Vinterdress til 4åring

Forstår den, synd de har ekte pels :(
Jeg har lært meg å lese litt mer på ting etter dette, men for en fantastisk dress det er. Mitt barn har kun ett lag med ull til og med når det er ti kuldegrader.
Skjønner ikke hva pels gjør på barneklær [emoji57]


Mine barn har bare et lag ull under i 10minus, vi bruler reimatec eller reimatec+ :)
 
Jeg har vært kjempefornøyd med Reimatec, hatt både parkdress og vinterdress derfra til feb14-jenta hele veien. Gikk hull i sømmene på vinterdressen fra i fjor, men da fikk jeg igjen alle pengene på reklamasjon, så det var greit. Har kjøpt ny til henne nå, så er spent på å se hvordan denne holder sånn slitasje-messig, men jeg liker at det er så høy vannsøyle på den. Bor i Bergen og her er det lite snø og mye vann [emoji849]
 
Min nå femåring fikk polarn o pyret i fjor, tror den passer enda. Veldig fornøyd med den!
 
Er veldig glad i reimatec jeg også. Men synes ikke den er slitesterk nok når ungen blir eldre. Men de tre første vintrene har jeg ikke vurdert noe annet.

Har du prøvd ticket? Vi gikk iver til det når storesøster ble 5, knall dress, som tåler det meste[emoji5]
 
Vet du hvor? Skulle gjerne hatt en til når denne er for liten :)
Ja, pelsen kan tas av, men føler jeg støtter pels industrien når jeg uansett har kjøpt det [emoji57]

Jeg er ikke så nøye på slikt (blir nok skutt nå) så jeg har ikke sjekket, bare veit ei vennine har en jakke som er kjøpt uten pels. Har du sjekket hvordan pelsen på plagget er laget? For pels er ikke ensbetydende med pelsindustri og dyr i små bur. Mange pelsprodusenter benytter seg av gjenbruk eller jakt (som er lovlig i landet jakten skjer i) fortsatt pels men litt snillere enn et dyr avlet utelukkende for å ha det fælt. Knuckle moose er jo et eksempel på pelsplagg som trygt kam kjøpes[emoji106]
 
Jeg er ikke så nøye på slikt (blir nok skutt nå) så jeg har ikke sjekket, bare veit ei vennine har en jakke som er kjøpt uten pels. Har du sjekket hvordan pelsen på plagget er laget? For pels er ikke ensbetydende med pelsindustri og dyr i små bur. Mange pelsprodusenter benytter seg av gjenbruk eller jakt (som er lovlig i landet jakten skjer i) fortsatt pels men litt snillere enn et dyr avlet utelukkende for å ha det fælt. Knuckle moose er jo et eksempel på pelsplagg som trygt kam kjøpes[emoji106]

Ver de terre har «godkjent» pels, men dyr det er brukt i revefelle er ikke godt nok for meg.
Jeg er ikke i mot pels sånn sett. Jeg har selv alpakka pels på min krage og fake pels kan aldri oppnå samme kvalitet som ekte.
Men industrien er ikke bra, den handler kun om pels og ikke dyret.
Kunne fint brukt pels av dyr som har død en «naturlig» død eller blitt jaktet på med humane metoder. Dessverre er vi ikke der enda[emoji57]
Men vi trenge ikke starte pelsdiskusjon i denne tråden [emoji12]hihi
 
Ver de terre har «godkjent» pels, men dyr det er brukt i revefelle er ikke godt nok for meg.
Jeg er ikke i mot pels sånn sett. Jeg har selv alpakka pels på min krage og fake pels kan aldri oppnå samme kvalitet som ekte.
Men industrien er ikke bra, den handler kun om pels og ikke dyret.
Kunne fint brukt pels av dyr som har død en «naturlig» død eller blitt jaktet på med humane metoder. Dessverre er vi ikke der enda[emoji57]
Men vi trenge ikke starte pelsdiskusjon i denne tråden [emoji12]hihi

Det der er opp til hver enkelt, tenkte bare si ifra[emoji5] ver de terre bruker pels fra saga fur[emoji5] anbefaler deg å titte på knuckle moose jakke (til voksen) om du liker pels OG dyr[emoji23] de har pels basert på gjenbruk bl.annet[emoji106]
 
Jeg har vært kjempefornøyd med Reimatec, hatt både parkdress og vinterdress derfra til feb14-jenta hele veien. Gikk hull i sømmene på vinterdressen fra i fjor, men da fikk jeg igjen alle pengene på reklamasjon, så det var greit. Har kjøpt ny til henne nå, så er spent på å se hvordan denne holder sånn slitasje-messig, men jeg liker at det er så høy vannsøyle på den. Bor i Bergen og her er det lite snø og mye vann [emoji849]

Er veldig glad i reimatec jeg også. Men synes ikke den er slitesterk nok når ungen blir eldre. Men de tre første vintrene har jeg ikke vurdert noe annet.

