vitaminer etter uke 12?

Apotekeren sa at de ny anbefalingene var å ta folsyre gjennom hele svangerskapet, men han trodde ikke man trengte full dose. Jeg tar den "kvinne-multivitaminen" og omega 3.

Jeg tar folsyre hver dag, og multivitaminer de dagene jeg ikke er for kvalm. (Tror det er et eller annet psykisk som får meg til å kaste opp av små multivitamintabletter. :p Knøttsmå folsyre går heldigvis bra.:) )

tar ikke noe nå, sist måtte jeg begynne å ta jerntilskudd, men foreløpig var prøvene grei. spiser litt ekstra grønnsaker og frukt nå da, for å få inn vitamin, og spiser en del makrell i tomat for omega-3 :)

De gravidvitaminene er så dyre synes jeg! Får jo en mye større pakke med multivitaminer som inneholder nesten det samme til halve prisen... :confused: I begynnelsen brukte jeg en slik gravidpakke for jeg forstod det slik at sammensetningen av vitaminer var ekstra gunstig for gravide, og det var viktig i begynnelsen. Nå tar jeg bare vanlige multivitaminer og folsyre :)

Jeg tar sanasol og folat, fortsetter ut svangerskapet.

De gravidvitaminene er så dyre synes jeg! Får jo en mye større pakke med multivitaminer som inneholder nesten det samme til halve prisen... :confused: I begynnelsen brukte jeg en slik gravidpakke for jeg forstod det slik at sammensetningen av vitaminer var ekstra gunstig for gravide, og det var viktig i begynnelsen. Nå tar jeg bare vanlige multivitaminer og folsyre :)

Rådyre faktisk!! Hva er det.. 200 kr for en måned? Det blir litt iløpet av 9 mnd fant jeg ut.. Og sluttet med de :-P

Tar berre folat. Min lege sa at det var nok å ta dei første 12 vekene. Eg tar et par veker ekstra for sikkerhetsskyld.

Jeg tenker egentlig jeg kommer til å ha mest fokus på å ta omega 3 og folat. Og evt. Kjøpe noe multivitaminer, de gravid pakkene er veldig dyre.. :)

Omega 3 og multivitaminer. Har fortsatt en del folat igjen, så kommer til å bruke opp boksen. Ellers tar jeg ekstra d-vitaminer ettersom at jeg tidligere har hatt mangel på det, men tar ikke dette hver dag. Pga. kvalme er kostholdet litt ensidig, så greit å vite at jeg får i meg det jeg trenger :)

Back
Topp