Vil plutselig ikke ha smokk

Jas26

Andre møte med forumet
Jeg har en liten snupp som straks fyller seks måneder. Hun har tatt smokk siden hun var to uker. Men plutselig siden igår har hun nesten sluttet å ta smokk. Og jeg forstår ikke helt hvorfor. Har ikke byttet smokk. Og av og til virker det som hun nesten brekker seg når jeg gir henne smokken.. Hmmm noen som har noen tips eller vært borte i det samme?
 
Vi opplevde det samme for en måned siden. Plutselig nektet hun smokken. Og nekter ennå. Hadde vært godt å ha den ved legging og bilkjøring, men nei da. Har ikke prøvd noe som kan gjøre at hun tar den igjen.
 
Hadde det sånn med eldstemann, hun sluttet me smokken i 6-7 måneders alderen og skulle absolutt ikke ha den. Etter hun begynte i barnehagen begynte hun igjen med den, da var hun rundt 15-16 måneder. :)
 
Smokkenekt innimellom her også. Særlig når han vet at han skal sove...
 
Ja den smokken er fantastisk å ha til tider. Men hun er fortsatt av og på. Men synes det er for tidlig å slutte med smokk nå jeg så jeg vil ikke gi opp:):)
 
Har dere byttet til større smokk? Noen er jo feks fra 0-6 mnd og noen fra 6-36 mnd, så det kan jo være mini synes smokken er for liten? :)
 
Har dere byttet til større smokk? Noen er jo feks fra 0-6 mnd og noen fra 6-36 mnd, så det kan jo være mini synes smokken er for liten? :)
Jeg prøvde å bytte smokk ja, men den falt heller ikke i smak :) 6+
 
Back
Topp