Vitaminer

Tar folat, d-vitamin, og måtte begynne med jern i går. Har vært så usigelig trøtt, at nå er jeg sikker på at jernmangelen har slått inn, selv om jeg syntes det er tidlig i uke 6..?
 
Jeg tar folat, jern, vitamin D og omega 3 :) Og drikker masse melk :D
 
Jeg tar de vitaminene fra Lifeline som du postet bilde av, syns de er veldig greie, reagerer ikke noe på smak/ lukt så for meg er det helt perfekt å ta en sånn remse. Tok de hele svangerskapet sist, og har tatt de noen mnd i prøveperioden før jeg ble gravid denne gangen. Jeg tar i tillegg ekstra d-vitaminer og jern da jeg har fått påvist mangel på det tidligere, samt ekstra sink da det skal være bra for immun forsvaret i disse tider :)
 
Må bare putte inn her:

INGER40 gir 40% avsag på Nycoplus Fasmasiet nå og ut januar. Før-prisen deres pleier være langt lavere enn fysiske apotek i tillegg. Jeg hamstret sånn 10 pakker sist jeg kom over likt tilbud :angelic:

Fant koden hos Instaen til influenser ingerindubai, så hun tjener sikkert litt på at vi bruker koden :p

Jeg bruker de fire kapslene daglig fra NycoPlus selv og synes de er greie. Tar ikke noe annet foreløpig


Så det var 30% ellno på den andre boksen for gravide (Gule boksen) :)
 
Folat, Jod, magnesium, knasketabeletter med kalsium og D-vitamin, har jerntabeletter på lur om det skal vise seg mangel etter blodprøve.
Jeg klarer ikke multi vitaminer, er noe i dem som får meg til å spy de opp igjen. Gravid eller ikke. :confused005
 
Tar jod, omega 3-kapsler og metylfolat (fordi den formen folat muligens kunne gi lavere risiko for stramt tungebånd, så jeg tør ikke annet, siden førstemann hadde villt stramt :p )
 
Jeg tar de vitaminene fra Lifeline som du postet bilde av, syns de er veldig greie, reagerer ikke noe på smak/ lukt så for meg er det helt perfekt å ta en sånn remse. Tok de hele svangerskapet sist, og har tatt de noen mnd i prøveperioden før jeg ble gravid denne gangen. Jeg tar i tillegg ekstra d-vitaminer og jern da jeg har fått påvist mangel på det tidligere, samt ekstra sink da det skal være bra for immun forsvaret i disse tider :)

Men det ble ikke noe mangel på noen vitaminer da du tok denne pakken? :) vurderer sterkt å kjøpe denne da det er allerede inndelt for hva man skal ta.
 
Men det ble ikke noe mangel på noen vitaminer da du tok denne pakken? :) vurderer sterkt å kjøpe denne da det er allerede inndelt for hva man skal ta.

Neida, mangel ble påvist i en periode før jeg begynte prøvingen når jeg ikke tok eller hadde tatt disse på en stund. For meg er det fort gjort å glemme å ta vitaminer sånn ellers, men med disse føler jeg det er enklere å huske på da jeg river av en remse og tar sammen med et måltid. Jeg har også happ god erfaring med Lifeline ammevarianten som jeg tok i ammeperioden. Skal sjekke om jeg fortsatt har noen mangler på første kontroll hos legen, kanskje jeg kun fortsetter med Lifeline om alt er ok :)

tips: de er på tilbud hos Apotera nå
https://www.apotera.no/lifeline-care-gravid-4x30stk
 
Tar jern, folat, multivitamin og omega3 :) Men har vitaminmangel fra før av, så ikke uvanlig det! Skal til blodprøvekontroll på tirsdag, så da må jeg sikkert justere doser igjen :) Har gått på ekstra vitaminer i mange år, så opplever at ting blir som regel billigst i lengden ved å kjøpe separate vitaminer :)
 
Neida, mangel ble påvist i en periode før jeg begynte prøvingen når jeg ikke tok eller hadde tatt disse på en stund. For meg er det fort gjort å glemme å ta vitaminer sånn ellers, men med disse føler jeg det er enklere å huske på da jeg river av en remse og tar sammen med et måltid. Jeg har også happ god erfaring med Lifeline ammevarianten som jeg tok i ammeperioden. Skal sjekke om jeg fortsatt har noen mangler på første kontroll hos legen, kanskje jeg kun fortsetter med Lifeline om alt er ok :)

tips: de er på tilbud hos Apotera nå
https://www.apotera.no/lifeline-care-gravid-4x30stk


Jeg har selv ikke pleid å bruke vitaminer fast.
Men fikk nylig resept på d-vitamin. Men ser ko at den er mue høyere enn hva det er i den boksen som gjelder for en mnd
 
Tar kun jod og folat. Spiser mye makrell i tomat og drikker mye melk så håper det er innafor. :happy:
 
Jeg har selv ikke pleid å bruke vitaminer fast.
Men fikk nylig resept på d-vitamin. Men ser ko at den er mue høyere enn hva det er i den boksen som gjelder for en mnd

Ja har man fått påvist mangel får man ofte resept på høyere doser enn de vanlige anbefalingene. Boksen inneholder jo standard anbefalingene, så da er jeg trygg på at jeg får det som er anbefalt for gravide på generell basis, og så tar jeg litt ekstra d-vitamin og jern i tillegg siden jeg fikk påvist mangel på det for en stund siden. Men skal altså sjekke med legen neste uke hvordan nivåene ligger an nå og eventuelt justere. Anbefaler uansett å følge legens anbefalinger / sjekke med lege om man er usikker :)
 
Ja har man fått påvist mangel får man ofte resept på høyere doser enn de vanlige anbefalingene. Boksen inneholder jo standard anbefalingene, så da er jeg trygg på at jeg får det som er anbefalt for gravide på generell basis, og så tar jeg litt ekstra d-vitamin og jern i tillegg siden jeg fikk påvist mangel på det for en stund siden. Men skal altså sjekke med legen neste uke hvordan nivåene ligger an nå og eventuelt justere. Anbefaler uansett å følge legens anbefalinger / sjekke med lege om man er usikker :)

Hvor langt er du kommet?
Siden det høres ut som du har begynt med svangerskapskontroller :)
 
Jeg har kjøpt pakken fra Lifeline. Jeg syns tablettene smaker helt grusomt og sliter med å ta spesielt den ene tabletten. Er smaken på tablettene fra nycoplus (den lilla pakken) bedre?:happy: hvis noen har testet begge disse to.. må kjøpe noe jeg klarer å svelge uten å brekke meg:happy:
 
Back
Topp