Vogn - hjelp!



netan skrev:
Vogner med 3 hjul er ustødige, og tipper fortere, spesielt hvis du går i ulendt terreng. Ellers må du jo se ann ditt bruk og miljøet rundt deg. Jeg skal kjøpe meg Simo Duo, det er en stødig og god vogn. den er litt tung, men til mitt bruk passer det.


Har hatt to vogner med 3 hjul, og må bare si at jeg aldri har opplevd de som ustødige. De har lavt tyngdepunkt og det er langt mellom hjulene så å tippe de er praktisk talt umulig spør du meg...  Men det er min erfaring da. Man holder da også fast i vognen når man triller den, så ser ikke helt problemet...
 
Jeg skal garantert ha en simo vogn, om  det blir duo eller kombi kommer på samme:) De har stor bag som man kan bruke leeenge og de er kjempe lune! ja de er store og tunge og tar bra med plass i bilen! Men tenkte å kjøpe det understellet der hjulene bretter seg under vognen når du klapper den sammen:) Den er også utrolig god å trille uansett terreng, også har de jo understell som du kan skifte retning på.. så blir vanskelig å velge ;) Men at det blir simo er det ingen  tvil om ;)
 


Lykke-88 skrev:
Jeg har en Emmaljunga Nitro City. Har vært veldig fornøyd med denne da den er enkel å manøvrere, forholdsvis lett vogn og stor og god sportsdel. Det negative er at hjulene forran er veldig små,så i snø er den vanskelig å trille.
Men har også en Mountain Buggy Urban Jungle som jeg digger!
Har bestemt meg for å kjøpe bag til denne i stedet for Emmaljungaen da denne er svært mye lettere å manøvrere og trille. Det eneste som er synd er at den kun er forovervendt med sportdelen! Så når barnet vokser ut av bagen kommer jeg til å ta i bruk Emmajungaen med sportdel til barnet er stort nok til å sitte forovervendt. Jeg vet forresten at de nå har begynt å lage bakovervent sittedel også,men er usikker på om denne passer på eldre modeller som den jeg har... Vi får se hvor mye jeg gidder å bruke penger på :P

sniker innom og må bare kommentere denne:
Du får nå kjøpt "vinterhjul" til nitro, slik at den blir lik city crossen. koster ca 500kr.
 
Dette har jeg heller aldri hørt noe om!??
 


Tove81 skrev:


dirfloS skrev:
Vi har Crescent classic og simo 124 etter Theodor vi kommer til å bruke. Crescenten er lett, og blir liten slått sammen til å være en stor vogn og super å trille på all slags føre. Simoen er stoooooor og tung, men super som sovevogn til 2 åringen vår.  Hadde egentlig veldig lyst på Bugaboo men ettersom flere fysioterapeuter har gått ut og advart mot sportsdelen så hoppet jeg over den;) 



Har fysioterapauter adart mot bugaboo sportsdel? Har du noen linker? Jeg har ikke hørt noe om det.. Trudde at fotstillingen var ergometrisk rett for de små å ligge?


Det har jeg heller aldri hørt om??!
 


Kattejenta skrev:


netan skrev:
Vogner med 3 hjul er ustødige, og tipper fortere, spesielt hvis du går i ulendt terreng. Ellers må du jo se ann ditt bruk og miljøet rundt deg. Jeg skal kjøpe meg Simo Duo, det er en stødig og god vogn. den er litt tung, men til mitt bruk passer det.


Har hatt to vogner med 3 hjul, og må bare si at jeg aldri har opplevd de som ustødige. De har lavt tyngdepunkt og det er langt mellom hjulene så å tippe de er praktisk talt umulig spør du meg...  Men det er min erfaring da. Man holder da også fast i vognen når man triller den, så ser ikke helt problemet...

Helt enig med deg Kattejenta! Det er noe med det... ;-)
 


j02j06g09 skrev:


Lykke-88 skrev:
Jeg har en Emmaljunga Nitro City. Har vært veldig fornøyd med denne da den er enkel å manøvrere, forholdsvis lett vogn og stor og god sportsdel. Det negative er at hjulene forran er veldig små,så i snø er den vanskelig å trille.
Men har også en Mountain Buggy Urban Jungle som jeg digger!
Har bestemt meg for å kjøpe bag til denne i stedet for Emmaljungaen da denne er svært mye lettere å manøvrere og trille. Det eneste som er synd er at den kun er forovervendt med sportdelen! Så når barnet vokser ut av bagen kommer jeg til å ta i bruk Emmajungaen med sportdel til barnet er stort nok til å sitte forovervendt. Jeg vet forresten at de nå har begynt å lage bakovervent sittedel også,men er usikker på om denne passer på eldre modeller som den jeg har... Vi får se hvor mye jeg gidder å bruke penger på :P

sniker innom og må bare kommentere denne:
Du får nå kjøpt "vinterhjul" til nitro, slik at den blir lik city crossen. koster ca 500kr.

Takk for info :)
Synd de ikke er svingbare da... :-/
Hvor selges disse,vet du det? :)
 
Vi har en emmaljunga mondial som vi kjøpte forrige gang, og vi kommer nok til å bruke denne nå også. Suuuper fornøyd med den, kjempegod vogn!!!! :))

 
Emmaljunga City Cross - uten tvil.
Stygg og lav som sportsvogn - in my ass! Beklager språket. Bedre vogn skal man lete lenge etter! 
Den er flott på all salgs terreng (grus, asfalt, snø, skogsveier o.l), fire stødige hjul og gode dempere.Man slipper tre hjul (noe jeg personlig misliker sterkt...både funksjon og utseende). 

Emmaljunga fører flott kvalitet og fantastisk tilbehør. 
Den er enkel slå sammen, man kan enkelt ta av hjulene, man enkelt bytte mellom bag og sportsdel (samt snu ligge og sittedel). Du har alltid myggnetting med deg, og godt regntrekk i beholder som kan sette fast hvor man vil på vognen. Dog; (ja, det er et lite men: det kan være vanskelig å få regntrekket tilbake i beholderen hvis man har dårlig tid og stresser, hehe). 

God plass under vognen til vesker, bæreposer o.l. 
Og ikke minst; fantastisk god kallesje på sportsdelen. Tekstilene kan man enkelt ta av og vaske (enten for hånd eller i maskinen på 30 grader). Jeg hatt mange ulike fargevarianter av City Cross til førstemann, og denne gangen blir det PP Black. Siden de har kommet med Supreme City Bag (det beste fra edge og city bag) så blir det helt klart den til bagdel :)

Nå tøffer vi rundt i Emmaljunga Scooter 2.0, og har kun positivt å si om den også :) 
Den går da ikke ann å bruke fra nyfødt stadiet, da det ikke er full liggestilling og man ikke får byttet ut sportsdelen. Smidig terrengvogn med gode dempere og kult utseende. 
 
Jeg har ingenting i denne terminklubben å gjøre, men jeg må bare kommentere angående Bugaboo Cameleon. Det stemmer ikke at fysioterapeuter advarer mot å ha barn i sittedelen, snarere tvert i mot. Vognen er designet av(blant annet) en fysioterapeut og en ergoterapeut. Liggekomforten for barnet er helt super, og det er minimal belastning på hoftene til barnet når de sover. Min bror hadde hofteleddsdysplasi som barn, og skulle gjerne hatt en slik vogn som barn, men det fantes ikke da han var liten... 
 
Back
Topp