Vitaminer

Bare jeg som ikke tar noe ?
Gjorde ikke det med førstemann heller og det gikk fint :)
 
Jeg tok multivitamin og omega 3 før jeg ble gravid også, nå tar jeg folat i tillegg selvfølgelig....
 
Tar multivitamin med folsyre (kjøpt i Sverige så det er 400microgram i de), omega 3 og kalsium.
Er viktig å sjekke med vitamintabeller for gravide at man ikke får for mye av noe når man feks tar både multivitamin og møllers tran kapsler. Er blant annet a vitamin i begge som kan skade fosteret i store mengder, men det var under grensen i de to jeg tar tilsammen. Men spiser ikke flere skiver med leverpostei om dagen i tillegg for da ville jeg nok kommet over.
 
Jeg tok lifeline gravidvitaminer, men fikk halsbrann av dem. Nå tar jeg millers dobbel og folat. Forlaten min går tom snart, da skal jeg prøve meg på gravidvitaminene igjen siden jeg har dem i skapet.
 
Lifeline :) Nå har jeg kjøpt den for andre trimester, begynner på den neste uke, da er jeg over 12 uker. Wohooo :)
 
Jeg tok lifeline gravidvitaminer, men fikk halsbrann av dem. Nå tar jeg millers dobbel og folat. Forlaten min går tom snart, da skal jeg prøve meg på gravidvitaminene igjen siden jeg har dem i skapet.

Det opplevde jeg også i noen uker, men det hjalp hvis jeg spiste en porsjon yoghurt som "kveldsmat" :)
 
Kun folat, men burde kanskje få i meg noen andre vitaminer siden ejg er så trøtt.....
 
Tar folsyre tran og sanasol. Jeg hadde mangler på folat for noen år siden etter utmagring og håper legetimen på onsdag viser at dette er på et normalt nivå igjen nå, føler litt på dette nå som jeg ikke har vært til legen enda
 
Jeg kjøpte lifeline gravide i dag, men bakpå så står det at den skal taes når du prøver å bli gravid og ut 1 trimester. Burde jeg egentlig ha kjøpt for gravide og ammende i å med at jeg straks er i 2 trimester?
 
Jeg kjøpte for 2. Trimester i dag da jeg var tom. Er 12+3, men tar ekstra folat noen dager til.
 
Jeg tar ingenting lenger.
Har brukt opp glasset med folat og har igrunnen ikke tenkt å ta noe. Med mindre lege anbefaler at det er noe jeg burde ta pga mangler.
Tok gravidvitaminer forrige gang men ble så kvalm av dem at jeg måtte bare slutte.
Tenker at jeg sikekrt får i meg det jeg trenger gjennom variert kost :)
 
Har begynnt på gravid fra 2 trimester pakka :)
 
Jeg kjøpte dem gravid tablettene. Men fikk ikke til å svelge dem :p alt kom opp før det var komt ned :p så jeg tar folat og Dvit noen dager til tenker jeg :)


Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️
 
Back
Topp