Vil ikke steriliseres - får stønadsnei fra NAV

Det er ingenting som overrasker meg etter at jeg leste om den familien som måtte til nav og bevise at barnet FORTSATT hadde downs hver sjette måned eller noe :hilarious:
Haha, mamman min må det med lillebror for å bekrefte at han fortsatt har autisme. Legen ruller like mye med øynene hver gang:laughing002
 
Helt idiotisk :hilarious:

Yes, ganske latterlig. Må situasjonsbeskrive et helt døgn og evt ferier osv.. ble iver 20 sider.. har nok av andre ting å gjøre enn å dokumentere til NAV hvert 3.år:bag::banghead::arghh: føles litt hånlig egl.. aldri hørt om at Downs eller Autisme går over..o_O
 
Helt sprøtt å tvinge noen til å gjennomføre en operasjon som både tar fra deg muligheten til å få (flere) barn og sender deg rett ut i overgangsalder.
Man kommer ikke i overgangsalder når man kun fjerner livmor.
Men hvis eggstokkene óg blir fjernet - da kommer man i overgangsalderen.
Jeg vet dette pga jeg skal fjerne min livmor i Oktober pga jeg har en muskelknute i livmoren min som er 9 cm lang og 13 cm bred som kan gi meg lange og vonde menstruasjoner..:meh:
 
Uansett hva så er det hårreisende at Nav krever dette! Ingen garanti for at tilstanden blir bedre eller at vedkommende plutselig kommer i jobb igjen. Minner meg fælt om ideologien bak Gilead satt helt på spissen. Begynner å se meg lei av politikerne som har hodet i sanden og styrer oss mot 1900 tallet på verst mulig måte. Blir så sint at jeg sliter med å holde meg saklig:hilarious:
 
Helt sykt. En kollega av meg sliter med endometriose, hun VIL operere bort livmor, men får blankt nei fra legene..
 
Helt sykt. En kollega av meg sliter med endometriose, hun VIL operere bort livmor, men får blankt nei fra legene..
Det gjør de lurt i å si nei til da livmor ikke er problemet med endo. Da vil behandling som sender henne i overgangsalderen være mer effektiv.
 
Helt idiotisk :hilarious:
Det dreier seg vel også litt om at hjelpebehovet sammenlignet med friske jevnaldrende forandrer seg. Om ikke ungen og behovet er så forandret, så er jevnaldrende jevnt over langt mer selvstendig etter tre år. At diagnosen består ja, men sats for hjelpestønad er i forhold til hva jevnaldrende trenger
 
Man kommer ikke i overgangsalder når man kun fjerner livmor.
Men hvis eggstokkene óg blir fjernet - da kommer man i overgangsalderen.
Jeg vet dette pga jeg skal fjerne min livmor i Oktober pga jeg har en muskelknute i livmoren min som er 9 cm lang og 13 cm bred som kan gi meg lange og vonde menstruasjoner..:meh:

I brevet fra nav skrev livmor, eggstokker og eggledere som skal fjernes og det sender deg rett i overgangsalderen. Men riktig at ikke kun livmor gjør det :)
 
Jeg ble helt sjokkert da jeg leste denne saken! Men når jeg fikk tenkt meg litt om, ble jeg egentlig ikke det; det har vært så mange fortvilende saker i media i lang tid nå. Jeg mener det bør gjøres drastiske endringer ifh til NAV, også fra regjeringens side! NAV bør være en instans hvor man får hjelp og støtte, ikke nok et hinder for folk som gjerne har andre ting å slite med. At en ukjent lege, som aldri har møtt vedkommende, skal kunne overstyre lege/psykolog og andre som jobber tett på, synes jeg er helt utrolig.
 
Jeg tullet altså.
Det skjønte jeg. Men jeg bare poengterer at det likevel er et poeng i hvorfor disse søknadene må leveres. Bekrefte diagnose burde selvsagt ikke være nødvendig. Men beskrive døgnet, ja
 
Det skjønte jeg. Men jeg bare poengterer at det likevel er et poeng i hvorfor disse søknadene må leveres. Bekrefte diagnose burde selvsagt ikke være nødvendig. Men beskrive døgnet, ja

Blir jo formuleringen som blir feil.
Å gang på gang skulle få attest på diagnosen blir jo feil
 
Å herregud. For et system!

Vokser det vel av seg? :p

Ja, er nettopp det. Føles til tider litt hånlig vi må svare på dette hvert 3.år med ny legeerklæring og situasjonsbeskrivelse gjennom ett døgn..Er jo ikke noe som brått blir borte:oops:
 
Blir jo formuleringen som blir feil.
Å gang på gang skulle få attest på diagnosen blir jo feil
Attest på diagnose burde være unødvendig å legge ved søknaden ja. Selve søknaden og døgnklokka må sendes men attest på diagnose burde være overflødig og er sløsing av ressurser (legens og foreldrenes tid)
 
Attest på diagnose burde være unødvendig å legge ved søknaden ja. Selve søknaden og døgnklokka må sendes men attest på diagnose burde være overflødig og er sløsing av ressurser (legens og foreldrenes tid)
Er jo det som er litt spesielt med det, spesielt i tilfellet hos oss. Der kreves det bare legeattest og ingenting annet og et skriv med "ingen endring" fra min mor. Så er det innvilget.. Burde holde med det "ingen endring" brevet..
 
Er jo det som er litt spesielt med det, spesielt i tilfellet hos oss. Der kreves det bare legeattest og ingenting annet og et skriv med "ingen endring" fra min mor. Så er det innvilget.. Burde holde med det "ingen endring" brevet..
Attesten skulle være helt unødvendig ja.
 
Back
Topp