Vinterdekk på bil

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Jeg er sikkert i overkant bekymra her, men jeg har termin 1. November, altså dagen der man har lov å legge om til vinterdekk. Også tenker jeg, her oppe i Trøndelag kan det jo plutselig finne på å bli nattefrost med glatte veier og også snø før den 1. November. Så i år har jeg tenkt å sende mannen ut den 15. Oktober for å legge om. Orker ikke stresset hvis babyen finner på å komme midt på en kald oktober natt, og bilen ikke er rett skodd for føret :p

Andre som har tenkt på å legge om tidligere i år pga en eventuell kjøretur til sykehuset i hui og hast? Eller er der bare jeg som tenker sånn?

Har du pigg eller piggfrie dekk? For med piggfritt kan du jo legge om når du vil :) jobber på bilverksted og vi har begynt å skifte for kunder alt! Tenkte å få skifta på min før pernisjonsstart 16/10 men har piggfritt så spiller ingen rolle ifht dato

Man kan jo bytte tidligere hvis forholdene tilsier at det bør være vinterdekk.:) f.eks hvis man pendler fjelloverganger o.l. Dere får si det hvis politiet stopper dere.:)
Hva med å ta taxi da hvis det skulle skje?
Værmelding vil jo også kunne indikere om frost er på gang.:)

Hehe det har jeg tenkt masse på også! Prata nettopp med min kjære om det nå!! Å vi ble enig om å skifte dekk om 14 dagers tid! Har piggfrie og termin 2 november :)

Man kan jo bytte tidligere hvis forholdene tilsier at det bør være vinterdekk.:) f.eks hvis man pendler fjelloverganger o.l. Dere får si det hvis politiet stopper dere.:)
Hva med å ta taxi da hvis det skulle skje?
Værmelding vil jo også kunne indikere om frost er på gang.:)

Taxi er vel et alternativ om det skulle skje, bare kjekt med egen bil ned til sykehuset og slippe sitte i en taxi :)

Skulle bodd litt lengre nord, de får skifte 15. Okt :p

Her må vi skifte 15. okt så slipper den floka... Og nå er det nysnø i fjella... :(

Har ikke tenkt på dekker enda, har ikke termin før 20 november. Og siden vi har piggfrie blir de nok bytta i god nok tid :)

Back
Topp