Vitser

- Doktor, jeg tror jeg er et gjenferd.
- Nå spøker De...
 
- Doktor, hva er det de skriver på benet?
- Bare en lite fotnote.
 
- Doktor, jeg tror jeg trenger briller!
- Det skal være sikkert. Dette er nemlig en bank.
 
- Doktor, de pillene jeg fikk hjelper ikke.
- Hvorfor ikke?
- Jeg klarer ikke å skru av lokket på pilleglasset.
 
En mann hadde time hos legen.
- Når jeg driter så kommer det ut som pommes frites. Bør jeg være bekymret?
- De er formet som ... hva sa du?
- Klumpene er formet som pommes frites, sier pasienten.
- Virkelig? Vel jeg skal sannelig undersøke deg! Ta av buksene og bøy deg forover.
- Ok. - Aha! Jeg ser hva problemet skyldes. Bli her mens jeg henter en skalpell.
- Du skal vel ikke operere uten bedøvelse, doktor?
- Nei da, jeg skal bare kutte de 10 nederste centimeterne av helsetrøya di.
 
Hunden min bjeffer alltid når det banker på døra,jeg skjønner ikke at den gidder, det kommer jo aldri noen på besøk til den uansett.
 
Det var en mann som kom på markedet for å kjøpe seg en hest. Da kom det en mann bort og sa:
- Vil du ha denne her? Han springer 20 km/t.
- Nei takk, sa mannen. Jeg bor bare 8 km herfra.
 
En kanin går inn i en butikk.
Kaninen: Har du hasj?
Kjøpmannen: Nei, jeg har ikke hasj.
Dagen etter:
Kaninen: har du hasj?
Kjøpmannen: Nei, ikke nå heller nei.
Kjøpmannen bestemmer seg for å imøtekomme kaninens ønske og skaffer seg hasj, dagen etter kommer kaninen tilbake.
Kaninen: Har du hasj?
Kjøpmannen: Ja, nå har jeg kjøpt hasj til deg.
Kaninen: Politi, politi!
 
Det var en gang to hakkespetter som så en fugl flygene forbi, så spurte den ene den andre:
- Vet du hvem det var?
- Hakke peiling!
 
Det vare en gang en mann som eide en papegøye som var veldig glad i kaker. En dag skulle mannen lage en sjokoladekake. Når kaken var ferdig la han den på kjøkkenbenken og gikk ut for å hente posten. Men når han kom tilbake var kaken borte, det var papegøyen som hadde spist den. Han ble rasende. Så en dag skulle han lage Napoleonskake. Når han var ferdig, gjorde han som før og gikk ut for å hente posten, men når han kom tilbake var kaken borte igjen.
- Du får ikke spise kakene mine mer! snerret mannen sint. Papegøyen lovte å ikke gjøre det igjen. Men han gjorde det enda en gang med en Gulrotkake. Så spurte papegøyen mannen:
- Hvilken kake skal du lage i morgen?
- Vel, sa mannen, - Pappegøyekake...
 
To snegler gikk over veien. Plutselig roper den ene. skynd deg. LØP! Det kommer en buss om fire timer!
 
Hørt om elgen så datt i elva og ble rein? 
Etterpå datt den utfor et stup og da var det hjort.
Dagen etter havnet den på disken og ble rådyr.
 
Det var en gang en man som skulle ta med seg en elefant over grensen, men på grensen stod det en toller og sa at det ikke var lov og ta med elefanter over grensen. Da snudde mannen og gikk tilbake til huset sitt. Der festet han en brødskive under hver fot på elefanten og gikk til grensen igjen. Mannen gikk forbi tolleren med elefanten og da sa tolleren: 
- Det er ikke lov å ta med elefanter over grensen. Da sa mannen:
- Du har ikke noe med hva jeg har på brødskiva!
 
Det var en gang en hest og en mann som spilte kort. Plutselig så så mannen at hesten begynte og tygge på kortene.
- Hvorfor tygger du på kortene? sa mannen.
- Det er jo kløver.
 
Det var en gang en hest og en mann som spilte kort. Plutselig så så mannen at hesten begynte og tygge på kortene.
- Hvorfor tygger du på kortene? sa mannen.
- Det er jo kløver.
 
Det var en gang en man som skulle ta med seg en elefant over grensen, men på grensen stod det en toller og sa at det ikke var lov og ta med elefanter over grensen. Da snudde mannen og gikk tilbake til huset sitt. Der festet han en brødskive under hver fot på elefanten og gikk til grensen igjen. Mannen gikk forbi tolleren med elefanten og da sa tolleren: 
- Det er ikke lov å ta med elefanter over grensen. Da sa mannen:
- Du har ikke noe med hva jeg har på brødskiva!
 
- Hva heter den nye hunden din?
- Jeg vet ikke, den vil ikke si det.
 
- Hva forbinder du med Loch Ness?
- Jeg husker ikke, men det virker uhyre kjent...
 
- Pappa, pappa, se, en kiraff
- Nei, nei, gutten min det heter sjiraff,og dessuten er det ikke en sjiraff,det er en kanel...
 
En utlending som nylig var flyttet til Norge besøkte dyrebutikken og spurte om de kunne skaffe en lavinehund. Ekspeditøren svarte at det ikke var noe problem, og bestilte straks en St. Bernardshund som skulle plukkes opp i butikken 1 uke senere.
Da utlendingen kommer tilbake til butikken for å hente hunden etter en uke ble han helt skrekkslagen, og roper til butikkeieren:
- Det der er ikke en lavinehund !
Butikkeieren forsikrer om at St Bernard definitivt er en lavinehund. Utlendingen svarer da:
- Det der er en STOR UTEHUND - jeg ville ha en LAV-INNE-HUND.
 
Back
Topp