Overrasket•mamma•til3
Glad i forumet
Jeg har fått 3 barn, og vi visste ikke kjønnet på nr 2(med vilje). Jeg knyttet meg mye mindre til babyen under graviditeten og valgte derfor å vite kjønn på nr 3. Dog, det var veldig spennende når babyen ble født og veldig artig å få vite kjønnet da. Så det har sine positive og negative sider begge deler.anbefaler å ikke vite en gang for det. Men: Hver gang jeg pratet om babyen var det litt sånn "hvem det nå enn er". Når jeg pratet om de jeg visste kjønnet til var det mer rundt hva kommer han/hun til å like, se ut etc. Men siden man ikke ante kjønnet ble babyen en slags ukjent. Min erfaring da, ikke alle som har det sånn... En annen slitsom ting også var at jeg nesten hele tiden vurderte å bestille time til UL? "Nei, nå finner vi det ut" etc. Greide å la være da.
![]()
Takk for tilbakemelding
Det er nettopp dette jeg tenker, da vi har visst kjønn med våre to første. Da fant vi noen favoritt navn, og kjøpte inn litt i den fargen, og snakket om han/hun som en liten person.
Nå blir det bare babyen det går i..men så er det som du skriver veldig spennende å oppleve det å få vite kjønnet ved fødsel. Og dette er garantert vår siste sjangs til det, så det er ikke lett å bestemme seg