Vitaminer

Jeg har jernmangelanemi, så jeg tar 100 mg jern hver dag (ferro-retard). Tar også 40 mikrogram vitamin D, 400 mikrogram folat, omega-3 og 350 mg magnesium.

Hvordan vitaminer tar dere daglig? Hvordan type jern tar dere?
Jeg har tatt nycoplus multi og omega 3 fra Sunkost, men nå er begge krukkene straks tomme, så har bestilt nycoplus gravid og tenkte å ta det fremover:Heartpink Kikket på innholdet i nycoplus multi + omega 3 og sammenliknet med nycoplus gravid, og innholdet er tilnærmet helt likt, så hadde det ikke vært for at gravid-pakkene var på tilbud hadde jeg nok fortsatt som før:smiley-ashamed004

Tar disse faste:
Metylfolat 400ug
Omega 3 2000mg
B-12 1000ug
Magnesium 350mg
D3-vitamin 80ug

Tok blodprøver for jernnivåer, så mistenker jeg får en anbefaling om å begynne på det av legen snart. Stakkars forstoppa mage :dead:

Bruker thorne prenatal og har gjort det siden 3 mnd før graviditeten. Den inneholder 45 mg jern. Bruker ikke noe mer da jernlageret foreløbig er veldig fint :)

Samme her. Har jernmangel, så skal ha ca 60 mg jern, så tar 40 i tillegg til de 15 mg som er i multivitaminene. Bruker aminojern. :)
Jaa snek her for å anbefale Aminojern! Den er mye snillere mot magen enn tradisjonelle jerntilskudd. Så hvis noen plages av bivirkninger, test Aminojern! :)

Back
Topp