Vippestol

Knøttet

Betatt av forumet
*MIA*
Jeg sitter å ser litt i utstyrsjungelen der ute, og lurer på om dere som har barn fra før brukte vippestolen? Hør hørt litt forskjellig om en vippestol egentlig er nødvendig.. Litt greit å høre deres synspunkt :)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har brukt baby bjørn vippestolen vår utrolig mye! Vi hadde ikke stokkestol med new born sete, så vi brukte den også når vesla begynte å spise :) Hun satt i den når jeg dusjet og ellers hvis jeg skulle noe fort, hvor jeg var nødt å vite at hun satt der tryggt :)

Ja, det er litt sånn jeg også tenker. Kan være greit å ha når det kommer til måltid og småting. Vi har ikke tenkt å kjøpe new born sete...

Sent from my iPhone using BV Forum

Brukte den ganske mye ja :-)

Vi har brukt baby bjørn vippestolen vår utrolig mye! Vi hadde ikke stokkestol med new born sete, så vi brukte den også når vesla begynte å spise :) Hun satt i den når jeg dusjet og ellers hvis jeg skulle noe fort, hvor jeg var nødt å vite at hun satt der tryggt :)
Signerer denne! Ble så glad i den vippestolen at vi til og med kjøpte en ekstra til å ha på hytta :) kjempekjekk til mating, og korte stunder ellers og! Spesielt når JEG trengte å spise, satte bare gutten i den, lente foten min mot den og vippet han rolig så jeg fikk goood tid til å spise. Luksus! :)

Jeg synes vippestolen er et must! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den :p
Frøkna mi er 6 mnd og bruker den enda til hver måltid jun får av fast føde.
Blir nok å bruke den frem til hun klarer å sitte i tripptrapp. :)
Jeg anbefaler at du kjøper deg en :)

Som ei sa tidligere, så brukte hun å la babyen sitte i den når hun dusjer, det er også. Kjekt hvis du er alene :)

Vi hadde super nytte av babybjörn vippestol. Knall når de vil komme litt opp og følge med, og når man skal i dusjen kan de vippe litt på badet til du blir ferdig! Jeg har kjøpt en lik den vi hadde så tvillingene får hver sin :)

Vi har baby bjørn vippestol, den ble brukt veldig mye når frøkna var lita :).. Mating, "barnevakt" når jeg dusja og lagde middag f.eks, og hvis hun var litt sutrete og urolig, roa hun seg også fort i den :).. Hadde ikke klart oss uten, å skal uten tvil bruke den igjen til nye bebisen :D..
Var ikke sånn at hun satt der hele dagen altså, men veldig kjekk å ha i mange situasjoner hvor det er vanskelig å underholde, og bære/kose med babyen hele tiden :)..

Hadde kjempegod nytte av vippestolen,så kommer definitivt til å bruke det igjen.

Last edited:
Ingen tvil her ser jeg;) Da blir det å ønske seg vippestol i julegave i år! Så kjekt å høre med dere som har erfaring om hva man trenger og ikke :)

Elsker min baby Bjørn vippestol! Hadde ikke klart meg uten! Brukte den masse.
Også er den veldig kjekk å ha med når man skal bort, den tar ikke noe plass sammenslått også har man et sted å sette babyen mens man spiser :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jøss. Har alle bruk for det altså? Fikk låne en av svigerinna med snuppa sist, og tror den ble brukt max fem ganger tilsammen. Og to av de fem gangene var etter snuppa var blitt over året og hentet den selv for å bruke som lenestol foran barnetv. Så jeg ser ikke for meg at jeg trenger til nestemann nå i hvertfall.

Jeg lånte en sist, som ble brukt under ti ganger, så denne gangen dropper jeg det. :)

Vi har vippestol, men den er minimalt brukt..
Lille likte å ligge på gulvet, så om jeg skulle dusje etc tok jeg bare leker med på bade å lot han ligge på gulvet. Han ble fortere urolig i vippestolen.

Mitt råd: vent med å kjøpe en til du har bruk for det :)
Om det er noe du mangler etter fødselen bruker de å komme hanske kjapt i form av gaver uansett :)

Eller så har jeg følelsen av at det er lettere å få låne utstyr av bekjente etter babyen er kommet. Folk blir veldig hjelpsomme :)

Å ja! Den brukte vi mye! Til mating av grøt når den tid kom. Og ja, ikke minst, barnevakt når jeg dusja.

Også greit å komme litt "opp" fra gulvet når storebror kjørte rundt med bilene sine :P

Vet søsteren min brukte den myye til jenten sin. Til mating, "døtid" (man vil jo gjerne få gjort unna litt plikter i løpet av en dag, og da satt jenta trygt i stolen), og den var faktisk veldig god for magen til ungen. Føler hver gang vi plasserte henne i stolen eksploderte det i bleia, hehe :P I tillegg elsket hun å sitte i stolen under fellesmåltid med familien osv. Satt på bordenden og kikka og lo til alle. Kjekt for oss og henne :)

Er noe annet med første enn andre.. Når du får nr 2 har du en fra før som trenger mammakos og, og da er det greit å kunne "parkere" babyen trygt mens de andre får litt kos og :) Brukte lite til nr 1, men nr 2 satt mer i den..

Back
Topp