Vitaminer

Kosinus

Betatt av forumet
Er det flere som tar vitaminpakken beregnet for gravide, som synes det er vanskelig å ta alle de store kapslene? Kastet akkurat opp i kjøkkenvasken når jeg skulle ta kapsel nr 2, var umulig å stoppe det eller rekke toalett. Mannen står å ordner opp nå:Heartbigred
 
Jeg delte mine i 4 for å få dem ned :smiley-ashamed004 Omega3 gikk ikke, ble sånne man tygger for barn istedet. Måtte uansett slutte rundt uke 8, for jeg spydde bare hver gang jeg tok dem, så ble enig med jordmor at jeg heller burde holde nede den næringen jeg faktisk fikk i meg. Sitter her nå med en frisk nyfødt på brystet :happy:
 
Har ikke orket prøve. Har en venninne som hadde en type for noen år siden som hun spydde noe helt sykt av, så jeg er bare fornøyd med multivitamin pluss noen ekstra etter behov :angelic:
 
Jeg klarte ikke ta de med første eller andre:stop::hungover: men denne gangen har jeg faktisk klart å tatt de foreløpig. Fyller munnen med masse vann og presser inn en tablett før jeg svelger. Da går det mye bedre enn hvis jeg legger den på tunga for så å fylle munnen med vann ❤️ også synes jeg lifeline sine er lettere å ta enn nycopluss, da jeg følte nycopluss luktet sykt vondtog trigget kvalme!
 
Er det flere som tar vitaminpakken beregnet for gravide, som synes det er vanskelig å ta alle de store kapslene? Kastet akkurat opp i kjøkkenvasken når jeg skulle ta kapsel nr 2, var umulig å stoppe det eller rekke toalett. Mannen står å ordner opp nå:Heartbigred
Prøvde i mitt første svangerskap, men slutta! Helt håpløst store, pluss ekkel smak på flere av de. Tar heller «vanlige» vitaminer :)
 
Vanlig multivitamin har vel akkurat de samme vitaminene i seg bare det er 90% billigere? Bortsett fra omega 3 da.
 
Vanlig multivitamin har vel akkurat de samme vitaminene i seg bare det er 90% billigere? Bortsett fra omega 3 da.
Ja tror den Nycoplus Multi f.eks. er ganske lik på innhold, har hørt folk si at leger og jordmødre heller anbefaler den siden det er billigere. Og enda billigere på nett ;)
 
Tok vanlig multivitamin før graviditet, men både lege og jordmor anbefalte nycoplus gravid. Prøver de et par dager til, krysser fingrene for at de går ned :notworthy
 
Gikk på multivitaminer når vi forsøke å bli gravid. Men fastlegen anbefalte å bytte til nycoplus gravid når jeg fikk positiv test. Jeg har ingen problemer med å svelge ned tablettene, enda :)
 
Jeg tar tilskuddene jeg trenger; vitamin d, folat, magnesium, jod og sink. Magnesiumtablettene er ganske store, men de kan med fordel byttes ut med magnesiumspray eller krem. Magnesium tas bedre opp via huden
 
Har ikke helt fått med meg at man trenger noe annet enn folat? Men trenger man altså ta andre ekstra vitaminer enn det? :D
 
Jeg tar normalt sett: folsyre, omega3, multivitaminer, og jern. I høst fikk jeg påvist dvtaminmangel, så nå tar jeg det og. Er veldig spent på hva blodprøvene sier denne gangen :)
 
Og en ekstra folat så kommer det seg
Det er allerede 400mikrogram folsyre i de fleste multivitaminer, så trenger ikke å ta en ekstra folsyre utenom, og det er ikke bra med for mye heller :)
 
Det er allerede 400mikrogram folsyre i de fleste multivitaminer, så trenger ikke å ta en ekstra folsyre utenom, og det er ikke bra med for mye heller :)
200 desverre, er kun de tilpasset gravide som har 400
 

Vedlegg

  • FEBC0B3B-47CC-40D7-AA4E-150D896FE2DB.jpeg
    FEBC0B3B-47CC-40D7-AA4E-150D896FE2DB.jpeg
    315 KB · Visninger: 17
Ja, 200 per tablett, men man skal ta to, da blir det 400mikrogram ❤️
Er langt ifra alle multivitaminer som inneholder 400mcg selv om akkurat den du tar inneholder det. Så det er nok greit at man leser litt på dem om man føler man trenger være på den sikre siden :bunny
 
Back
Topp