Vinterdress?

Litamor

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Så lang har vi klart oss med ull, ull og atter ull.. Men har dere kjøpt vinterdress, eller? Synes liksom de "drukner" så i de store og tykke dressene. Vi har pose i bilsete og i vogna, men... Hva har dere andre av dresser?
 
Vi bruker Polarn o Pyret flece/vindstopper dress med ull på ull under.. Litt stress å alltid måtte ha ekstra klær under.. Så en tykk og god på HM som jeg vurderer å kjøpe.. Ikke dyr heller.. :)
 
Vi har pose i vogna, men hvis jeg bare skal ut en kjapp tur med ham i bilstolen, så bruker jeg denne dressen fra Lindex:
ImageUploadedByBV Forum1448056494.577445.jpg
Veldig myk, god og varm! Og så er han jo sååå søt i den;);) Tror ikke vi kommer til å kjøpe noe annen dress før han evt vokser ut av denne...
 
Skulle hatt en dress som tålte vind.. For har tenkt å ta med ut i bæresele i vinter.. Og meis så snart hun er stor nok til det :)
 
Bruker ullfleecedress fra Nøstebarn med ull under, gjerne to lag under. Holder fint :) Blir ikke vanntett dress før barnehage :)
 
Vi kjøpte på KappAhl, en som er vindtett :) De hadde mange på Lindex også. Mye fint :)
 
Hvor bor folk? Jeg bor i Bergen og har til nå ikke hatt behov for dress. Han sover i vinterpose i vogn. I bæreselen har han på ullgenser utenpå vanlige klær og til de kalde dagene har jeg sydd et flistrekk. Når det regner har vi regntrekket på. Hvis jeg kler lillegutt i ull inne så dør han jo av varme.
 
Det er trekken jeg er mest bekymret for. Ull holder jo ikke den ute. Og hun sitter jo med litt av overkroppen utenfor vinterposen til tider.
 
Det er trekken jeg er mest bekymret for. Ull holder jo ikke den ute. Og hun sitter jo med litt av overkroppen utenfor vinterposen til tider.

Tenker at hun er godt beskyttet for trekk nede i vognbagen. Når jeg har henne oppe er det stort sett i bæresele, den har jeg vindtett vintertrekk til. Ellers tuller jeg et ekstra teppe rundt henne om hun er på fanget ute. Men folk har nok ulike behov! :)
 
Tenker at hun er godt beskyttet for trekk nede i vognbagen. Når jeg har henne oppe er det stort sett i bæresele, den har jeg vindtett vintertrekk til. Ellers tuller jeg et ekstra teppe rundt henne om hun er på fanget ute. Men folk har nok ulike behov! :)
Ja, og behovet kan jo endre seg i løpet av vinteren også :0)
 
Her har jeg kjøpt vind og regntett dress pga at han må være med i stall og da vil sitte i sportsdel/i bæresele for å se og da er det greit :) kjøpte også fordi vi skulle i bursdag ute og måtte ha i tilfelle regn og om baby ikke ville sitte vogn :)

Men ja, han ser ut som en druknet eskimo i den :p
 
Her har jeg kjøpt vind og regntett dress pga at han må være med i stall og da vil sitte i sportsdel/i bæresele for å se og da er det greit :) kjøpte også fordi vi skulle i bursdag ute og måtte ha i tilfelle regn og om baby ikke ville sitte vogn :)

Men ja, han ser ut som en druknet eskimo i den :p
Hvordan dress kjøpte du ? Pga at baby'n "ikke har hals",synes jeg de dressene sitter så rart i halsen . At de blir alt for lange der liksom.. (Dårlig forklart)
 
Hvordan dress kjøpte du ? Pga at baby'n "ikke har hals",synes jeg de dressene sitter så rart i halsen . At de blir alt for lange der liksom.. (Dårlig forklart)

Kjøpte en fra Lindex :) er sånn lang "pølse" på midten som går opp til halsen med to glidelåser om du skjønner :p den drar eg så langt opp som eg ønsker også bretter eg resten av pølsa innover, slik at den ikke går opp i ansiktet :)

Prøvd å tegne her :p

Denne har vi, tålte litt vann fikk eg beskjed om og mer om den ble impregnert :)

http://www.lindex.com/m/no/barn/baby-44-86-cm/yttertoey/7279865/Overall/?styleId=69933317


ImageUploadedByBV Forum1448381371.945575.jpg
 
Kjøpte en fra Lindex :) er sånn lang "pølse" på midten som går opp til halsen med to glidelåser om du skjønner :p den drar eg så langt opp som eg ønsker også bretter eg resten av pølsa innover, slik at den ikke går opp i ansiktet :)

Prøvd å tegne her :p

Denne har vi, tålte litt vann fikk eg beskjed om og mer om den ble impregnert :)

http://www.lindex.com/m/no/barn/baby-44-86-cm/yttertoey/7279865/Overall/?styleId=69933317


Vis vedlegget 147453
Skjønner :0) Da får jeg se etter en av den typen. Takk for tips :0)
 
Back
Topp