Vinterdress

Lillegull18

Blir kjent med forumet
storesøster blir straks 2 år og lurer litt på hvilken vinterdress vi skal velge i år. Vurderer reima «Stavanger».

Hadde wheat i fjor, men da kunne hun ikke gå enda så ble ikke veldig godt brukt. Nå er vi veldig mye ute og hun er høyt og lavt, så trenger en god dress.

Erfaringer?

Du kommer til å få alle mulige svar sikkert! ;)
Jeg har testet både reima Stavanger, name it sin og Didrikson. Aldri mer Name it, men både reima og Didrikson falt i smak. Didrikson er veldig varm, Stavanger er litt tynnere. Hadde ull under Stavanger sin, sjeldent under Didrikson.

Kommer litt an på hvor du bor. Vestlandet her, så ikke så mye snø og heller ikke så veldig kaldt. Prøvde reima første vinteren, men syns den ble for stor og klumpete. I fjor hadde vi Bergans og Isbjørn of sweden. Veldig fornøyd med Bergans siden den er litt tynnere og dermed lettere å bevege seg i. Isbjørn-dressen ble kun brukt et par ganger i snøen på hytten. Var forsåvidt fornøyd, men var en feil på glidelåsen så leverte den tilbake igjen. I år går vi for Bergans igjen, og har wheat som reservedress (men merker at den mest sannsynlig blir for tykk med unntak av de kaldeste dagene).

Jeg likte aller best wheat i fjor, hadde den og didrickson. Likte wheat best fordi den hadde bedre bevegelighet under lek. Men det finnes nok masse bra vinterdresser. Vi bort på østlandet så det kan være skikkelig kaldt om vinteren her.

Det kommer helt an på hvor du bor, hvilket klima og kroppsformen til barnet

Bor i Trøndelag (tidligere Nord-Trøndelag) og er veldig fornøyd med Kappahl sin vinterdress Kaxs :)

Bor i Trøndelag (tidligere Nord-Trøndelag) og er veldig fornøyd med Kappahl sin vinterdress Kaxs :)

Den har vi også. Vår vokser helt enormt i høyden, så i fjor vinter hadde vi kaxs i to størrelser, og har kjøpt enda en ny nå, for den var så god, synes vi. Bor på Vestlandet, så det er vått og rått og surt her. Men dressen holder ham både varm og tørr.

Vi bor på Østlandet og elsker nameit sine. De er like fine og nr 3 arver dresser fra eldste.

Har reima Stavanger og veldig fornøyd. Hatt didrikson før, men reima sine er mer vanntette (hender mine har satt seg oppi vanndammer ved snøsmelting) og varmere.

Reima hadde vi ifjor og kjøper det til mi på 2 år i år også. Tror vi går for gotland da:) Såg en tråd på ei facebookgruppe om vinterdresser og, reima var soleklar favoritt.

Har ganske varme barn (de blir sure med for mye klær på). Er veldig fornøyd med Bergans sin, de har tålt mye bruk og virker gode å bevege seg i da de ikke er så tykke. Vel så greit å regulere temp med hva barna har på under dressen.

Reflex byparken er vi fornøyd med, og fikk mange gode tilbakemeldinger fra barnehagen :)

Kommer litt an på hvor du bor. Vestlandet her, så ikke så mye snø og heller ikke så veldig kaldt. Prøvde reima første vinteren, men syns den ble for stor og klumpete. I fjor hadde vi Bergans og Isbjørn of sweden. Veldig fornøyd med Bergans siden den er litt tynnere og dermed lettere å bevege seg i. Isbjørn-dressen ble kun brukt et par ganger i snøen på hytten. Var forsåvidt fornøyd, men var en feil på glidelåsen så leverte den tilbake igjen. I år går vi for Bergans igjen, og har wheat som reservedress (men merker at den mest sannsynlig blir for tykk med unntak av de kaldeste dagene).

Takk for svar:) bor på Østlandet og over snøgrensa, så her kan det bli både mye snø og kaldt på vinteren

Jeg likte aller best wheat i fjor, hadde den og didrickson. Likte wheat best fordi den hadde bedre bevegelighet under lek. Men det finnes nok masse bra vinterdresser. Vi bort på østlandet så det kan være skikkelig kaldt om vinteren her.

Takk for svar:) bor også på Østlandet, så mye snø og kaldt her også

Veldig mange forskjellige svar ja;) vi får nok bare dra til butikken prøve ut de forskjellige dressene. Takk for alle svar, skal sjekke ut de forskjellige merkene

Brukte morgenen i dag til å undersøke nettopp dette :joyful: Skal ha vinterdress til mini på straks 21 mnd. Har nå lest haugevis av tester, og ser at Reima, Wheat og Isbjørn of Sweden jevnt over deler på å ligge på førsteplass. Min erfaring fra mange år i barnehage er at Reima-dressene fint gikk i arv til mindre søsken, så jeg klikket hjem Reima Gotland. Han har parkdress fra Reima som passer kroppsformen hans veldig godt. Men som mange sier, det beror jo på hvor i landet man bor, alder på barnet, og aktivitetsnivå. Min er så liten at han bare er ute i korte perioder i bhg og hjemme, så da tenker jeg at slitestyrke ikke er like viktig som det er til større barn, som aker og herjer og er ute i timesvis. Jeg vektla passform og vannsøyle, våte vintre her jeg bor.

Vi hadde Reima Puhuri når min var på samme alder og var veldig fornøyd :)

Back
Topp