vitaminer etter uke 12?

Tar berre folat. Min lege sa at det var nok å ta dei første 12 vekene. Eg tar et par veker ekstra for sikkerhetsskyld.
Så har eg vore med jordmor - og ho sa eg skulle ta folat til veke 14 (som eg allrede hadde planlagt). I veke 14 måtte eg begynne å ta Omega 3. I tillegg fekk eg tips om å spise skiver med leverpostei + kiwi og appelsin for jernet sin del.

Jeg tar tran, vitamin C og D etter anbefaling fra lege. Skal til første kontroll hos jordmor 24. Mars og kommer til å spørre henne litt mer om dette da. Prøver å spise variert og sunt men ikke alle dager jeg orker.

Jeg har fortsatt noen brett med gravid kostilskudd for første trimester igjen, så kommer til å bruke opp det før jeg kjøper den neste pakken :p

Jeg tar omega-3 og magnesium. Slutta med folat etter uke 12. Legen jeg var hos på ultralyd sa det ikke hadde noe for seg å ta folat etter uke 12. Men har sett at helsedepartementet anbefaler folat ut svangerskap. Men stoler på legen, så tar ikke mere.

jeg tar sånn eske fra apoteket for gravide fra andre trimester osv, men sliter sånn med å få ned de store tablettene :/ Føler de kommer i retur med en gang :/

Jeg tar d-vitamin, kalsium, multivitamin og omega 3. Anbefalt av legen.

Back
Topp