Viste ikke om graviditet?

Da ble nok sjokk for kommende bestemor også:D
Ja var visst det. Far måtte ut å handle som en gal med hjelp av familiemedlemmer før de kom hjem fra sykehuset. Dette var ett lokal sykehus så å få en jordmor som kjente deg var ganske sannsynlig uansett.
 
Ja var visst det. Far måtte ut å handle som en gal med hjelp av familiemedlemmer før de kom hjem fra sykehuset. Dette var ett lokal sykehus så å få en jordmor som kjente deg var ganske sannsynlig uansett.

Mitt største mareritt, å bli gravid og iallefall ikkje vite det.
 
Er noen år siden nå, så husker ikke detaljene så godt lengre. Men en bekjent av meg la plutselig ut på FB at hun var gravid (uten å ha merket noe, kom som et sjokk på både henne og den vordende faren). Da var hun vel godt uti 6. måned tror jeg, i alle fall ganske langt på vei. De fikk vel knapt en uke på seg til å forberede seg til å bli foreldre, for noen dager senere kom det ny FB-status: Da var plutselig ungen født! Alt for tidlig, men etter det lille jeg vet har alt gått bra :)
 
Vet om ei venninne av ei venninne som hadde tatt gastric bypass. Va gått ned mye, men hadde fortsatt en del igjen. En kveld sa hun lå i sengen så kjente hun noe merkelige greier i magen og fikk panikk, reiste på legevakt i frykt for at dette var noe komplikasjoner med magesekken. Viste seg at hun kun hadde ca 3 mnd igjen til termin, å det hun kjente var sparkebe til babyen
 
Kjenner selv ei som oppdaget det i 6 mnd. Hun gikk på ppillere og hoppet over mens, og fraværende mens var derfor ikke et faretegn. Hun la imidlertid mye på seg og slet med veldig med magen, og var derfor under utredning for både det ene og det andre (bla glutenintolleranse). I sjette måned ble imidlertid en babykul synlig gjennom fettet :happy: jeg synes dog det er fascinerende at verken hun eller legen tok en graviditetstest tidligere i forløpet.. selv har jeg opplevd det som en standard ting de gjerne ønsker å utelukke tidlig i utredninger.
 
Back
Topp