Ville du gitt barnet ditt ett unisex-navn?

Gutta mine har visst mellomnavn som er unisex :)

Flere av navnene jeg kunne brukt :) Glad i Robin f.eks. :)
 
Stort sett alle navnene på lista der forbinder jeg med ett spesifikt kjønn, så det ville vært unaturlig å bruke dem på det motsatte kjønn..
 
Ja kunne jeg godt gjort :)
 
Synes mange av de navnene på lista der enten ble for "unorske" eller at jeg ikke syntes de passer like godt til begge kjønn. Men noen fine da, og hadde ikke hatt noe imot å bruke slike navn :)
 
Stort sett alle navnene på lista der forbinder jeg med ett spesifikt kjønn, så det ville vært unaturlig å bruke dem på det motsatte kjønn..
Ja, enig. Kari og Janne kan være guttenavn så mye de bare vil i andre land, her i Norge er de jentenavn.
Og jeg syns det er litt ufint å gi ett navn til ett barn som vil være en byrde senere.
 
Ja, liker veldig godt Charlie å Billie foreksempel :) men når vi har folk i omgangskretsen som het det utgikk det.
 
Etter et kjapt blikk ser det ut som det for det meste er spacy navn til norske unger, så nei. :p
 
Yngste her skulle ha hett Aria hvis det var jente, noe det også var frem til uke 31, og det viste seg og absolutt ikke være ei jente som vi hadde blitt fortalt på mange ul. :p Det var oppkalling etter oldefaren til eksen, som het Ari. Men Ari var uaktuelt pga belastning. Og kunne aldri ha gitt det navnet til en gutt.


Det er mange fine navn, men man forbinder jo gjerne et navn med det ene kjønnet likevel. Robin, Kim og Luca er relativt nøytrale. Men passer ikke med søsken, så uaktuelt.
 
Har vist valgt det :p uten at jeg tenker at det kunne hvert brukt på motsatt kjønn.

Synes mange av navna var kjønnsspesifikke da.
 
Sønnen min har et av navnene, men med en mer normal skrivemåte:)
 
Kommer helt an på. Selv om noen navn kan brukes på begge kjønn i andre land, forbinder jeg mange av de navnene på enten gutter eller på jenter her i Norge.
 
Hadde jeg ventet jente så hadde det stått mellom Iben og Billie, så ja, definitivt :)
 
For meg er Christian et guttenavn og Emma et jentenavn. Ville aldri brukt et av de navnene på motsatt kjønn uansett hvor unisex noen måtte hevde de er. For meg ett det et minimumskrav at navnet ikke er til ulempe for barnet.
 
Hadde jeg ventet jente så hadde det stått mellom Iben og Billie, så ja, definitivt :)
Og begge de er da jentenavn. Billy blir den maskuline versjonen. Og Iben er bare ett jentenavn i Norge...
Hadde det virkelig vært unisex navn kunne du jo brukt de uansett om du venta gutt eller jente.
 
Back
Topp