Fram til nå har jeg brukt reimatec til 14-ungen og er strålende fornøyd. Men jeg har et eldre barn og fra den erfaringen så synes jeg ikke reima er slitesterk nok etterhvert.
 
Last edited:
Det der er opp til hver enkelt, tenkte bare si ifra[emoji5] ver de terre bruker pels fra saga fur[emoji5] anbefaler deg å titte på knuckle moose jakke (til voksen) om du liker pels OG dyr[emoji23] de har pels basert på gjenbruk bl.annet[emoji106]

Ja, skjønte det etter enorm googling da jeg kjente på kragen og så at dette er ikke fake [emoji23]
Saga fur roper på seg god dyrevelferd, men det er jo ikke det.
Men helt opp til hver og en, jeg feier for min dør nå og mine barn går jo nå rundt i ett produkt som støtter pelsindustrien[emoji85] Men jeg har blitt nøye med å lese på alt jeg kjøper da og jeg har aldri hatt bedre dress noen gang. Så synd det er sånn [emoji4]
Skal sjekke ut! [emoji1303]
 
De kan kjøpes uten pels, mener pelsen på de som har pels er avtagbar[emoji106]

Jeg er ikke så nøye på slikt (blir nok skutt nå) så jeg har ikke sjekket, bare veit ei vennine har en jakke som er kjøpt uten pels. Har du sjekket hvordan pelsen på plagget er laget? For pels er ikke ensbetydende med pelsindustri og dyr i små bur. Mange pelsprodusenter benytter seg av gjenbruk eller jakt (som er lovlig i landet jakten skjer i) fortsatt pels men litt snillere enn et dyr avlet utelukkende for å ha det fælt. Knuckle moose er jo et eksempel på pelsplagg som trygt kam kjøpes[emoji106]

Pels er helt uaktuelt!!!
Spiller jo ingen rolle om den er avtagbar, man betaler penger til pelsindustrien.
At dyret har levd i det fri er selvfølgelig bedre, men de fanges ofte i revesaks noe som ikke er greit.
 
Ja, skjønte det etter enorm googling da jeg kjente på kragen og så at dette er ikke fake [emoji23]
Saga fur roper på seg god dyrevelferd, men det er jo ikke det.
Men helt opp til hver og en, jeg feier for min dør nå og mine barn går jo nå rundt i ett produkt som støtter pelsindustrien[emoji85] Men jeg har blitt nøye med å lese på alt jeg kjøper da og jeg har aldri hatt bedre dress noen gang. Så synd det er sånn [emoji4]
Skal sjekke ut! [emoji1303]

Ja de fleste roper jo det desverre. Jeg var opptatt av det før selv, helt til jeg begynte å tenke litt lenger, har ei vennine som er ekstrem innenfor dyrevelferd, lærte en del av hu om hvordan ull til ulltøy barberes av sauen (ikke pent syn) hvordan dun blir napoet av levende dyr osv osv... da ga jeg opp. Slemt å si det men mine barn holder seg varmest i god dun, god kvalitet og vi liker en skikkelig pelskrage. Gjelder igrunn meg også. Men jeg er opplyst da, vet hva jeg kjøper og prøver å styre unna værstingene, googler meg grønn før jeg kjøper noe[emoji23] ofte blir pelsprodukter (spess kjente merker) ødelagt av et [emoji38] ufortjent rykte også, fordi mange fremstiller det som værre enn det er, bra er det jo ikke men realiteten er ofte en annen enn de som skriker høyest skal ha det til.

Ble langt dette[emoji23]Men uansett, supert at du bryr deg om hva du kjøper, god egenskap. Håper du finner pelsfri jakke/dress ver de terre er har veldig gode klær[emoji106]
 
Back
Topp