Vitamin tilskudd mannen

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Hva tok/tar deres mann av vitaminer osv før uttak (levere prøve) ? Ble det bedring?

Trooor det var sink samboer tok sist gang som bedret sædkvaliteten betraktelig. Men nå husker jeg ikke. Trenger råd/tips :happy:

Sink og folat er viktige for sæden :)
Ga det til min, selv om han er normal. Også tran da :)

Forrige også ga jeg det til, han hadde så og si ikke noe som svømte. Men det ble bedre med det og hormonbehandling på han.

Sink og folat er viktige for sæden :)
Ga det til min, selv om han er normal. Også tran da :)

Forrige også ga jeg det til, han hadde så og si ikke noe som svømte. Men det ble bedre med det og hormonbehandling på han.
Okei, så da kan jeg kjøpe mer folat og da :happy:

Det hjelper på gener og sånn sa de på Riksen på forsamtalen og ba han også om å ta en om dagen :)
Mindre genfeil på dem
Sier du det. En til dagen da ? Sa de noe om hvor lenge før forsøket han måtte begynne på de ?

Sier du det. En til dagen da ? Sa de noe om hvor lenge før forsøket han måtte begynne på de ?
Han fikk beskjed om å begynne med en gang, dette var 28.juni, og vi fikk oppstart 30.august med nesespray og uttak i uke 40. Ble 26.september. Så ble tre måneder :) Det tar 3 måneder å modne ei sædcelle, om jeg ikke husker helt riv ruskende galt.
Måtte google, og jo, stemmer det. Er tre måneder :)

Men ble litt sporadisk, for jeg glemte stort sett å gi han, han fikk kanskje 4 ganger i uka. Folat og sink. Også e vitaminer også av og til :)
Men hans svømmere var "helt normale" som de sa til oss. Men de anbefalte folat uansett.

Han fikk beskjed om å begynne med en gang, dette var 28.juni, og vi fikk oppstart 30.august med nesespray og uttak i uke 40. Ble 26.september. Så ble tre måneder :) Det tar 3 måneder å modne ei sædcelle, om jeg ikke husker helt riv ruskende galt.
Måtte google, og jo, stemmer det. Er tre måneder :)

Men ble litt sporadisk, for jeg glemte stort sett å gi han, han fikk kanskje 4 ganger i uka. Folat og sink. Også e vitaminer også av og til :)
Men hans svømmere var "helt normale" som de sa til oss. Men de anbefalte folat uansett.
Akkuratt. Skal ordne med det imorgen da, så rekker vi ca 2 mnd på de før uttak, tror jeg.

Akkuratt. Skal ordne med det imorgen da, så rekker vi ca 2 mnd på de før uttak, tror jeg.
Også er C og D vitaminer greie og ta også mener jeg og ha lest :) Det og fora jeg han med, hehe. Stakkaren fikk hånda full og bare svelga unna han... :rolleyes:

Jeg tar sånn vitaminsett for gravide, så jeg tar alt i en smell der nå, men har en hel skuff med alt mulig liggende fra flere års prøving :rolleyes:
Men med cøliaki så fungerer ikke tarmene optimalt på opptak, så lurt å tilføre ekstra.

Min mann fikk anbefalt q10 også fra embryologen på klinikken, og "More man"
eller hva det heter. Kjøpte med en ekstra sink i tillegg til den.

Mannen her tok høy dose e-vitamin, c-vitamin og sink sammen med den kuren fra Hellas. Disse vitaminene etter anbefaling fra dem. Merket ikke bedring så han fortsatte ikke.

Mannen her tok høy dose e-vitamin, c-vitamin og sink sammen med den kuren fra Hellas. Disse vitaminene etter anbefaling fra dem. Merket ikke bedring så han fortsatte ikke.
Så dumt det ikke var bedring..
Mannen tok sink sist tror jeg, og prøven før det tilsa ICSI, men etter oppstart av sink og såklart ikke mer festrøyk så ble det IVF da prøven var bedre.

Her tok han en god dose sink og e-vitamin i tillegg til å ta b- og d-vitaminer og omega3 som han tok til å begynne med. Merket god forskjell fra 2. tesa til 3. tesa hvor de gikk fra å kun å kunne hente ut fra bitestikkel til å kunne hente i testikkel. Han gikk også på AB-kur fra Hellas samtidig som meg, så det hadde nok mye å si det også.

Så dumt det ikke var bedring..
Mannen tok sink sist tror jeg, og prøven før det tilsa ICSI, men etter oppstart av sink og såklart ikke mer festrøyk så ble det IVF da prøven var bedre.
Bare det blir barn spiller det ingen rolle for meg egentlig:) Hjelp måtte vi fått uansett på en måte. Og han hadde greit nok med gode sædceller.

Fåes d kjøpt på apoteket ?
Du får tak i store doser q10 på iherb om du er intressert. Tar litt tid å få tilsendt men det koster mye mindre i usa enn i norge, og dosene er større, for det må litt større doser til for at det skal ha effekt, og gjerne må det tas minst 3 mnd før forsøk, da spermen bruker ca 3 mnd for å fornye seg.

Last edited:
Bare det blir barn spiller det ingen rolle for meg egentlig:) Hjelp måtte vi fått uansett på en måte. Og han hadde greit nok med gode sædceller.
Jeg ser den :happy: nå har han begynt på sink, c vitamin og folat. Så håper jeg han holder seg borte ifra festrøyker nå i helgen. Han mener selv det ikke kan skade....:blackeye:

Mannen her fikk beskjed om D vitamin, Q10 og noe multivitaminer for menn... glemt ut navnet.
Det hjalp masse. Økte konsentrasjonen med 10 millioner.

Mannen her fikk beskjed om D vitamin, Q10 og noe multivitaminer for menn... glemt ut navnet.
Det hjalp masse. Økte konsentrasjonen med 10 millioner.
Såpass!!! Kan du finne ut hva den sist heter ??

Kanskje jeg må stappe et eller annet i mannen. Sæden er som han, litt lat. :rolleyes: Ellers var prøven normal, om enn i nedre sjikt.

Back
Topp