Vitaminer og tilskud

Jeg har kjøpt for gravide på apoteket, men det er så himla store kapsler og man skal ta fire hver dag:hungover: RIP brekningsrefleksen min.
 
Hva er jod godt for? Har så lite peiling på vitaminer :p

Jod er kjempeviktig for stoffskiftet. Og er derfor viktig gjennom hele graviditeten.
Dersom man får for lite jod, kan man få lavt stoffskifte og det vil igjen kunne påvirke forsterets kognitive utvikling.
 
Jeg tar Multivitaminer fra apoteket. Inneholder jod og folat, og de andre viktige vitaminene. Billigere enn de som har gravid i tittelen, men inneholder stort sett det samme. :)
 
Jeg tar Multivitaminer fra apoteket. Inneholder jod og folat, og de andre viktige vitaminene. Billigere enn de som har gravid i tittelen, men inneholder stort sett det samme. :)

Barw sjekk hvor mye folat de inneholder, det er ofte mindre i de enn i gravidvitaminene
 
Jeg tar Multivitaminer fra apoteket. Inneholder jod og folat, og de andre viktige vitaminene. Billigere enn de som har gravid i tittelen, men inneholder stort sett det samme. :)
Kanskje dumt å skyte ut dette når jeg ikke husker alt, men gynekologen sa at jeg måtte slutte med multivitaminer og gå over til gravid vitaminer så fort jeg ble gravid. Jeg hadde nettopp fått beskjed om å begynne på p-piller for å stabilisere syklus, så var så sjokka og lei meg at jeg tenkte ikke over å spørre hvorfor :bag: Og finner ikke klar årsak når jeg googler heller... Men ville bare nevne det :)
 
Hva syns dere om den blå tabletten i lifeline care. Brekker meg av lukten. Så kjøpte heller nycopkus gravid (lilla boks)
 
Skal den være tilstrekkelig, eller bør man ta d-vitamin og jod i tillegg? Er det ok å gå på den hele svangerskapet?

Det er faktisk jod i den! Jeg blir nok å ta de igjennom hele svangerskapet.
Sto dette om D vitamin på siden til lifeline care:«Mengden D-vitamin er høyere enn anbefalt daglig inntak, fordi forskning har vist at gravide har økt behov for D-vitamin igjennom hele svangerskapet.»
 

Vedlegg

  • B629F8D7-A6ED-4722-9F01-06B9A7907D49.png
    B629F8D7-A6ED-4722-9F01-06B9A7907D49.png
    96,1 KB · Visninger: 8
Bør man bare begynne på jod når man vet at man ikke får i seg nok via kosten? Eller bør man rådgøreseg først? 2 uker til legetimen min.
 
Tar bare vanlig multivitamin, folat og d-vitamin :)
 
Life Line care gravid her :happy: Gikk på folat, multivitamin og tran under hele prøveperioden:happy:
 
Det er faktisk jod i den! Jeg blir nok å ta de igjennom hele svangerskapet.
Sto dette om D vitamin på siden til lifeline care:«Mengden D-vitamin er høyere enn anbefalt daglig inntak, fordi forskning har vist at gravide har økt behov for D-vitamin igjennom hele svangerskapet.»

Ja, leste det nå selv! Så da skal man være dekket på alt hvis man bruker dette kosttilskuddet?
 
Jeg fikk påvist D-vitaminmangel i sommer og har siden det gått på D-vitamindråper (på resept). Spurte legen via helsenorge om jeg skulle fortsette med det, og om det ev. var andre vitaminer jeg skulle ta. Fikk da beskjed om at D-vitamin er viktig i svangerskapet, men at det ikke var nødvendig å begynne å ta andre vitaminer/kosttilskudd før vi har tatt blodprøver og sjekket om jeg evt. trenger det. Så jeg avventer kosttilskudd til jeg har hatt første kontroll hos lege :)
 
Bør man bare begynne på jod når man vet at man ikke får i seg nok via kosten? Eller bør man rådgøreseg først? 2 uker til legetimen min.
Ja, jeg hadde gjort det :happy: Myndighetene anbefaler jodtilskudd når man er gravid.
 
Jeg ble kvalm av disse gravidpakkene sist gang. Jeg bruker multivitaminer og en spiseskje tran med eplesmak daglig.
 
Hva syns dere om den blå tabletten i lifeline care. Brekker meg av lukten. Så kjøpte heller nycopkus gravid (lilla boks)
Jeg begynte merke det også :yuck: har endå 3 brett som holder 3 uke , gleder neg når jeg ferdig med dem. Kanksje kjøper inn Pregnancy fra Life?
 
Jeg bruker Lifeline Care Gravid.

Hva syns dere om den blå tabletten i lifeline care. Brekker meg av lukten. Så kjøpte heller nycopkus gravid (lilla boks)

Den er grusom:hungover: Jeg er vant med å ta endel medisiner/tabletter og har aldri noen problemer. Denne derimot gruer jeg meg for å ta :confused:
 
Back
Topp