Vogn - hjelp!

PetronellaMor

Flørter med forumet
Har dere bestemt dere for vogn enda? Eller har noe fra før å anbefale? Synes det er vanskelig å finne frem i jungelen av barnevogner der ute! Vi har diskutert veldig tre-hjuls eller fire, har vel hatt mest lyst på tre, men skiftet litt mening nå. Lurer litt på bugaboo cameleon eller emmaljunga sin standardmodell og kanskje kjøpe en chariot e.l. til jogging, sykling når babyen blir stor nok til det. Har også sett litt på TFK joggster og abc-design cobra, men har lest så veldig mange dårlige anmeldelser fra tidligere brukere at jeg har blitt litt mer skeptisk. Så hva tenker dere på å kjøpe?
 
jeg er veldig usikker! Forje gang ønsket jeg meg bugaboo cameleon og var helt forelsket i tfk når vi var på butikken.. Men ente opp med brio siden vi fikk den av svigermot! Det er en drittvogn..

Emmaljunga er kjempegod og fin bagvogn, men den er stygg og lav som sportsvogn! Hvis du får en liten jente så kan du kanskje bruke baggen lengere siden den er stor og god så slepper du den fæle sportsdelen :) Den er også sånn som blir veldig slapp i kalesjen og mange jeg kjenner som hadde den har solgt den etter at babyen byttet til sportsdel og heller kjøpt bugaboo eller tfk o.l.

Jeg har bugaboo camaeleon som jeg kjøpte brukt og ELSKER den.. Den er god å trille både med vanlig jul og vinterjul, baggen er stor og god og lillemann sitter kjempegodt i sportsdelen.. Det jeg ikke liker med den er at det ikke er noe fotmuff til sportsdelen som er i vannavstøtende stoff, den er ikke så lun som sportsdel(men løses lett hvis du bruker regntrekket og bare har det åpent og jeg hater at man må ta av sportsdelen eller baggen  for å sette den inn i bilen.. Mot andre vogner som du setter sammen med 2 klikk og hiver i bilen ;) Det beste med den er jo at du kan ha sittedelen begge veier og den ser veldig kul ut :)

Hvis jeg skal ha 3 hjuling så blir det sikkert tfk, men den er heller ikke så lun og jeg vil ha babyen mot meg så lenge som mulig.. Det er også masse problemer med glidelåsene på sportsdelen, det skulle blitt bedre men hører mange plages med dem.. Nå kan du jo kjøpe den multi x bag som kan brukes lengre men jeg synes ikke den er noe fin..
Hvis du skal ha tfk anbefaler jeg å bestille fra tyskland :) Eneste ulempen med det er jo hvis noe blir ødelagt...

Hvis jeg skal ha en vanlig 4 juling så tror jeg det blir simo, den er kjempe lun og sportsdelen er ikke så stygg som på brio og emmaljungla (mener at den er stygg med footmuffen på, uten er de jo helt ok)
Har 3 venninner som hadde baby på samme tid som meg med simo og når det var vind,regn osv så hadde de en god og lun vogn med stor bag :) Den er også god å trille men selvfølgelig tung, sånn som emmaljungla også er :)

Sånn som det ser ut nå, siden vi må ha en søskenvogn også så blir jeg enten å selge bugaboo cameleon og kjøpe bugaboo donkey, som kan brukes til bare en og til to :) ellers så bruker jeg bugabooen til babyen og kjøper en veldig billig søskenvogn :)

Du bør bare gå innom en butikk og prøve vogner :) Og husk å se på sportsdelen også.. Jeg så aldri på sportdelen, bare bag delene når jeg skulle ha baby sist :)

Jeg anbefaler IKKE plasthjul eller såkalte EVA hjul.. de blir oppripete og når det kommer snø er de ubrukelige for alt snøen setter seg fast og du kan ikke trille.. derfor ville jeg ikke kjøpt den cobra vognen :)

Håper du finner den perfekte vognen for deg! :)
 
Vogner med 3 hjul er ustødige, og tipper fortere, spesielt hvis du går i ulendt terreng. Ellers må du jo se ann ditt bruk og miljøet rundt deg. Jeg skal kjøpe meg Simo Duo, det er en stødig og god vogn. den er litt tung, men til mitt bruk passer det.
 
Jeg har Emmaljunga mondial som jeg brukte til snuppa, og den skal jeg bruke nå også :) Elsker den vognen!
 
Jeg skal bruke bugabooen min, elsker den! Hadde emmajunga city cross til gutten min først og han HATET den fra første stund! Jeg byttet fort ovet til sportsdelen men han hatet den like mye! ( måtte bære gutten på armen når vi skulle trille tur for an bare gråt når jeg satt han i den vogna! Så gav opp til slutt og solgte den når han var 8 mnd gammel. fullstendig ubrukelig var den på slafse/vinterføre og.. Gutten min har og hele tiden ikke vært en sove i vgn gutt, har prøvd både emmajunga, baby jogger mini city, en 2 joggevogner! Men ingen av de har han villet sove i! De sist nevnte ville han i alle fall sitte i da! :P så kjøpte jeg bugabooen brukt av en venninne, og han ELSKER den! Sover 2 timer i den om dagen nå! så her er det den perfekte vogna for oss :-) Det er mange gode vogner på markedet, så du får bare finne ut ha er viktigst for deg og dine behov, og så kjøper du vogn ut fra det :-) for noen er det simo, mens andre foretrekker tfk, og igjenn andre emmaljunga eller brio, vi for vår del elsker bugabooen :-) lykke til med valget :-)
 
Vi har emmaljunga city cross med bag og sportsdel. Jeg er veldig fornøyd med den vogna, fordi den er lett, tar relativt liten plass i bilen, enkel å klikke av og på bagen/sportsdelen. Sportsdelen kan vendes begge veier, slik at barnet kan se framover når det er så stort at det begynner å interessere seg for det som skjer rundt vogna. Samtidig er det greit å ha sportsdelen vendt andre veien når barnet skal sove, så det ikke blir for mange inntrykk.
 

