Vitaminer

Juletre34

Elsker forumet
Assistert-jentene
Septemberlykke 2021
♡Novemberhjerter 2025♡
Noen som tar disse gravid-pakkene med vitaminer? Var hos fastlegen og spurte om jeg kunne fortsette å bruke de som bare heter Multivitaminer, men hun ga meg ingen godt svar. Mente at jeg ikke skulle ta noe som ikke var tilpasset gravid, I tilfelle de hadde noe gravide ikke skulle ha. Men jeg blir liksom ikke helt klok når jeg Googler og sjekker.

Noen som tar disse gravid-pakkene med vitaminer? Var hos fastlegen og spurte om jeg kunne fortsette å bruke de som bare heter Multivitaminer, men hun ga meg ingen godt svar. Mente at jeg ikke skulle ta noe som ikke var tilpasset gravid, I tilfelle de hadde noe gravide ikke skulle ha. Men jeg blir liksom ikke helt klok når jeg Googler og sjekker.
Jeg tar gravidvitaminer. Gynekologen spurte meg før jeg ble gravid om jeg tok folat, så sa jeg: ja, tar multivitaminer. Så sa hun at det var fint, men at jeg måtte slutte med vanlige multivitaminer når jeg ble gravid, og da gå over til gravidvitaminer. Men tenkte ikke over å spørre mer, så vet ikke hvorfor :bored: Kan sammenligne de ulike typene og se hva som skiller dem fra hverandre senere :)

Jeg tar gravidvitaminer. Gynekologen spurte meg før jeg ble gravid om jeg tok folat, så sa jeg: ja, tar multivitaminer. Så sa hun at det var fint, men at jeg måtte slutte med vanlige multivitaminer når jeg ble gravid, og da gå over til gravidvitaminer. Men tenkte ikke over å spørre mer, så vet ikke hvorfor :bored: Kan sammenligne de ulike typene og se hva som skiller dem fra hverandre senere :)
Ok, får ta å kjøpe gravidvitaminer i morra. Ble så usikker selv, og vil ikke gjøre noe feil :shy:

Jeg tar vanlige multivitaminer som har 400 folsyre... er ikke det bra liksom?? :eek:

Jeg tar vanlige multivitaminer som har 400 folsyre... er ikke det bra liksom?? :eek:
Leste på nett nå, og om den jeg tar står det «kan brukes av gravide og ammende». Men ser at de gravid «pakkene» folk bruker er både vitaminer og omega 3. sikkert derfor de anbefales. Pga allergi må jeg ta algebasert omega-3, så får ikke tatt de gravidpakkene uansett :confused005

Jeg tar vanlige multivitaminer, med jod og folat i. Har sjekket innholdet kontra innhold i gravidvitaminene. De inneholder det samme. Gravidvitaminer koster unødvendig mye. Ble anbefalt av både lege og de på apoteket multivitaminer.

På helsenorge står det at man anbefaler å få i seg tilstrekkelig med folat, d-vitamin, jern, kalsium, jod, B-12 og omega 3. En multivitamin (OBS, sjekk at det multivitaminet du tar er fullverdig og inneholder alle vitaminer og mineraler) vil dekke alle unntatt kalsium og omega-3. Har man et variert kosthold som inneholder nok fisk og meieriprodukter så trenger man strengt tatt ikke tilskudd av disse to. Har man lavt jern kan det i tillegg være lurt å ta en ekstra jerntablett, men dette er noe man tar på indikasjon:happy:

Personlig tar jeg en multivitamin og omega-3 :)

Ok, så da virker det trygt å ta de multivitaminene :-)

Bør kanskje kjøpe omega 3 for å ta det i tillegg :-)

Ok, får ta å kjøpe gravidvitaminer i morra. Ble så usikker selv, og vil ikke gjøre noe feil :shy:
Ser mange skriver at multivitamin er trygt og det er nok riktig det da. Det var gynekolog på sykehus som ga meg den beskjeden, så ville tro at hun hadde peiling :confused005 Men vet som sagt ikke hvorfor, bare gjorde som hun sa :rolleyes:

Jeg tar gravidvitaminer kjøpt på helsekost, også tran :happy: Mine multivitaminer hadde ikke høyt nok innhold for å dekke dagllg behov, men det hadde de som var tilpasset gravide.

Ser mange skriver at multivitamin er trygt og det er nok riktig det da. Det var gynekolog på sykehus som ga meg den beskjeden, så ville tro at hun hadde peiling :confused005 Men vet som sagt ikke hvorfor, bare gjorde som hun sa :rolleyes:
Skal høre med jordmor neste uke :-)

Jeg bruker life Line gravid, hamstret da det var på tilbud. Er ofte på tilbud på nett/i butikk :) Men den blå pillen i de pakkene lukter og smaker grusomt:yuck:

Blir så kvalm av gravidvitaminene! :wideyed: Tar tran, jod og folat :happy: Jordmor var happy med det sist! Oppdater oss gjerne hvis noen får noe info av annen jordmor/lege! :angelic:

Flere enn meg som synes de gravidvitaminene smaker fælt? Tror det er den blåe pillen som lukter verst men kunne de liksom ikke laget et tynt lag utpå den med noe som smakte godt? Svelger de fort men bare lukta og den lille smaken man får er nok til at jeg blir kvalm ass :meh:

Tar multivitamin med nok folat og omega ved siden av. Fikk tips om å passe på at trantablettene ikke inneholdt vitamin a da dette er noe man kan få for mye av

Back
Topp