Ville du ha spist..

*Mama*

Gift med forumet
salat/frukt og innpakket is i syden vis du var gravid?[8|]

tenker på det med lokalt vann, jord, kanskje salaten er kuttet med samme kniv som rått kjøtt på resturanten osv.. [&:]

Men tror ikke jeg kan overleve 2uker i syden uten salat og frukter.[&:]

Jeg ville ihvertfall holdt meg laaangt unna frukt og salat hvis jeg var gravid. Greit å spise frukt der du må skrelle den, men ikke ellers.

Hva mener du med innpakket is? Isbiter eller Ispinne??

Ispinner.. Vet ikke om de er laget i tyrkia  for da er de vel laget med spring vann?[8|]

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Ligg unna salat og is i form av "kuleis/softis" Fabrikkpakket is skal være trygg.

Spis kun frukt som må skrelles

ikke salat som jeg vasker i flaskevann selv osv?[8|]

ORIGINAL: Skalken

ORIGINAL: *Mama*

Ligg unna salat og is i form av "kuleis/softis" Fabrikkpakket is skal være trygg.

ikke salat som jeg vasker i flaskevann selv osv?[8|]

jo, salat som er vasket i flaskevann bør være trygt!

finne meg en salat slynge eller sil der nede! Hahahaha.. Kan ikke leve uten salat altså![:D] Tenkte å ta med meg ispiser og sånn ispinne lager (sånn man hadde saft i når man var liten og lagde is[:D]) så lage Juice is til Christell. Vi har leilighet med kjøkken heldigvis.

jepp[:)] Og om du skal spise salat, bare spis den om dere lager mat hjemme, der det er vasket med flaksevann[:)]

Er vel bare til å vaske det godt??[8|] Hadde heller ikke klart meg uten[:D]

ORIGINAL: suki

Jeg ba om drikke uten isbiter og gjennomstekt mat, men spiste innpakket is og salat. (Masse gresk salat!!) Var i hellas når jeg var gravid forrige gang. Ba om en ekstra toksoplasmosetest når jeg kom hjem for sikkerhets skyld.

Gikk fint!

Hos legen eller jm?

ORIGINAL: Daimsjokkis

Mama: skal du til tyrkia? Hvor da? Vi kom hjem derfra i går!

Side denne gang. Hvor var dere?Var det gøy? Noen steder man kunne kjøpe barneklær? Hvilke valutta brukte dere? Mye mygg? varmt? Shoppet mye? Noe dere angret på at dere ikke tok med? [:D][:D][:D] Få høre!! Og VELKOMMEN HJEM IGJEN![:D]

ORIGINAL: *Mama*

Mama: skal du til tyrkia? Hvor da? Vi kom hjem derfra i går!

Side denne gang. Hvor var dere?Var det gøy? Noen steder man kunne kjøpe barneklær? Hvilke valutta brukte dere? Mye mygg? varmt? Shoppet mye? Noe dere angret på at dere ikke tok med? [:D][:D][:D] Få høre!! Og VELKOMMEN HJEM IGJEN![:D]

Alanya[;)] Kjempedeilig! ca 28 grader...Så ikke et eneste insekt! Hvis du bruker tyrkiske lire, så får du mere igjenn for pengene, men de tar euro åsså!
De solgte veldig lite barneklær, utenom falske puma-hettegensere og sko[:'(]
Eneste du MÅ ha er solhatter! Hvis du bruker MME er det veldig dyrt der, og jeg fant aldri NAN, så det bør du ha med....+ evt grøt.(de har masse sukker og honning i grøtene sine)

Bleier var også sinnsykt dyrt der!(ca 80 kr pr pakke!!)

Mat-bleier-nan-grøt tar jeg med!! Tenkte meg det var dyrt.. Husker at det var dyrt med slike nestle ting sist også. Men da hadde jeg ikke barn.[:D]

Hadde du sånn UV drakt på småen? Hva hadde du på småen dag/kveld?

Mat-bleier-nan-grøt tar jeg med!! Tenkte meg det var dyrt.. Husker at det var dyrt med slike nestle ting sist også. Men da hadde jeg ikke barn.

Hadde du sånn UV drakt på småen? Hva hadde du på småen dag/kveld?

Barnemat på glass var billig på supermarkedene(ca 4 kr pr glass) mens på apotekene kostet samme glassene 40,-!!
Hadde hvite klær, solfaktor 30 og solhatt til lillegutt....ikke UV drakt..
Helseteppe til å henge over trilla var også lurt å ha med....[:-]

På dagen lå lillegutt under en parasoll, naken og dulla med sitt, mens vi sola oss[:)]

nestle glass?[8|]

langermet eller kortermet klær? løse bukser eller ingenting på bena?

Ikke nestle-glass nei...men moste grønnsaker er vel moste grønnsaker?
Blir litt dyrt å frakte 14 middagsglass til tyrkia når du må betale 5 euro pr kg overlast[;)]

Hadde med litt forskjellig av klær, men oftest hadde han bare bleie og en t-skjorte på!

Ta med litt av hvert jeg da.. Og en del solhatter..[:D] Skal bare pakke mine bikinier og tingene til småen( DET ER MASSE!) så tar med 16middagsglass for å være sikker.[:D][:D]

når reiser dere...? må ha kjempe god tur. vi skal reise til tyrkia til neste år... ,men da er det oss to og et vennepar,ungene våres skal være hjemme.. gleder meg til en slik tur..[:)]

ORIGINAL: Rebecka`s mamma

når reiser dere...? må ha kjempe god tur. vi skal reise til tyrkia til neste år... ,men da er det oss to og et vennepar,ungene våres skal være hjemme.. gleder meg til en slik tur..[:)]

Reiser ikke før 7juni, men vil ha alt klart. [:D] Elsker tyrkia, blillig å leve, hyggelige tyrkere, shopping delux og fint vær![:D]

Jeg spiste is frukt og salat osv. Ikke rått kjøtt selvfølgelig. Tok toxoplasmose test før jeg reiste og når jeg kom hjem. (Hvor kommer frukten du kjøper (om vinteren) på kiwi rema eller andre steder fra da?)

ORIGINAL: Snart nr 2!

Jeg spiste is frukt og salat osv. Ikke rått kjøtt selvfølgelig. Tok toxoplasmose test før jeg reiste og når jeg kom hjem. (Hvor kommer frukten du kjøper (om vinteren) på kiwi rema eller andre steder fra da?)

Sant det, men jeg tenkte om det var skylt i lokalt vann og kuttet med kniv som har skjørt i rått kjøtt.. [8|]

Hvor tok du testen? Hvor lang tid tok svaret?

holder meg generelt unna salat i syden jeg... skrelt frukt hadde jeg spist.. og innpakket is.. hadde holdt meg unna soft is og den slags... [;)]

Tok testen på labratoriet på legesenteret, trengte ikke time for det. Fikk ikke svar før neste legetime for alt var i orden, men tror det tar et par dager eller noe,,, Lag salaten på hotellrommet da vel. Da kan du vaske og kutte selv.

Back
Topp