Vippestol

SpinnVill

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Noen med erfaringer? Sett mye på forskjellige vippestoler nå. Blant annet babybjörn sin, men så på den på Barnas hus, og den virker så stiv/hard ut? Noen som har anbefalinger på en god en? :)

Baby bjørn sin er helt fantastisk! Brukte den til datteren min, hun brukte den mye fra hun var sikkert 3 mnd gammel bare ;) når de blir noen mnd eldre så kan de sitte å lage fart selv, mi vippa som en gal og storkoste seg, haha! :D
Den er kjempemyk for de små :)

Har en fisher price til knøttet, som jeg hadde fra før (baby bjørn gitt vekk), men syns den er ganske hard og rar.. så blir nok å kjøpe Baby bjørn sin igjen :)

Baby bjørn sin er helt fantastisk! Brukte den til datteren min, hun brukte den mye fra hun var sikkert 3 mnd gammel bare ;) når de blir noen mnd eldre så kan de sitte å lage fart selv, mi vippa som en gal og storkoste seg, haha! :D
Den er kjempemyk for de små :)
5cbfaec4dbea9fb2dd5d932473a3d693

Var det denne du hadde? :)

Er egentlig ikke fan av vippestoler. Gutten min lå på gulvet for det meste og lærte seg kjøpt å komme seg rundt! Var kun ved mat vi brukte vippestolen, og nå skal vi ha Stokke newborn til mat - så dropper nok vippestolen

Er egentlig ikke fan av vippestoler. Gutten min lå på gulvet for det meste og lærte seg kjøpt å komme seg rundt! Var kun ved mat vi brukte vippestolen, og nå skal vi ha Stokke newborn til mat - så dropper nok vippestolen
Blir nok mest til sånn bruk selv. Tenkte bare det er litt kos på stuen på kvelden f.eks. sånn før krabbingen. Men har en følelse på at jeg blir hønemor og veldig knyttet til han.. bæresjal inne og ute

5cbfaec4dbea9fb2dd5d932473a3d693

Var det denne du hadde? :)
Jepp, ,bare jeg hadde svart :D Jeeeez, den der var nydelig! Elsker hvitt :D
Skal også ha New born seat til tripp trappen siden vi spiser middag med storesøster, men føler jeg får godt bruk for vippestol denne gangen også :)

Når bruker dere egentlig vippestolen??

Jeg har en vippestol, men husker ikke merke. Den brukte jeg kun i matesituasjoner da hun var for liten til å sitte selv i babystol. Har en jeg kan låse vippefunksjonen, så da ble den stille. Hun satt aldri i den ellers.

Veldig mange som bruker vippestoler fra nyfødt og opp

Jaja ;) tenker mer på i hvilke situasjoner ;) jeg er som sagt veldig for å la barnet få ligge på matte på gulvet o.l.. Så så aldri behovet..

Jaja ;) tenker mer på i hvilke situasjoner ;) jeg er som sagt veldig for å la barnet få ligge på matte på gulvet o.l.. Så så aldri behovet..
Og det er vel det som også er anbefalt? Mener å huske at helsesøster ikke var veldig glad i disse vippestolene..

Og det er vel det som også er anbefalt? Mener å huske at helsesøster ikke var veldig glad i disse vippestolene..
Misforsto deg jeg da :p Så forresten på en nå som kanskje er litt mer egnet. Er kombi. Kan brukes som vugge, vippestol og du kan låse den. Ang. sånn matte. Er babygym noe å investere i? Det er matte med bøyler på, musikk og diverse lapper av forskjellige stoff og "speil" :)

Stemmer det ja! Husker vi fikk mye skryt for på 5 mnd kontrollen var det barn som aldri hadde ligget på gulvet, men alltid satt i vippestolen - HS var meget frustrert! Min kom seg rundt selv på det tidspunktet

Misforsto deg jeg da :p Så forresten på en nå som kanskje er litt mer egnet. Er kombi. Kan brukes som vugge, vippestol og du kan låse den. Ang. sånn matte. Er babygym noe å investere i? Det er matte med bøyler på, musikk og diverse lapper av forskjellige stoff og "speil" :)
Vi hadde masse glede av babymatte og babygym. Varierte med hva som hang i den, og hadde ikke mye av gangen. Det vaf stor hit. Særlig ting som lagde knitrelyder :)

Babygym er gull verdt ja! Den brukte vi MYE! Vi hadde fisherprice rainforest (tror jeg var navnet)!

Stemmer det ja! Husker vi fikk mye skryt for på 5 mnd kontrollen var det barn som aldri hadde ligget på gulvet, men alltid satt i vippestolen - HS var meget frustrert! Min kom seg rundt selv på det tidspunktet
Egentlig ganske trist å tenke på all passivisering som skjer. Sikkert i beste tro og hensikt, men "alle" bør være like opplyste om hva som er best for barnets motorikk. Vi hadde en med pute, og puten var ikke til hinder for mage- og ryggtrening på gulvet. Så alt går :)

Vi brukte den mest til da vi begynte ved grøt ved 4 mnds alder, og hun var for liten for tripp trappen :) baby bjørnen kan du selv velge forskjellige stillinger, så ofte hun bare lå der og så på mens jeg feks rydda og vaska. Hun lå for det meste på treningsmatte og hadde baby gym, men for vår del var stolen gull verdt.
Og hun snudde seg fra rygg til mage allerede ved 5 mnds alder og krabba da hun var 8 mnd. Så selv om hun satt endel i den så har ikke det hindret henne på noe måte. Tidlig ute med alt :) Alt med måte :)

Vi hadde vippestol sist, men ikke vippestol-barn.

Hun lekte best på gulvet.
Hun satte seg opp tidlig og ble fullammet neste 6 mnd, så hun trengte aldri liggestol til å spise i.
Hun var lett å aktivisere, og trengte ikke spennes fast mens jeg dusjet e.l.

Men de som arvet stolen var super fornøyde med den, og applauderte the vaskbart trekk, lekebøyle og låsbar vippefunksjon. (Gamle BabyBjorn).

Brukte vippestolen mye med mini!! Spessielt når jeg skulle ordne meg som dusje og kle på meg på badet!! Og jeg ikke ville la han ligge alene på soverommet når han var våken... Han sov jo aldri så jeg fikk gjort slikt når han sov... For han ville bare sove PÅ meg Han elska sitte i den når jeg dusja!

Back
Topp