Vinterbuksa di?

Skallbukse :) med superundertøy under
 
Skallbukse :) med superundertøy under
Jeg hadde to lag ull, sånn tynn, ullundettøysett, i dag og det var kaldt på baksiden av låtene og på baken. Det blåste kaldt da.
 
Jeg hadde to lag ull, sånn tynn, ullundettøysett, i dag og det var kaldt på baksiden av låtene og på baken. Det blåste kaldt da.
To lag med tynt ullundertøy? Det kan bli stramt, og da blir det kaldt.
 
To lag med tynt ullundertøy? Det kan bli stramt, og da blir det kaldt.
Den ene litt større enn den andre så stramt var det ikke. Og buksa gik greit utenpå uten å føles stram egebelig.

Jeg hadde noe tilsvarende på overkroppen. Tynt ullundertøy. En løsere genser i tynn ull (rett nok en jeg bruker på jobb, men den må uansett ha en vask) og skalljakke. Jakka er jo slett ikke trang da, men oventil frøys jeg ikke hofter og lår er fortsatt kalde (og jeg har vært på butikk, kommet hjem og skiftet og drukket kakao) så må går jeg i dusjen for å bli varm (og ren, jeg rakk ikke det etter gårsdagens snømåking og da ble jeg godt svett (oventil. Nedentil meget kald)
 
Må jo legge til at jeg er frysepinn da.

Mamma har i et par år lurt på om jeg (og mannen) ønsker oss Ulvang-genser, det har hun og pappa og elsker den visst.

Dagens geublerier har fått meg til å tenke at jeg kanskje ønsker meg både genser og bukse. Altså, ikke nødvendigvis akkurat Ulvang, men sånn den tykkelsen. Mellomlagsull. Heller enn to lag ullundertøy. Da klarer jeg meg med skalljakke (bare at jeg liker ikke egentlig passformen og lommene og sånn på den jeg har og leter etter unnskyldninger til å ville ha en ny ;) ) og sikkert skallbuksa, gitt at det er plass til tykkere ullbukse under den uten at den blir trang da
 
Aner ikke merket, men det er ei svart bukse med seler. Vannavstøtende, foret og tykk.
 
De uten for er kalde.. jeg må ha skikkelig «boble bukse» som er varm.
Ja, jeg har en uten for og den er kald

Jeg ble overtalt i fjor og det vsr feil for meg.
 
Til snømåking, aking, alpint og lek med gutta bruker jeg vattert bukse.
Til tur/skigåing og trening blir det stort sett langrennsbukse/tights eller vanlig vintertights.
 
Til snømåking, aking, alpint og lek med gutta bruker jeg vattert bukse.
Til tur/skigåing og trening blir det stort sett langrennsbukse/tights eller vanlig vintertights.
Mine skiturer er ikke trening. Det er ski med ungene, ikke så langt. En plass å sitte, aking eller renning på ski, pølse og kakao og kos.
 
Mine skiturer er ikke trening. Det er ski med ungene, ikke så langt. En plass å sitte, aking eller renning på ski, pølse og kakao og kos.
Hvis det blir endel stillesitting og evt basing i snøen er det godt med foret bukse da. Evt ville jeg ha skaffet meg en ordentlig ullbukse, sånn typisk ribbestrikket som ungene ofte har (evt ullfleece om det finnes til voksen.)
 
Hvis det blir endel stillesitting og evt basing i snøen er det godt med foret bukse da. Evt ville jeg ha skaffet meg en ordentlig ullbukse, sånn typisk ribbestrikket som ungene ofte har (evt ullfleece om det finnes til voksen.)
Muligens begge deler.... Frostpinn...
 
Jeg har ei ti år gammel Bergans som fremdeles er som ny. Det er ei skallbukse, og på ordentlig kalde dager bruker jeg strikket ullbukse (ullribb for voksne) under.
 
Back
Topp