Vinterdress til 4åring

Mine barn har bare et lag ull under i 10minus, vi bruler reimatec eller reimatec+ :)

Som jeg har skrevet så er ikke mine barn varme av seg. Har hatt reima tec og på vinteren har jeg brukt 2 lag ull. Vanlig ullundertøy og så et tykt ulltøy. Og det er i temp -5 til -12 ish. Er det kaldere enn det så har jeg til eldste hatt sånn tykk fyldig bobledress og 2-3 lag ull under. Men da trenger man en dress som er romslig. Eldste var smal og slank, og motorisk sterk, så det var ikke noe problem. Yngste er ikke det. Så er litt redd det blir for klumpete med en tykk dress. Samtidig som hun lett blir kald ‍♀️
 
Ja de fleste roper jo det desverre. Jeg var opptatt av det før selv, helt til jeg begynte å tenke litt lenger, har ei vennine som er ekstrem innenfor dyrevelferd, lærte en del av hu om hvordan ull til ulltøy barberes av sauen (ikke pent syn) hvordan dun blir napoet av levende dyr osv osv... da ga jeg opp. Slemt å si det men mine barn holder seg varmest i god dun, god kvalitet og vi liker en skikkelig pelskrage. Gjelder igrunn meg også. Men jeg er opplyst da, vet hva jeg kjøper og prøver å styre unna værstingene, googler meg grønn før jeg kjøper noe[emoji23] ofte blir pelsprodukter (spess kjente merker) ødelagt av et [emoji38] ufortjent rykte også, fordi mange fremstiller det som værre enn det er, bra er det jo ikke men realiteten er ofte en annen enn de som skriker høyest skal ha det til.

Ble langt dette[emoji23]Men uansett, supert at du bryr deg om hva du kjøper, god egenskap. Håper du finner pelsfri jakke/dress ver de terre er har veldig gode klær[emoji106]

Ja, dessverre mye vond dyrevelferd i verden vår! Forstår ikke hvorfor vi ikke kan behandle dyrene med respekt. Men vi har en lang vei der, er jo ikke bare i klesbransjen. Matbransjen behandler dyrene likedan. Er ikke bedre det, og det glemmer mange :)
 
Har du prøvd ticket? Vi gikk iver til det når storesøster ble 5, knall dress, som tåler det meste[emoji5]

Ja har prøvd. Synes de er for smale i passformen og for lang i overkroppen/kort i bena.
 
Ja har prøvd. Synes de er for smale i passformen og for lang i overkroppen/kort i bena.

De endrer seg veldig i passform når man går over til barnestørrelser[emoji106] sånn fra 110 eller noe, for vi hadde samme opplevelse da frøkna var liten men når hu var noen år var passformen en annen. Lang i bena og romslige, min frøken er i en alder av 9 152 høy og hu passa godt inn i ticket fra hu var noen år[emoji106]
 
oj smale?
De er jo baggy, synes den var vid jeg

De endrer seg veldig i passform når man går over til barnestørrelser[emoji106] sånn fra 110 eller noe, for vi hadde samme opplevelse da frøkna var liten men når hu var noen år var passformen en annen. Lang i bena og romslige, min frøken er i en alder av 9 152 høy og hu passa godt inn i ticket fra hu var noen år[emoji106]

Ja jeg vet det. Hun har ikke den "babyfassongen" lenger. Men hun er ganske bred i kroppsbygningen, bred over ryggen/overkroppen. Eldste er smal og helt annen kroppstype. Hadde en ticket vårdress til han og den var romslig nok i massevis. Men de vinterdressene jeg har sett på i butikken fra ticket nå ser veldig smale ut (fra str 110, babydressene er helt annerledes).

Barn er lengre i overkroppen med korte armer og ben som babyer og småbarn. Men når de blir eldre så vokser nesten bare bena av det som økes på høyden. Mine barn er ikke så høye og jeg tror noen dresser i feks str 104/110 er tilpasset 3åringers proposjoner.
 
