Vinterbuksa di?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, hva har du på deg når du skal ut og måke snø, dra små unger på akebrett og lage snømann i hagen etc?

Jeg hadde i mange år ei vinterbukse som egentlig var fra en snowboard kolleksjon. Jeg sto ikke på brett og vel ikke særlig mye slalom heller etter at jeg fikk den, men brukt på langrenn, og ute i hagen etc. Foret og god.

Men etter tre barn var buksa fra jeg var 17 litt for trang, gitt. I fjor kjøpte jeg meg ei bukse, basert på hva jeg ble fortalt var lurt. Den er ikke vinterforet. Den er vindtett og vanntett og god å ha på, bergans bukse så god kvalitet og et godt kjøp da jeg fikk den for ca halv pris på outleten deres her. Fint det. Men jeg hadde åpenbart mer under i påska i fjor.

I går gikk jeg nemlig ut etter jobb. Mye snø måtte flyttes på. Og ungene var med. Yngste ville trekkes på akebrett så når jeg var ferdig med snøen var det det som sto på planen (de eldste ungene dro henne litt mens jeg måkte altså. Hun måtte ikke vente en time. De lekte med henne)

Ullstilongs og buksa. Ulltrøye, tynn ullgenser og bare ei helt tynn skalljakke. Fysisk aktiv hele tiden.

Oventil var jeg godt nok kledd og ble svett. Men jeg var kald og frøys på låra og baken. Jeg må definitivt ha varmere bekledning for en skitur.
 
Har vinterbukse fra Stormberg :)
Vesentlige er ikke merket.. Men er den foret? "insulated" som produsentene liker å kalle dem?

Jeg mistenker at det er det jeg vil trives med selv om jeg jmf annen tråd, ikke står alpint.
 
Vesentlige er ikke merket.. Men er den foret? "insulated" som produsentene liker å kalle dem?

Jeg mistenker at det er det jeg vil trives med selv om jeg jmf annen tråd, ikke står alpint.
Skjønner. Ja den er foret:)
 
Lurer på om jeg ønsker meg ny bukse i år nemlig. Foret.

For snø er kaldt.
Det er det. Min har fungert utmerket. Tror jeg har barnemodellen da , eller ungdom blir det vel :p
 
Det er det. Min har fungert utmerket. Tror jeg har barnemodellen da , eller ungdom blir det vel :p
Jeg hadde ei ungdomsbukse i mange år jeg. Den var merket board babez...

Men hey. Den var god. Til jeg altså måtte innse at selv om jeg evt klarer slanke meg noen kilo, som jeg burde, så blir jeg ikke så slank rundt livet igjen. Str 16 år eller noe sånn. Eller.vsr det 36. Hatt det siden jeg var tenåring. Ikke lenger passelig
 
Jeg hadde ei ungdomsbukse i mange år jeg. Den var merket board babez...

Men hey. Den var god. Til jeg altså måtte innse at selv om jeg evt klarer slanke meg noen kilo, som jeg burde, så blir jeg ikke så slank rundt livet igjen. Str 16 år eller noe sånn. Eller.vsr det 36. Hatt det siden jeg var tenåring. Ikke lenger passelig
Mhm . De hadde damemodell helt lik , men den var noen hundrelapper dyrere:) jeg har motsatt problem klarer ikke legge på meg..
 
Mhm . De hadde damemodell helt lik , men den var noen hundrelapper dyrere:) jeg har motsatt problem klarer ikke legge på meg..
Det hadde jeg til etter barn to. Etter barn to gull jeg egentlig hverken opp eller ned noe særlig, men etter barn tre.... Veier nå det jeg gjorde når jeg var høygravid med de eldste.

Jeg er ikke overvektig men kunne tenkt meg ned noen kilo ligger for mange av dem rundt magen og det er ikke sunt.
 
Jeg sliter med å finne riktig bukse for det er som du sier. De er ganske tynne. Men jeg har kjøpt meg ulvangbukse som jeg har utenpå stillongsen min, da holder jeg varmen bedre. :)
 
Jeg sliter med å finne riktig bukse for det er som du sier. De er ganske tynne. Men jeg har kjøpt meg ulvangbukse som jeg har utenpå stillongsen min, da holder jeg varmen bedre. :)
Skal prøve to lag ull ja.

Tror jeg brukte det i påska. Den var altså kjøpt til påske i fjor. Og føles som et bomkjøp For kald. Men vi får se
 
Stormbergbuksene er relativt gode for prisen, men holder for dårlig. Jeg bruker klærne hver dag om vinteren, ganske hard bruk. Stormberg holder ikke en sesong, mens Bergans har jeg hatt i 5 år nå, og den er fremdeles brukbar. Hadde den bare passa nå så :p så blir fort billigere og kjøpe dyrere kvalitet for min del. Fyll på med ull om det er plass. Blir fort kaldt om det blir trangt også, så det er ei avveining :smiley-ashamed004
 
Det er akkurat det. Spørs om det egentlig er plass til to lag ull, i alle fall ikke noe tykt tror jeg

Stadig vurderer jeg foret bukse.
 
Jeg har to forskjellige. Begge er foret, men uten ull og fleece blir det fort kaldt uansett.
 
Jeg har denne, og har hatt den i snart 10 år. Kjøpte den på 50% en gang for fryktelig lenge siden, og denne buksa har seriøst vært verdt sin pris i gull. Slitesterk, passer til alt. Jeg har den i mannestørrelse fordi det var det eneste som var på salg, men pga mine lange bein så går det helt fint. Buksa kan jeg ha både ull og joggebukse under når det er svinkaldt, eller bare tynn ull om det er varmt. Den har jeg stått på ski i, måket, aket, trent hund og alskens vinteraktiviteter med. Ikke tenkt å bytte den ut på enda mange mange år :) Kvalitet lønner seg :)

Norrøna Trollveggen goretex bibs

https://www.fjellsport.no/norrona-trollveggen-gore-tex-pro-bibs-m-caviar.html
 
Jeg har en skallbukse/allværsbukse fra Stormberg. Denne bruker jeg hele året, og i både regnvær og vinterstid. Regulerer bare på hva jeg har under i forhold til hvor varmt eller kaldt det er :happy:
 
Har en bukse fra Stormberg. Kjøpte for 2 år siden, betalte 1 kr for den når jeg kjøpte jakka samtidig.
Har ikke brukt den så voldsomt mye, men har ikke fryst når jeg har brukt den :)
 
Har foret utebukse med seler. Helt supert. Kan leke, ake og herje med ungene i snøen uten å bli kald eller få snø inn mellom jakke og bukse :)
 
Har foret utebukse med seler. Helt supert. Kan leke, ake og herje med ungene i snøen uten å bli kald eller få snø inn mellom jakke og bukse :)
Det var det jeg hadde.

Og kjenner at jeg ønsker meg igjen.

Og etter dagens timer ute kjenner jeg det kommet en spinoff her etter at jeg har stoppet yngstemor sitt mas etter kakao.
 
Back
Topp