Heisann
Jeg er førstegangsgravid og har masse spørsmål (og bekymringer, Hehe) rundt det faktum at det faktisk viser seg at jeg er gravid. Eller, jeg føler fortsatt at det ikke kan stemme helt, men det var i hvert fall en tydelig positiv test!
Har noen spørsmål jeg håper dere vil hjelpe meg med:
Jeg er førstegangsgravid og har masse spørsmål (og bekymringer, Hehe) rundt det faktum at det faktisk viser seg at jeg er gravid. Eller, jeg føler fortsatt at det ikke kan stemme helt, men det var i hvert fall en tydelig positiv test!
Har noen spørsmål jeg håper dere vil hjelpe meg med:
- Har en del murringer i nedre del av magen, det kjennes som mensensmerter og kommer sporadisk. I det siste synes jeg det eskalerer om kvelden, og det eneste som hjelper er varmeflaske og at samboer presser litt mot korsryggen. Er dette farlig?? Er så redd for å spontanabortere...
- Ut i fra mine beregninger (regnet ut i fra første dag i siste mens) skal jeg være 5+4 nå, dvs svangerskapsuke 6. Når folk skriver at man gjerne tar første konsultasjon med lege/jordmor i uke 8-12, betyr dette da 7+6-11+6?
- Ser mange bruker forkortelser inne på forumet, og blir ganske forvirret, vil noen forklare: dpo, ikm (?) + gjerne alle de andre som blir hyppig brukt?