Vil ikke steriliseres - får stønadsnei fra NAV

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Helt hinsides sinnsykt:wideyed: Dog er det nesten ingenting som sjokkerer meg mht NAV lenger:(
 
Leste flere sånne saker i dag, helt sykt og det har konsekvenser at kvinner fjernet livmor og eggstokker, eggledere :(
Tragisk for et land vi har blitt :(
 
For det første, sterilisering og fjerning av livmoren er IKKE det samme.
Ved sterilisering kuttes egglederne slik at egget ikke kommer frem, man beholder livmoren.

Hadde ikke hatt noe i mot å kastet ut min, jeg er ferdig med å få barn og kunne godt ha tenkt meg å slippe å ha mensen hver måned, men det å tvinge en kvinne som ikke nødvendigvis er det til å fjerne livmoren blir totalt feil
 
Det sykeste er vel egentlig at fjerning av livmor IKKE er noen kur for endo, og livskvaliteten etter å ha fjernet livmoren med endo som diagnose vil nok gjøre ting verre enn bedre :banghead::mad:
 
For det første, sterilisering og fjerning av livmoren er IKKE det samme.
Ved sterilisering kuttes egglederne slik at egget ikke kommer frem, man beholder livmoren.

Hadde ikke hatt noe i mot å kastet ut min, jeg er ferdig med å få barn og kunne godt ha tenkt meg å slippe å ha mensen hver måned, men det å tvinge en kvinne som ikke nødvendigvis er det til å fjerne livmoren blir totalt feil
I praksis vil jo å fjerne livmor også være en variant av sterilisering da det umuliggjør graviditet.

Så da blir det riktig å si at det krever sterilisering, selv om det er en annen type sterilisering enn den som foretas når en kvinne ønsker å bli steril :)
 
Helt sprøtt å tvinge noen til å gjennomføre en operasjon som både tar fra deg muligheten til å få (flere) barn og sender deg rett ut i overgangsalder.
 
Helt sykt... men jeg blir dessverre ikke sjokkert av slikt i dette landet lenger..
 
Hun det gjaldt klagde på vedtaket, og vedtaket ble omgjort :)
Så bra for henne. Og får håpe det betyr at de ikke gjør sånne vedtak en gang til.
Det står i flere avise, NRK har også beklaget feil opplysninger
Ser at saken er oppdatert nå. Så bra det ble omgjort! Skulle aldri vært gjort i første omgang. Tenk om kvinnen hadde gjennomført operasjonen.
 
Det er ingenting som overrasker meg etter at jeg leste om den familien som måtte til nav og bevise at barnet FORTSATT hadde downs hver sjette måned eller noe :hilarious:
 
Så bra for henne. Og får håpe det betyr at de ikke gjør sånne vedtak en gang til.

Ser at saken er oppdatert nå. Så bra det ble omgjort! Skulle aldri vært gjort i første omgang. Tenk om kvinnen hadde gjennomført operasjonen.

Hun var vel uansett ikke den første som hadde fått denne beskjeden, og det er hårreisende å i det hele tatt kreve dette i første omgang :(
 
Det er ingenting som overrasker meg etter at jeg leste om den familien som måtte til nav og bevise at barnet FORTSATT hadde downs hver sjette måned eller noe :hilarious:

Det samme måtte han som hadde amputert beinet... da ga jeg også opp :p
 
Det er ingenting som overrasker meg etter at jeg leste om den familien som måtte til nav og bevise at barnet FORTSATT hadde downs hver sjette måned eller noe :hilarious:

Må bevise for NAV at barnet mitt fortsatt har Autisme hvert 3 år mht hjelpestønad.. Så ja..
 
Back
Topp