordi den fikk så mange klager. Kan godt si vi fikk litt avstand fra vogna da :P

- iPhone appen :)

Bugaboo buffalo får toppscore veldig mange steder og er vel en av de beste vognene på markedet. Også fordi den er grei å kjøre i ulent terreng. Men den er jo så himla dyr?

Vi vurderte Brio Happy da vi så den på tilbud på babyshop, og dro for å teste den i butikken. Den lagde en forferdelig lyd i dekkene og når vi spurte i butikken om hva det var og om det kunne fikses fikk vi høre nei og at det var et vanlig problem med den vogna, samt andre. De i butikken likte ikke vogna og ønsket å få slippe å ha den fordi den fikk så mange klager. Kan godt si vi fikk litt avstand fra vogna da :P

- iPhone appen :)
Fikk de mange klager på den vogna? Godt du sier det... Jeg har kikket litt på brio vogn. Godt jeg har god tid da :)

Excuse me- damn that autocorrect.

Noen her hjemme har den bugaboo-vogna, og de små fremhjulene hopper og danser i alle himmelretninger når de kjører på ugjevn vei og i vinter på snø :-O I tillegg var det et himla bråk av de hjulene mot asfalten...Den såg ikke godt ut å kjøre, men mulig den er bedre enn den såg ut til :-)

Noen her hjemme har den bugaboo-vogna, og de små fremhjulene hopper og danser i alle himmelretninger når de kjører på ugjevn vei og i vinter på snø :-O I tillegg var det et himla bråk av de hjulene mot asfalten...Den såg ikke godt ut å kjøre, men mulig den er bedre enn den såg ut til :-)
Buffalo er ny og har større hjul forran som kan låses. Tror nok de har en annen modell. :) cameleon f.eks. Har selv tenkt på å kjøpe buffalo da jeg har hørt mye bra om den. Undersøkt masse lest både norske og utenlandske tester. Virker som en bra vogn syns jeg ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Å, kanskje det er en sånn cameleon...Det kan det være ☺ Har bare for meg st svimgbare hjul fremme er fryktelig upraktisk på f.eks grusvei og i slaps ;-) Mulig jeg må revurdere den tanken

Fikk de mange klager på den vogna? Godt du sier det... Jeg har kikket litt på brio vogn. Godt jeg har god tid da :)

Excuse me- damn that autocorrect.

Kun den Happy-vogna da. Jeg har ei venninne som har hatt Brio Go i mange år og er råfornøyd. Og nå har de visst oppdatert denne til "Brio Go Next". Dette er definitivt en vogn jeg vurderer :)

Buffalo er ny og har større hjul forran som kan låses. Tror nok de har en annen modell. :) cameleon f.eks. Har selv tenkt på å kjøpe buffalo da jeg har hørt mye bra om den. Undersøkt masse lest både norske og utenlandske tester. Virker som en bra vogn syns jeg ;)

Ja.. har og hørt at det er milevis med forskjell på Cameleon og Buffalo. Buffalo får toppscore.. imotsetning til Cameleon. I følge de som selger vognene, så sier de at det kan virke som de har tatt alle klagene de har fått på Cameleon og fikset det på Buffalo'n.

Jeg har kun personlig erfaring med Emmaljunga og Babyjogger Elite, så jeg aner ikke jeg, men regner med de som selger vognene har peiling :p ;)

Jeg holder en knapp på buffalo i hvertfall så får vi se hva jeg ender opp med ;)

Å, kanskje det er en sånn cameleon...Det kan det være ☺ Har bare for meg st svimgbare hjul fremme er fryktelig upraktisk på f.eks grusvei og i slaps ;-) Mulig jeg må revurdere den tanken
Se på YouTube om buffalo! Kjempe mye info! Ser veldig bra ut ;)

Kun den Happy-vogna da. Jeg har ei venninne som har hatt Brio Go i mange år og er råfornøyd. Og nå har de visst oppdatert denne til "Brio Go Next". Dette er definitivt en vogn jeg vurderer :)
Ja det er den jeg har lyst på. Så den er anbefalt ja. Godt :)

Excuse me, Damn that autocorrect!

Back
Topp