Vinterdekk

tahiti

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Pleier dere bytte i tide, eller går dere som regel på en "smell" først? Hehe! :)
Jeg bor jo i rogaland og her virker det jo som om alle går på en smell først! Men vurderer rett å slett bare å få på vinterdekka nå kjappt! Plutselig kommer snøen :O

Pleier dere bytte i tide, eller går dere som regel på en "smell" først? Hehe! :)
Jeg bor jo i rogaland og her virker det jo som om alle går på en smell først! Men vurderer rett å slett bare å få på vinterdekka nå kjappt! Plutselig kommer snøen :O

Jeg var flink og byttet for 3 uker siden :-b skulle kjøre over Dovrefjell på besøk, så tok ingen sjanser..:-)

Bor i Nord-Norge og skifter som regel første uka i oktober. :)

Vi la om på søndag. Bor i Helsinki Finland, men er ca samme klima som på østlandet.

Jeg får de skiftet i dag:) er egentlig seint ute føler jeg:P bor i bergen. Men mannen jobber rare vakter så vi er ofte ute å skal kjøre han til jobb i 3-4 tiden om natten.

Bruker å ta hjemme kontor den dagen det snør og da bytter gubben på kvelden...

Her ligger gradestokken enda opp mot 13 grader på dagen. Så har ikke tenkt så mye på å få dem på. Men må ha to nye. Å seff så er vinterdekka mine 16" så dyrt å få tak på dekk.. Å skal ha pigg!

Men siden jeg er gravid i år, så må jeg ha hjelp til å bytte dekk.. Så satser på pappa eller broderen ordner det før snøen laver :P

Vanligvis bytter jeg i tide, men i år var det en dag jeg måtte la bilen stå fordi det var kommet et islag på veien.

Mannen byttet til vinterdekk på bilen min før han reiste i nordsjøen heldigvis :) Er litt kjipt å stå høygravid med to små barn hvis det plutselig skulle begynne å snø :p

Som regel i tide. Eller i pr byttet vi og dagen etterpå var det faktisk snø! Rått planlagt!

Ikke byttet vinterdekk enda, bor i Telemark. Må vel få samboer til å bytte om snart :p ikke lett med den magen her, hehe

Nord-norge kan bytte fra 15.oltober, resten av norge må vente til 1.nov.. Blir du stoppa me piggdekk før det får du nok ei bot...

Bytter ikke før det trengs. Har piggdekk, og de trenger ikke slites unødvendig. :P Mannen har firmabil, så den vanlige bilen blir ikke brukt tidlig om morgenen nå. Så da går vi ikke på en smell heller tror jeg. :)

Nord-norge kan bytte fra 15.oltober, resten av norge må vente til 1.nov.. Blir du stoppa me piggdekk før det får du nok ei bot...
Jeg bor i Nord-Norge og vi skifta første uka i oktober, for da snødde det faktisk. Kan ikke tro at de hadde gitt oss bot for å ha lagt om til vinterdekk, når det faktisk snødde? :p

Har heldigvis ikke bil men sykkel. Når vinteren kommer skal jeg slutte å sykkel i år, vannlugvis sykler jeg hele året men må jo tenke på mini;)

Jeg bor i Nord-Norge og vi skifta første uka i oktober, for da snødde det faktisk. Kan ikke tro at de hadde gitt oss bot for å ha lagt om til vinterdekk, når det faktisk snødde? :p

Nei det hadde du ikke fått. Heller hadde du fått bot hvis du kjørte på sommerdekk når det snødde. Man skal ha dekk etter forholdene. Så selvom det er disse magiske grensene på piggdekk er man ansvarlig for å ha riktige dekk;)

Nei det hadde du ikke fått. Heller hadde du fått bot hvis du kjørte på sommerdekk når det snødde. Man skal ha dekk etter forholdene. Så selvom det er disse magiske grensene på piggdekk er man ansvarlig for å ha riktige dekk;)
Hehe, var det jeg trodde ;)

Mannen byttet på sin egen bil i går. Jeg har kjøpt splitter nye piggdekk gjennom en kompis som jobber på ei bilsjappe. Problemet er bare at han er sykmeldt, og skulle jo legge dekkene over på felg for oss :-p Men han skal visst på jobb neste uke så da blir det ordna. Vi har jo uansett en bil med vinterdekk nå i tilfelle vi må frese til sykehuset ei natt med frost ;-)

Nei men hvis d ikke har snødd enda da

Bytter alltid før snøen kommer:p orker ikke gå på den smellen :p

Back
Topp