Ja jeg vet det. Hun har ikke den "babyfassongen" lenger. Men hun er ganske bred i kroppsbygningen, bred over ryggen/overkroppen. Eldste er smal og helt annen kroppstype. Hadde en ticket vårdress til han og den var romslig nok i massevis. Men de vinterdressene jeg har sett på i butikken fra ticket nå ser veldig smale ut (fra str 110, babydressene er helt annerledes).

Barn er lengre i overkroppen med korte armer og ben som babyer og småbarn. Men når de blir eldre så vokser nesten bare bena av det som økes på høyden. Mine barn er ikke så høye og jeg tror noen dresser i feks str 104/110 er tilpasset 3åringers proposjoner.

Mente dressen [emoji23] altså passformen på dressen endrer seg når man går opp i størrelse, ihvertfall vårt inntrykk[emoji5]
 
Mente dressen [emoji23] altså passformen på dressen endrer seg når man går opp i størrelse, ihvertfall vårt inntrykk[emoji5]

Hehe ja jeg skjønte det. De blir jo smalere og det er jo riktig. Men hu mi er ikke så smal [emoji28]

Og det med at jeg synes de er lange i overkroppen synes jeg de forandrer litt for sent, skulle bare vært til str 3 år og ikke 4/5 år. Men alle unger er forskjellig. Har en Tantunge som var veldig lang for alderen og lang i overkroppen og da ble dresser for lange i ben og armer [emoji12] motsatt der altså.
 
Hvilken modell da?

Kjøpte den med løst fleecefor til frøkna nå, håper den er varm nok... Den er jo ikke supertykk....

Er ikke det mer høstdress da? Vi har hvertfall hatt en med løst fleecefor tidligere, som høst/vårdress. Om hun ikke fryser lett så holder det kanskje, spørs jo hva man har under også. Den V har ersånn tykk "polstret".
 
Er ikke det mer høstdress da? Vi har hvertfall hatt en med løst fleecefor tidligere, som høst/vårdress. Om hun ikke fryser lett så holder det kanskje, spørs jo hva man har under også. Den V har ersånn tykk "polstret".
Ble solgt som vinterdress på salg i januar, så jeg tenkte ikke mer over det...

Men med strikket ulltøy under holder det kanskje?
Mener jeg hadde ei i bhg i fjor vinter med den dressen..

Spørs om jeg må se etter en tykkere en også, så får hun ta i bruk denne nå utover...

Men hvis vinteren ikke blir verre enn den var i fjor, så blir det ikke lange kuldeperioden.
 
Reima stavanger. Fikk best i test ;)
Vanntett! Slitesterk! Varm!

Og fornuftig pris. Fikk 25% på den også.
 
Didrikson liker jeg ikke. Men kattnakken så veldig fin ut! Tony trolls har bare opp til 3 år, men mye annet fint:)
Ikke jeg heller. Hatt votter fra dem, de var elendige :(
 
Jeg har vært fornøyd med Reimatec og Skogstad tidligere. Veldig misfornøyd med Kaxs fra Kappahl- den er utrolig stiv og var umulig for ungen å bevege seg i!

I år kjøpte jeg Isbjørn of Sweden. Aldri prøvd den før, venter på å få den i posten i denne uken. Noen med erfaringer fra den dressen?
 
Reima :) Kjpte også en Reflex på 80% som hun har som reserve om den andre blir for våt/skitten. Den virker tykk og god men selve ytterstoffet på Reima virker mer solid.
Jeg valgte den fordi den kom best ut i test.
 
Noen med erfaring med vossatasser sin vinterdress?
 
Jeg har vært fornøyd med Reimatec og Skogstad tidligere. Veldig misfornøyd med Kaxs fra Kappahl- den er utrolig stiv og var umulig for ungen å bevege seg i!

I år kjøpte jeg Isbjørn of Sweden. Aldri prøvd den før, venter på å få den i posten i denne uken. Noen med erfaringer fra den dressen?
den er fantastisk
vi har prøvd mye, finnes ikke bedre enn ios
 
Back
Topp