Vitaminer

JuliiiMamma

Forumet er livet
Juligull2021
Vet det er viktig å få i seg nok vitaminer like så når man prøver eller er gravid (eller ingen av delene)

Har fått resept som jeg hentet ut idag på apoteket og herre min for en pris :eek:

Så kom jeg over dem hadde på apoteket sånne pakninger som det er ferdig delt opp hvilke tabletter man skal få i seg i løpet av dagen. Som er for en mnd av gangen.

Disse var det tilfeldigvis tilbud på farmasiet.

upload_2020-11-26_11-28-30.png

Men lurer veldig på, er dere noen her som bruker disse pakkene eller kjøper dere ettersom av folat, omega 3 og annet ettersom dere går tom?? :)

Jeg har jod og folat i egne pakker, ellers har jeg noe som heter sugerbear hair (de inne holder ikke folat og jod), men skulle kanskje hatt omega 3 i tillegg :)
Brukte sånn type pakke forrige svangerskap, men var en type som smake og lukta så vondt at jeg ikke klarte :|

Jeg kjøper inn de forskjellige vitaminene jeg trenger enkeltvis. Har ingen mangler, men kommer nok til å få jernmangel etter hvert. Har en pakke klar når den tid kommer.

Jeg tar for øvrig jod, trankapsler og folat nå.

Jeg tar Omega-3 multi fra Nycoplus. Legen min anbefalte meg å ta folat + multivitaminer. Og med denne får jeg i meg alt jeg trenger, til en mye rimeligere pris enn å kjøpe enkeltvis eller «gravidpakker»:) De har 50% på de hos Boots apotek nå.

Jeg også tar folat og multivitamin, spiser ikke nok fisk så tar også omega 3 kapsler:)

Den du har lagt ved bilde på, må du ikke kjøpe. Den lukter og smaker så forferdelig. Endte opp med å måtte dra å kjøpe noe annet.

Jeg har kjøpt denne20201126_120835.jpg

Jeg har jod og folat i egne pakker, ellers har jeg noe som heter sugerbear hair (de inne holder ikke folat og jod), men skulle kanskje hatt omega 3 i tillegg :)
Brukte sånn type pakke forrige svangerskap, men var en type som smake og lukta så vondt at jeg ikke klarte :|

Kan du fint ta hårvitaminer? Begynte å ta hårvitaminer før jeg ble gravid, men de jeg har kjøpt står det at ikke skal inntas av gravide eller ammede :bored:

Jeg tar folat og omega 3. Skal begynne med multivitamin i tillegg da jeg har begynt å kaste opp og får i meg lite næring. :oops:

Kan du fint ta hårvitaminer? Begynte å ta hårvitaminer før jeg ble gravid, men de jeg har kjøpt står det at ikke skal inntas av gravide eller ammede :bored:
Står ikke noe om at jeg ikke kan ta de. Men at det må diskuteres med lege, tenker å gjøre dette i neste uke :) akuratt nå er jeg inne i en periode hvor heg ikke tar de så ofte, siden jeg har gått på de siden i sommer og håret vokser som ugress :p

Ja, hva er det jeg ikke tar:wacky:
Folat, omega 3, jod, sink, selen, e- og d-vitamin, b-kompleks. Tenker å trappe ned å ta jod, Folat, omega 3 og d-vitamin når det blir tomt for de andre:)

Står ikke noe om at jeg ikke kan ta de. Men at det må diskuteres med lege, tenker å gjøre dette i neste uke :) akuratt nå er jeg inne i en periode hvor heg ikke tar de så ofte, siden jeg har gått på de siden i sommer og håret vokser som ugress :p

Jøss! Hva heter de a? Trenger snart parykk jeg, så må få no som funker

Jeg har den du har lagt med bilde av fra Lifeline, og den ene pillen både lukter og smaker helt grusomt. Kan ikke huske at jeg reagerte på det forrige gang, så enten har de endret på innholdet eller så reagerer jeg på andre ting denne gangen. Angrer på at jeg ikke bare kjøpte multivitaminer fra Nycomed og omega 3 separat, ser de inneholder mye av det samme og er billigere. Skal definitivt over på de når jeg har kommet meg gjennom de to (!) eskene jeg kjøpte med Lifeline :grumpy:

Jeg tar den du har lagt ved bilde av. Synes det er lettvint at jeg får samlet alt jeg trenger på et brett. Men enig i at den lukter dritt, kanskje jeg skal prøve den andre :p

Jeg prøvde den fra Lifeline Care men de smake og lukta så vondt at jeg ikke klare å svelge de, nå klarer jeg å ta kun jern og B-kompleks.

Jeg har den du har lagt med bilde av fra Lifeline, og den ene pillen både lukter og smaker helt grusomt. Kan ikke huske at jeg reagerte på det forrige gang, så enten har de endret på innholdet eller så reagerer jeg på andre ting denne gangen. Angrer på at jeg ikke bare kjøpte multivitaminer fra Nycomed og omega 3 separat, ser de inneholder mye av det samme og er billigere. Skal definitivt over på de når jeg har kommet meg gjennom de to (!) eskene jeg kjøpte med Lifeline :grumpy:

Det er også noe med det. De pakkene koster en del i forhold til hva hver enkelt boks koster

Ser den som lukter vondt inneholder selen, og tipper det er den! Jeg tar det, og det lukter død fisk eller noe:hungover:

Jeg tar den fra Lifeline akkurat nå. De er vel ikke så ille? Stikker man nesa i en multivitaminkrukke lukter det ikke akkurat blomster der heller. Jeg kaster de inn og svelger de ned. Tok de lilla i sommer og merker egentlig ikke noe forskjell.

Jeg er nok for øvrig en sånn sucker som tror jeg gjør ad en ekstra innsats for meg selv og svangerskapet ved å ta vitaminer merket "gravid". Lettkjøpt, altså :knegg:

Må bare putte inn her:

INGER40 gir 40% avsag på Nycoplus Fasmasiet nå og ut januar. Før-prisen deres pleier være langt lavere enn fysiske apotek i tillegg. Jeg hamstret sånn 10 pakker sist jeg kom over likt tilbud :angelic:

Fant koden hos Instaen til influenser ingerindubai, så hun tjener sikkert litt på at vi bruker koden :p

Jeg bruker de fire kapslene daglig fra NycoPlus selv og synes de er greie. Tar ikke noe annet foreløpig

Last edited:
Back
Topp