Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mamma fikk meg i oktober og søstra mi i november, vi lå stortsett i pysj/body i voksiposen. Tror kanskje hun hadde ullue, men er ikke helt sikker. Har ikke hørt henne snakke om ullklær, hun skal strikke noe slik at vi har i tilfelle barnet trenger det, men tror jeg kommer til å se det ann litt
Lurt å bruke ull så regulerer de varmen selv bruker du vanlige bomullsklær i posen i vogna og de blir for varme og svetter. .så blir de kalde...fordi bomullen ikke tørker og blir kald, mens ulla gjør ikke det..Mamma fikk meg i oktober og søstra mi i november, vi lå stortsett i pysj/body i voksiposen. Tror kanskje hun hadde ullue, men er ikke helt sikker. Har ikke hørt henne snakke om ullklær, hun skal strikke noe slik at vi har i tilfelle barnet trenger det, men tror jeg kommer til å se det ann litt
Jeg har novembergutt fra før jeg også. Det året kom kulda veeeeldig tidlig, så jeg fikk knapt handla julegaver, for gradestokken viste mindre enn 10 kalde og da må man være inne med liten baby. (Første året?) Så til dere som får babyer før jul. Ikke innbill deg at du får handla julegaver etter babyen er født. Gjør det før!
Vær også innstilt på mange innedager, for det blir det i løpet av vinteren altså, og det er ganske kjedelig...
Hva var kjekt?
Vi hadde en sånn vognposte i ull fra voksi som man klipser igjen, og den brukte vi i bilstolen også.( Kunne klippe opp til sele.Kjjempegreit med pose som bare er å åpne når man kommer inn fra kulda. Den posen var varm, så hadde ikke ullundertøy under posen og av og til ullgenser, og sjukke ulltøfler og lue da selvsagt.
Ullpysjer var greit, denne gangen har jeg tenkt å strikke en sovepose i ull også, for den forrige babyen skulle visst ikke ha på seg dyne nei.
Ammeinnlegg av ull var selvsagt, men det ble nesten mer nødvendig ut over våren, da utsetter man seg visst mer for trekk...
Ellers. Masse ull i tepper og klær.
Jeg klarte ikke å bare være hjemme. Så gikk trille tur innendørs på sentre så å si hver dag.
Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
Jeg er allergisk mot ull og bambusklær fantes ikke når jeg var liten. Mamma hadde heller en veldig dyr voksipose som regulerte varmen fint, tror uansett en god voksipose er uvurderlig. Man kan også få tak i en som kan brukes til barnet er noen år gammelt slik at det ikke føles ut som en stor kostnadLurt å bruke ull så regulerer de varmen selv bruker du vanlige bomullsklær i posen i vogna og de blir for varme og svetter. .så blir de kalde...fordi bomullen ikke tørker og blir kald, mens ulla gjør ikke det..
Evt bambus klær de regulerer vel på samme måte med de er dyrere enn ull
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
3 min med bil til butikk. (matvare butikk) har ikke så mye annet herDet hørtes koselig ut!
Jeg må kjøre 45 min i bil for å komme til nærmeste kjøpesenter Så tror ikke det blir HVER dag for min del, men håper på noen turer dit likevel da
3 min med bil til butikk. (matvare butikk) har ikke så mye annet her
Her i Stavanger blir det sjeldent farlig kaldt. Tror ikke jeg kommer til å hamstre ulltøy til baby, min nr 2 reagerte på ull til han ble rundt 10mnd'er. Og det gikk fint uten, pakka han godt inn i dunposen med dressen
To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14
Haha såpassHar matbutikk her også i gangavstand, men den er så liten at om jeg skal ta trillturen innpå der er jeg nok ferdig i løpet av ett minutt, haha :-D men er avveksling det også da.. :-D
Jeg fikk kløende utslett, mamma trodde det var ammingen først. Har veldig ømfintlig hud og tåler enda ikke ull :/Hvordan reagerer babyer på ull? med kløe, eller blir det utslett? Har aldri vært borti at babyer ikke har tålt ull før Men etter det jeg leser er det ganske vanlig..?
Ja så klart e man allergisk så er det noe annet ;-) og god pose er helt klart gull ;-)Jeg er allergisk mot ull og bambusklær fantes ikke når jeg var liten. Mamma hadde heller en veldig dyr voksipose som regulerte varmen fint, tror uansett en god voksipose er uvurderlig. Man kan også få tak i en som kan brukes til barnet er noen år gammelt slik at det ikke føles ut som en stor kostnad
Bodyer og pysjamaser finnes jo både i ull/babyull og bambus. Det beste er jo om innerste plagg er ull
Det jeg tenker også, vi liker å sove kaldt og barnet kommer til å sove sammen med oss. Ullbodyer/pysjer er jo et must for min del, men nå er også ullen veldig annerledes og man kan få blandinger dersom barnet reagerer. Tror ikke det kommer til å bli noe problem å holde den lille varmJa så klart e man allergisk så er det noe annet ;-) og god pose er helt klart gull ;-)
Eg har sånn pose med forlengelse.. posen passa i år uten den men mi er ikke så stor ..vet ikke hvor lenge eg får bruka den på jenta da ho blir 2 i november (tenker på om ho vil sitte i vogna) men mini overtar jo denne posen i desember/januar uansett ;-) men vokser ungen fort/blie lang så er den delen gull...og da hadde den vært forliten nå på jenta mi nå i år ;-) vi har bruka posen i hele vinter. .og ho sitter ennå på underdelen ;-)
Trur ikke eg heller ;-)Det jeg tenker også, vi liker å sove kaldt og barnet kommer til å sove sammen med oss. Ullbodyer/pysjer er jo et must for min del, men nå er også ullen veldig annerledes og man kan få blandinger dersom barnet reagerer. Tror ikke det kommer til å bli noe problem å holde den lille varm
Skjønner at du ikke tar den turen hver dag. Har 3 stk store sentre 5-10 min kjøre tur fra meg.Det hørtes koselig ut!
Jeg må kjøre 45 min i bil for å komme til nærmeste kjøpesenter Så tror ikke det blir HVER dag for min del, men håper på noen turer dit likevel da
Ja det et fort gjort å glemme oss. Godt sagtHar september og oktober barn ( ikke akkurat vinter barn )
Men som de fleste sier her Ull er viktig så lenge barnet tåler det. Minste mann har atopisk eksem og tåler ikke ull rett på huden.
Lammeskinn til vogn og dunpose.
Ammeinnlegg i ull annbefales på det sterkeste. De engangs innleggene går det meste igjennom å på vinteren er det veldig lett å få brystbetendelse. Jeg fikk det sist å jeg ble veldig syk. Fikk skyhøy feber og lå å rista i senga. Så husk å ta vare på dere selv også i vinter kulda. Vi er nesten like sårbare som babyene den første tiden.