Vil se TRAPPER!

Vibeke83

Gift med forumet
Jepp, det vil jeg![8D]
Vi skal få ny trapp til sommeren, så vis meg trappeløsningen deres, jenter![:)]

ORIGINAL: mum2babyD

La inn bilder i går, da det var en nesen lik tråd, men håper på at flere skal legge ut bilder, for jeg trenger innspirasjon. Vil gjøre den hyggligere..

Den var fiiiin!!
Ser ut som at det er en U-trapp, eller tar jeg helt feil? Jeg lurer litt på om vi skal ha L-trapp, men U-trapp er kanskje litt mer plassbesparende..? Er du fornøyd?

Vil gjerne se flere bilder![:)]

Vi får ny trapp i løpet av neste uke, så hvis jeg husker det, skal jeg legge ut bilder [:D] Dytt opp tråden underveis å minn meg på det... [;)]

hvor er dere bestiller trapp hen? Kan jeg spørre hva det koster?

Min er absolutt ikke noe å vise frem, den er stygg som juling, så den skal pappa få bytte ut etterhvert..

Men jeg kan jo reklarmere litt for pappa da, han driver trappefabrikk, og har masse bilder av ulike trapper osv på siden sin[;)]

http://www.myrlitrevare.no/index.htm

ORIGINAL: Anjarasoa

Det finnes massevis av trappefabrikker rundt om, kommer helt an på hvor du bor...
Hva ei trapp koster er helt avhengig av type trapp, gelender osv, huset den skal inn i, materialer, maling osv osv osv...

mine forferdlige trapper [:'(]

Går ned 3 etasjer, skal male de helt hvite eller likt som mum2babyd har trappene sine [:)]
ÅÅh men FOR en jobb !!! [&:]

Her er vår trapp. Bildet er tatt rett etter at den ble montert opp, derav alt papiret på trappetrinnene. Trappetrinnene har forøvrig samme parkett som resten av huset. Skulle egentlig ha firkanta balustere (de der pinnene), men det ble en misforståelse så de ble runde istedetfor.

ORIGINAL: mum2babyD

Flere flotte trapper her jo [:D]

MinKO hvor mange etg går de trappene over? Ser ut som om trappa bare fortsetter i det uendelige...[8|] TØFT!

her står eg i andre etasje å den går ned til kjelleren,
lyst til å henge noe spennende nedover men vet ikkje hva [;)]
har dere malt trappa selv eller kjøpt den sån ? Vi tror vi skal male vår lik, mye jobb sikkert [8|]

ORIGINAL: l*mamma

Her er trappa vår;

Stilig med de spottene!! Knall tøft![:)]

ORIGINAL: vestfold80

Her er vår trapp. Bildet er tatt rett etter at den ble montert opp, derav alt papiret på trappetrinnene. Trappetrinnene har forøvrig samme parkett som resten av huset. Skulle egentlig ha firkanta balustere (de der pinnene), men det ble en misforståelse så de ble runde istedetfor.

Ser du bor i Larvik, så kan jeg spørre deg hvor dere bestilte trappa fra?
Jeg sjekker ut forskjellige alternativer nå, skjønner du.[;)]

Vi venter på trappa vår..har hatt en 30 år gammel furu-trapp..den var helt feil satt opp..veldig bratt...

VI har bestilt en hvit med eike-trinn beiset i valnøttfarge. Med stål-spiler. Gleder meg! Det er jo hjertet i huset..

Om jeg får det til, skal jeg prøve å legge inn bildet...

VI kjøper den via suldal trelast eller var det trevare det heter..(?)..Koster ca.45 tusen.

Kan ikke legge ut bilder av vår... den er under oppussing og ser helt j**lig ut [:)][:)] Men jeg er med på å dytte denne tråden, trenger inspirasjon..[;)]

Dere som pusser opp furutrapp, kan ikke dere legge ut en "oppskrift", både på hva dere bruker av maling/lakk/beising og hvordan dere gjør det-og ikke minst hvor lang tid det tar..
Vi skal pusse opp vår etterhvert og vil ha akkurat sånn som mum2babyD har!

ORIGINAL: Vibeke83

Jepp, det vil jeg![8D]
Vi skal få ny trapp til sommeren, så vis meg trappeløsningen deres, jenter![:)]

Vi har flislagte, lukkede trapper, så det er sikkert ikke så interessant....?

ORIGINAL: Anjarasoa

Vi har bestil på Tydal Trappefabrikk. Er litt usikker på prisen siden vi bestiller gjennom en husleverandør og vi har betalt alt for huset og får bare tilsendt etter hvert som vi trenger det...
Men...tror at den trappen vi skal ha koster 13000,- i lakkert furu, så ble det rundt 10000,- i tillegg for at vi skulle ha den hvitmalt med lakkerte trinn i "valnøtt"

ORIGINAL: Vibeke83

ORIGINAL: vestfold80

Ser du bor i Larvik, så kan jeg spørre deg hvor dere bestilte trappa fra?
Jeg sjekker ut forskjellige alternativer nå, skjønner du.[;)]

Kjøpte fra Bjørns Trevarefabrikk http://www.bjorns-trevare.no/trapp/trevarefabrikk.html
Veldig fornøyd! Betalte rundt 50000 tror jeg det var. Ganske kort leveringstid. Vi leverte parketten selv for å få lik parkett som i resten av huset.

Back
Topp