Ville du gitt barnet ditt ett unisex-navn?

De jeg kjente hadde jeg aldri brukt på motsatt kjønn enn jeg først tenkte de tilhørte
 
Har ingen problemer med det.
Bortsett fra at jeg ikke har hørt et jeg synes er fint.
 
Sønnen min sitt navn er på lista, men jeg har aldri hørt at det kan brukes på jente. Det er guttenavn, og jeg hadde stussa veldig om jeg hadde hørt at en jente het det.
 
Og begge de er da jentenavn. Billy blir den maskuline versjonen. Og Iben er bare ett jentenavn i Norge...
Hadde det virkelig vært unisex navn kunne du jo brukt de uansett om du venta gutt eller jente.
Iben brukes av begge kjønn
 
Begge mine barn, Storm (gutt) og Winter (jente), har unisexnavn som står på listen.
 
Og begge de er da jentenavn. Billy blir den maskuline versjonen. Og Iben er bare ett jentenavn i Norge...
Hadde det virkelig vært unisex navn kunne du jo brukt de uansett om du venta gutt eller jente.
For meg er de unisex-navn, og ja, kunne nok brukt de på gutten og, men vi har et annet navn vi liker bedre til gutt :)
 
Vis vedlegget 282395
Men det betyr ikke st det ikke brukes sv begge
Det er sant. Men i tilfeller som dette, hvor navnet primært brukes til ett kjønn (90% jenter, 10% gutter) så tenker jeg nok fortsatt på det som jentenavn.
For å trekke fram Janne igjen, jeg har møtt menn som heter det. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på det som jentenavn.

Ett eksempel nevnt tidligere i tråden derimot, Winter, er jo skikkelig unisex. Aner ikke kjønn på det barnet. Med de fleste andre på lista gjør man seg automatisk opp en tanke.
 
Ja, altså, hvis alle de navnene der er unisex så kunne jeg sikkert funnet på det. Men på det kjønnet jeg tenker navnet passer på og absolutt ikke motsatt. Elliot liksom? Gutt ja, jente nei ;)
 
Det er sant. Men i tilfeller som dette, hvor navnet primært brukes til ett kjønn (90% jenter, 10% gutter) så tenker jeg nok fortsatt på det som jentenavn.
For å trekke fram Janne igjen, jeg har møtt menn som heter det. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på det som jentenavn.

Ett eksempel nevnt tidligere i tråden derimot, Winter, er jo skikkelig unisex. Aner ikke kjønn på det barnet. Med de fleste andre på lista gjør man seg automatisk opp en tanke.
Jeg vurderte å bruke Iben på en av guttene mine, for meg er det er guttenavn, mannen var ikke helt enig i det og mente det var et jentenavn så det stoppet den diskusjonen.
Tror det brukes mer på gutter i Danmark, og det er der jeg har det fra
 
Den eldste datteren min har unisex navn. Hun er oppkalt etter oldermoren. Ute i verden er det mest vanlig som jentenavn, men her i Norge mest vanlig som guttenavn (med samme uttale, men annen stavemåte) med begge deler brukes.
 
Vurderte Robin til datteren, eller Charlie om vi hadde bodd i USA.
Liker navnene Eir og Frey, de blir som regel tatt for å "tilhøre feil kjønn".
 
Back
Topp