Vi har emmaljunga city cross til Jennie og er super fornøyd! :) Liten og lett vogn som er kjempe god å kjøre på alt salgt terreng :) Og ikke minst lett å løfte inn og ut av bilen :) 

Nå må vi ha søskenvogn i tillegg (hvis ikke hadde vi brukt kun city crossen) og da må vi gå for mountain buggy duet fordi det var eneste som gikk inn i bilen (har et hundebur som tar halve bagasjerommet) men hadde vi hatt plass til den hadde det blitt den doble vognen til tfk :) både jeg og mannen falt pladask for den!

 
Kommer til å gå for Emmaljunga City Cross. Det sto egentlig mellom den og Bugaboo men jeg synes Bugaboo er altfor lav i forhold til å skulle utnytte kurven under med baggen og sportsdelen synes jeg ærligtalt er altfor pinglete (lite lun og kan ikke rettes ut). Jeg tenker at mitt lille nurk er 6 mnd når neste års vinter nærmer seg og da trenger man en sportsdel som er god til å beskytte mot vær og vind. Ta en tur i butikken sier jeg, mye lettere å se og kjenne forskjeller når man har de forran seg. Ellers var Brio Go på lista, men synes den er for kjedelig i designet.. 
 
Vi har Crescent classic og simo 124 etter Theodor vi kommer til å bruke. Crescenten er lett, og blir liten slått sammen til å være en stor vogn og super å trille på all slags føre. Simoen er stoooooor og tung, men super som sovevogn til 2 åringen vår.  Hadde egentlig veldig lyst på Bugaboo men ettersom flere fysioterapeuter har gått ut og advart mot sportsdelen så hoppet jeg over den;) 
 
Vi blir nok å gå for Emmaljunga city cross:)
 
Vi har simo kombi:)
 


dirfloS skrev:
Vi har Crescent classic og simo 124 etter Theodor vi kommer til å bruke. Crescenten er lett, og blir liten slått sammen til å være en stor vogn og super å trille på all slags føre. Simoen er stoooooor og tung, men super som sovevogn til 2 åringen vår.  Hadde egentlig veldig lyst på Bugaboo men ettersom flere fysioterapeuter har gått ut og advart mot sportsdelen så hoppet jeg over den;) 



Har fysioterapauter adart mot bugaboo sportsdel? Har du noen linker? Jeg har ikke hørt noe om det.. Trudde at fotstillingen var ergometrisk rett for de små å ligge?
 
vi har emmaljunga edge duo.. Kjempe fornøyd med vognen. stor og lun bag, brukte den lenge med storebror , til våren kom året etter han kom, født i juli. kalesjen kan være et problem dersom en ikke bruker det riktig. kommer til å få strammet skruene når vi bytter til bag igjen, men då har den vært brukt i 2 1/2 år uten problemer..
 
vi he simo kombi og den he ej brukt te mine to å skal bruke den igjen...
er kjempe fornøgd,så det blir ikkje ei anna vogn på mej....
 


Minismurfen skrev:
Vi har emmaljunga city cross med bag og sportsdel. Jeg er veldig fornøyd med den vogna, fordi den er lett, tar relativt liten plass i bilen, enkel å klikke av og på bagen/sportsdelen. Sportsdelen kan vendes begge veier, slik at barnet kan se framover når det er så stort at det begynner å interessere seg for det som skjer rundt vogna. Samtidig er det greit å ha sportsdelen vendt andre veien når barnet skal sove, så det ikke blir for mange inntrykk.


Samme her og vi er veldig fornøyde. :)
Spesielt for meg som er småvokst og ikke så veldig sterk.. så er den kjempelett å håndtere og løfte inn/ut av bil. Vognene blir fort tunge nok, når man skal opp og ned trapper og diverse og har en baby oppi og diverse under. Den var litt lav for sambo som er 185, men håndtaket kan jo bøyes opp, og han brukte den sjelden, for det var jeg som var hjemme med mini hele tida. Nei, vi er kjempefornøyde med den vi :)
 
Jeg har en Emmaljunga Nitro City. Har vært veldig fornøyd med denne da den er enkel å manøvrere, forholdsvis lett vogn og stor og god sportsdel. Det negative er at hjulene forran er veldig små,så i snø er den vanskelig å trille.
Men har også en Mountain Buggy Urban Jungle som jeg digger!
Har bestemt meg for å kjøpe bag til denne i stedet for Emmaljungaen da denne er svært mye lettere å manøvrere og trille. Det eneste som er synd er at den kun er forovervendt med sportdelen! Så når barnet vokser ut av bagen kommer jeg til å ta i bruk Emmajungaen med sportdel til barnet er stort nok til å sitte forovervendt. Jeg vet forresten at de nå har begynt å lage bakovervent sittedel også,men er usikker på om denne passer på eldre modeller som den jeg har... Vi får se hvor mye jeg gidder å bruke penger på :P
 
vi har en emmaljunga og en quinny med adapter til bilstolen. også har vi sykkelvogn med plass til begge ungene.
tror det får holde :P
 
Vi har Simo duo vogna og passer oss perfekt :) Passer også veldig godt som barnehagevogn når den tid kommer :D
 
Back
Topp