Vitaminer

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Tar dere de vitaminene som er anbefalt for gravide? Men bør man ikke ta blodprøver først, for å se om man mangler noe før man stapper i seg alle de vitaminene? :p

Jeg tar folsyre, jod og omega 3.
Om det er noe annet jeg må ta utenom det får blodprøvene eventuelt vise. Jeg bruker som regel å må begynne på jern også.

Jeg var å skjekket mens vi prøvde og fikk da mangel på d vitamin. Så jeg tar folat og tran for å få i meg omega 3 og D vitamin

Jeg tar foreløbig bare folat :) har liggende en pakke med gravid vitaminer som jeg tenker å starte på etter hvert :)

Jeg har tatt de gravidvitaminene med 4 hver dag i 5 måneder:laughing002:laughing002 Tenker å ta de ut svangerskapet så lenge jeg ikke får beskjed om noe annet

Har ingen mangler som jeg vet om, blodprøver for litt siden som var helt fine.
Tar sånne nycoplus omega3-multi, som inneholder anbefalt dose folat, tenker det er nok for meg :)

Jeg tar multivitamin, folsyre + trankapsler. Dette gjorde jeg forrige gang jeg gikk gravid også.

Folsyre, multivit og D-vitamin. De to siste tar jeg hele året. Droppe omega da jeg regelrett ikke klarer svelge de lenger.. Men spiser foreløpig mye fisk.

Jeg har tatt de gravidvitaminene med 4 hver dag i 5 måneder:laughing002:laughing002 Tenker å ta de ut svangerskapet så lenge jeg ikke får beskjed om noe annet

Jeg og i 6 mnd hahhaha kommer til å ta de ut svangerskap og litt videre etterpå mtp amming osv men syns egt det er greit å forholde seg til ifht hva vitaminer jeg må

Jeg og i 6 mnd hahhaha kommer til å ta de ut svangerskap og litt videre etterpå mtp amming osv men syns egt det er greit å forholde seg til ifht hva vitaminer jeg må
Enig! Jeg har selvfølgelig også observert at de har en egen pakke som heter «amming» så den kommer jeg helt sikkert til å bruke, selv om det sikkert er helt unødvendig:hilarious:

Tar dere de vitaminene som er anbefalt for gravide? Men bør man ikke ta blodprøver først, for å se om man mangler noe før man stapper i seg alle de vitaminene? :p
Jeg tar tran og forlat for det anbefaler man tidlig i svangerskapet. Resten venter jeg med til eventuell blodprøve :happy:

Har ingen mangler som jeg vet om, blodprøver for litt siden som var helt fine.
Tar sånne nycoplus omega3-multi, som inneholder anbefalt dose folat, tenker det er nok for meg :)
Samme her! Tar da 2 kapsler om dagen :happy:

I uke 8 fikk jeg beskjed av jordmor om å begynne med jerntilskudd. Jeg har tatt folat siden før svangerskapet og tar også jod etter anbefaling fra jordmor.

Back
Topp