Vite kjønn

Hvordan løser dere det? Når en vil vite og en ikke?
Vi har diskutert det her hjemme- han vil vite- og jeg ikke- og jeg har trumpet gjennom vaginastemmen min- men opplever selv at det er litt frekt :p han er bare nysgjerrig- men utrolig nok et ikke jeg det! :p

Vi ble da enige om å vite, dette er min tredje og hans andre, vi var ikke sammen når vi fikk vår første så alt er nytt for han. Så da får han bestemme det meste å :)
 
Last edited:
Haha- det gjør det så enkelt lissom ;-) her og har han sagt det samme- hormonene mine ble sint og ba han om å komme med gode argumenter for hvorfor vi skal vite kjønn :p

Haha, samma her! Har ikke kjeeempe gode argument for å ikke vite det - utenom at jeg "alltid" har tenkt at jeg ikke vil vite det... kommende mormor vil gjerne vite det mtp strikking ;-) til forrige barnebarn strikka hun dobbelt opp av det hun ønska skulle være i gutt/jentefarge! ;)
 
Tenker det blir enklere å forholde seg til det for søsken dersom de vet hvem som gjemmer seg i magen, så vi skal vite :)
 
Jeg er så nyskjerrig av meg at jeg bare må vite :D Har lurt på hva som gjemmer seg inni magen siden positiv test :wacky::D
 
Jeg klarer ikke å bestemme meg helt for om jeg vil vite eller ikke. Dette er min tredje så har litt lyst på overraskelsen også, men det er jo veldig praktisk å vite i forhold til om man skal skaffe klær og annet på forhånd. Også strikker jeg og tenker at det kan bli døllt å kun ha hjemmestrikka i jordfarger første tida.

Vi har ikke snakket om det men jeg er ganske sikker på at mannen MÅ vite, hehe.

Så hvor viktig er det egentlig for meg å ikke vite?

Heldigvis har jeg 3 uker til på meg til å tenke på det:p
 
Jeg er nysgjerrig, så vil vite hva de tror. Men kommer ikke til å stole helt på det, siden jeg har vært vitne til noen som ventet en jente, og ut kom en gutt :p Da er det kjedelig å ha malt rommet rosa, kjøpt rosa barnevogn og ha skuffen fullt av rosa klær, så for vår del blir alt av forberedelser som gjøres før fødsel kjønnsnøytralt :)
 
Jegvil vite, men samboeren har ikke bestemt oss enda :rolleyes: håper han gir etter, lokker han med at vi skal få vite det og dele nyheten i samme slengen med en slik gender reveal-kake :p Det syntes han hørtes gøy ut, syns også det :)
 
Ja det vil vi :)
Mye lettere å ordne ting ifht at jeg er en mnd alene annen hver mnd så da blir det sånn :)
 
Ja vi vil vite :) Både fordi vi er veldig nysgjerrige og fordi jeg personlig føler et annet bånd til babyen når jeg vet kjønn :) Og vi synes det er kjempekoselig å vite! Jeg bare elsker tanken :) <3

Og for oss blir det lettere og mer gøy å involvere 4åringen om vi vet det er lillesøster eller lillebror som skjuler seg i magen til mamma :)
 
Jeg vil vite :D klarer aldri å vente seks måneder til før vi før vite, så tålmodig er jeg ikke :p
 
Skulle ønske jeg visste hva jeg ville:nailbiting::woot:o_O
 
Jeg er og altfor nysgjerrig, så må vite :) Og som flere av dere sier, det er litt lettere å knytte seg til mageboeren når man vet hva/hvem som gjemmer seg der. Spesielt for mann og barn også :)
 
Føler nesten denne greia med å ikke skulle vite kjønnet er blitt en himla motesak for tiden :-D hørerer om såå mange som er "der" nå. Personlig syns jeg det er kjempefint at man kan få vite det om man ønsker det, og jeg kjenner det er en liten belønning for å ha fullført halve svangerskapet :) Har også knyttet meg mye mer til barnet og kunnet tenke på navn og sett for meg hvordan fremtiden skal bli, forbedrede søsken osv, når jeg har visst kjønnet. Og når det kommer til fødselen så er jo ALT rundt fødselen så spennende at det å få vite kjønn aldri har vært noe savn midt i kampens hete :-D
 
Med første så ville ikke jeg og eksen vite kjønn. Det som var fint var at når hun kom og jeg fikk henne i armene mine for første gang så tenkte jeg bare at "selvfølgelig er det du som har bodd i magen min, det kunne ikke vært noen andre". :) <3

Med andre så ville jeg vite (jeg og eksen gikk i fra hverandre helt i begynnelsen av svangerskapet), jeg syntes det var mer praktisk, både ifht hvilke klær etter storesøster som var brukendes og det å forberede storesøster på at hun skulle bli nettopp det, storesøster. :)

Denne gangen vil vi også vite det. Det er viktig for bf (det er hans første barn :) ) og det er bra for de kommende storesøstrene for å kunne forberede deg og knytte seg tettere til barnet i magen :)
 
Jeg bare lurer nå altså- ikke noe kritisk spm- men det er av nysgjerrighet... hva er det som gjør at dere vil vite kjønn? :)
Jeg har tenkt at jeg ikke vil vite kjønnet- og har fått en del reaksjoner på dette, men alle reaksjonene er like "det er så praktisk med tanke på innkjøp". Vel- det spiller ingen rolle for meg. Men er det noen andre årsaker til å vite kjønn? Noe jeg burde vurdere mer nøye? :)

Jeg hører mange sier at de syns det er lettere å "bli kjent" med babyen på en måte, i stedet for at det bare blir "babyen" liksom :) Helt frem til jeg fant ut at jeg var gravid var jeg fast bestemt på at kjønnet skulle være en overraskelse. Men så innså jeg at jeg føler det blir en jente og det er det jeg ønsker meg også, så jeg har rett og slett bestemt meg for at jeg vil vite kjønnet! Men det er mest for at jeg skal få vendt meg til tanken dersom det blir en gutt. Uff, nå virker det som om jeg hater å få gutt her. Men jeg er litt sånn at jeg trenger litt tid til omstilling når jeg først har hengt meg opp i noe! Blir nok veldig glad uansett! :)
 
Jeg har bestilt en time neste uke for å sjekke at alt er bra med lille, hadde vært gøy om vi fikk se kjønn da :happy:
 
Hvordan løser dere det? Når en vil vite og en ikke?
Vi har diskutert det her hjemme- han vil vite- og jeg ikke- og jeg har trumpet gjennom vaginastemmen min- men opplever selv at det er litt frekt :p han er bare nysgjerrig- men utrolig nok et ikke jeg det! :p

Vi var i samme situasjon med siste mann, men jeg gav meg og er veldig glad for det :)
Eller rettere sagt, jeg ombestemte meg :) selv om jeg aldri var helt sikker på at det var rett før etter vi hadde fått vite det :)

Vi skal vite det denne gangen også, og denne gangen er vi helt enige :)
 
Dere som ikke ville vite kjønn. Klarte dere å overtale mannen til å ikke vite det? Min er så latterlig nysgjerrig at jeg tviler på at jeg får det til, hehe
 
Klarte å få meg til å nevne for mannen dette med å vite eller ikke vite i dag.. og han sa, - samme for meg.....

AAAARGHEEH!!!! Nå ble det jo myyyye vanskeligere å bestemme seg:excited001
 
Back
Topp