Visste du... ?

En tråd i 'Amming og ernæring' startet av Mrs Lutz, 4 Feb 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

• Liker Liker x 1
  2. Plomme Forumet er livet Himmelbarn Oktoberskattene 2015

• Liker Liker x 1
  3. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Kan krysse av på hvert eneste punkt at dette bare er tull :)

Fullammet i 5,5 mnd og har hatt mer enn nok melk :)

• Liker Liker x 2
  4. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

ImageUploadedByBV Forum1456342429.758231.jpg

ImageUploadedByBV Forum1456342436.677101.jpg

• Liker Liker x 4
  5. Cosacita Forumet er livet Augustbarna 2021

Tatt fra Ammegruppen

Visste du at det er en myte at amming ødelegger brystene og gjør at de henger mer?

Det kan nok føles slik særlig når man har melkespreng, men det er altså ikke ammingen som gjør at brystene endrer fasong. Det er også noen som tror at jo lenger man ammer, jo mer går det utover brystenes utseende og jo slappere blir de.

Les mer her:

https://ammehjelpen.no/artikkel/27/brystenes-fasong
    ImageUploadedByBV Forum1458203104.937892.jpg

• Liker Liker x 2
  6. Hemmeligfrøken Forumet er livet Desemberglede 2015

Men Mb Chron er vel en sykdom som ligger i kroppen og som kan bryte ut? Vil det si at man da har mindre sjans for at selve sykdommen bryter ut?

7. Midnattssol Forelsket i forumet Sensommerbarna 2016

Jeg vet fint lite om Mb chron annet enn at det et en kronisk magetarm innfeksjon. Og det vites vell ikke helt hva utløsende faktorer er. Men dette er tatt direkte fra en forelesning med Norsk kompetansesenter med amming. Så kilden skal være trygg.

Per i dag vet vi jo veldig lite om tarmsystemet, men mer og mer forskning viser viktigheten av mm i forhold i utvikling og kolonerisering av tarmene. Blir spennende å se videre.

8. Hemmeligfrøken Forumet er livet Desemberglede 2015

Slik jeg har forstått det (min mor er en av de som er hardest rammet av dette i Norge) så er det veldig typisk at en fysisk påkjenning kan utløse sykdommen. For min Mor var det fødsel, for en annen bekjent var det betennelse i håndleddet. Sykehuset bekreftet dette da jeg ventet nr 1 og var bekymret for chron selv.

9. Midnattssol Forelsket i forumet Sensommerbarna 2016

Men det betyr jo ikke at mm ikke kan redusere risikoen. Uansett om det ligger latent eller ikke. Kanskje mm gir mindre sjanse for utbrudd hos de som har det latent i kroppn? Du får be helsesøster eller legen din kontakte NKA om du er inreressert i å lese den aktuelle forskningen eller få en bedre forklaring.

10. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Det øverste bildet er ting jeg lærte av jordmor, og jeg brukte det flittig. Lillemor gråt nesten aldri som baby, hun trengte jo ikke det for å få mat. Gull verdt denne altså, for jeg kan skrive under på at det ikke er lett å få mat i en oversulten baby!

• Liker Liker x 1
  11. Hemmeligfrøken Forumet er livet Desemberglede 2015

Ja jeg var ikke skeptisk til det du skrev - bare nysgjerrig. For ja da må det jo være at det beskytter for utbrudd og det var jo spennende - med tanke på at det handler om en sykdom som allerede ligger der! :)

• Liker Liker x 1
  12. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

13. Malla89 Finner glede i forumet Desemberglede 2015

• Liker Liker x 1
  14. 87'modell Forumet er livet

• Liker Liker x 1
  15. CecilieR Gift med forumet Januarlykke 2016

• Liker Liker x 3
  16. bondemamma85 Forumet er livet ❤Januarlykke 2022❤

Å drikke biola el reduserer at barnet får atopisk eksem. (Må drikke de tre første mnd man ammer). Fikk vite d av en barnepleier på kuvøse avd,ny dansk studie tror jeg d var..skal prøve å finne link:)

• Liker Liker x 3
  17. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Kan fungere bra mot reflux også:)

• Liker Liker x 1
  18. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

ImageUploadedByBV Forum1460441151.297882.jpg

• Liker Liker x 2
  19. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

20. Cosacita Forumet er livet Augustbarna 2021

Jeg syns dette er så kult! Veldig fascinerende!
    ImageUploadedByBV Forum1462204364.549406.jpg

• Liker Liker x 5

Del denne siden