VINNERE ER TRUKKET!!!!!! MARS TOPP 100

Storesøster er blitt syk. 39 i feber. Vi blir litt stressa mtp at lillesøster bare er 5 dager gammel.

Spent på formen til storesøster i morgen.
Huff. Slitsomt da. :( hvordan syk er hun?
 
Huff. Slitsomt da. :( hvordan syk er hun?

Oppdaget feberen i ikveld. Hun hadde et uhell i senga, om mens pappan skiftet så kjente jeg hun var varm. Sjekket tempen, 37,5.

Hun våknet så igjen senere på kvelden, måtte på do. Da hadde hun 39 grader. Da ga vi henne febernedsettende.

Kan d være UVI? Får de feber da?
Jeg er redd for lillesøster som bare er 5 dager..
 
Oppdaget feberen i ikveld. Hun hadde et uhell i senga, om mens pappan skiftet så kjente jeg hun var varm. Sjekket tempen, 37,5.

Hun våknet så igjen senere på kvelden, måtte på do. Da hadde hun 39 grader. Da ga vi henne febernedsettende.

Kan d være UVI? Får de feber da?
Jeg er redd for lillesøster som bare er 5 dager..
Lillesøster er nok godt beskyttet :) men det er vel ikke nødvendig å kline de to oppi hverandre. :) tror ikke du får feber ved UVI. Men nå har vi aldri hatt det i hus så skal ikke si forsikret.
 
Uvi smitter vel ikke? Hun er ikke forkjøla? Hoster?

Jeg fikk hjem fra bhg en gutt med 40 i feber når lillesøster var 5 dager. Jeg har full respekt for den redselen du føler på, hun ble smittet og fikk seg to innleggelser på sykehus av det (først en natt, så tre noen dager senere) det var rs virus
 
Oppdaget feberen i ikveld. Hun hadde et uhell i senga, om mens pappan skiftet så kjente jeg hun var varm. Sjekket tempen, 37,5.

Hun våknet så igjen senere på kvelden, måtte på do. Da hadde hun 39 grader. Da ga vi henne febernedsettende.

Kan d være UVI? Får de feber da?
Jeg er redd for lillesøster som bare er 5 dager..
Hvis du ammer skal det mye til før baby blir smitter av noe som helst :)
 
Hvis du ammer skal det mye til før baby blir smitter av noe som helst :)
Min var 100% fullammet, og smittet ble hun uten tvil.

Det er en myte at babyer som ammes ikke blir syke, altså. De får noe immunforsvar fra mor, ja. Men smittet kan de bli. Det ble jeg også, dette hadde jeg ikke noe forsvar mot.
 
Min var 100% fullammet, og smittet ble hun uten tvil.

Det er en myte at babyer som ammes ikke blir syke, altså. De får noe immunforsvar fra mor, ja. Men smittet kan de bli. Det ble jeg også, dette hadde jeg ikke noe forsvar mot.
Da er det veldig forskjell på barn også, jeg og mine søsken smittet ikke hverandre da vi var små, og de ble ammet. Ikke har storesøster her smittet lillemor med influensa heller.
Og hun er helt oppi ansiktet hennes å nusser og koser hele tiden..
 
Da er det veldig forskjell på barn også, jeg og mine søsken smittet ikke hverandre da vi var små, og de ble ammet. Ikke har storesøster her smittet lillemor med influensa heller.
Og hun er helt oppi ansiktet hennes å nusser og koser hele tiden..
Det handler jo om at smitte ikke et 100%. Det er en smitterisiko.

Man KAN bli smittet. At dere ikke ble det betyr ikke at man ikke KAN bli det, men at dere var heldige. Om det reelt er influensa, sånn på ekte, har du kanskje resistens mot det, som hjelper din datter, men mange forkjølelsesvirus har man ikke resistens for, de forandrer seg nemlig hele tiden. Da kan heller ikke mors melk beskytte babyen.

Og min var uheldig. Hun MÅTTE jo ikke bli smittet, men hun ble det.

Om det er forskjell på unger? Ja, men også på type smitte. Og om man er heldig eller uheldig, det er jo en smitterisiko, ingen fasit.
 
*bena høyt*
akkurat kommet hjem fra bursdag!
Nå har jeg innfunnet meg i sofaen med laptopen min!
hvordan har dagen deres hvert folkens!?
Deilig å slappe av i sofaen:D
Jeg har fått besøk av svigers...sååee...:p
 
Min var 100% fullammet, og smittet ble hun uten tvil.

Det er en myte at babyer som ammes ikke blir syke, altså. De får noe immunforsvar fra mor, ja. Men smittet kan de bli. Det ble jeg også, dette hadde jeg ikke noe forsvar mot.
Samme ble min minste da han var 1 uke gammel:) og jeg fullammet..
 
Oppdaget feberen i ikveld. Hun hadde et uhell i senga, om mens pappan skiftet så kjente jeg hun var varm. Sjekket tempen, 37,5.

Hun våknet så igjen senere på kvelden, måtte på do. Da hadde hun 39 grader. Da ga vi henne febernedsettende.

Kan d være UVI? Får de feber da?
Jeg er redd for lillesøster som bare er 5 dager..
Man kan få feber av alle slags infeksjoner, feber er et tegn på bekjempelse av en infeksjon, og ikke en sykdom i seg selv. Så kan jo godt hende hun har urinveisinfeksjon.

Håper det ikke er noe langvarig i alle fall. God bedring!
 
Det stemmer nok desverre ikke. RS virus ble min smittet med selv om han ble ammet. 5 uker gammel - 10 dager på isolat på sykehuset med pustehjelp.
Det var lenge. Vi fikk bare tre netter på isolat. Hun var to uker gammel. Det var lenge nok.
 
Man kan få feber av alle slags infeksjoner, feber er et tegn på bekjempelse av en infeksjon, og ikke en sykdom i seg selv. Så kan jo godt hende hun har urinveisinfeksjon.

Håper det ikke er noe langvarig i alle fall. God bedring!

Vi har fått time til legen idag, så da får vi sjekket. Håper d ikke er noe som kan smitte lillesøster.
 
Back
Topp