Vil barnet ditt måtte stave navnet

Ikke nr 1 og 2, men nr 3 må nok si at det skrives med c og ikke k. Begge deler er like vanlig i dag :)
 
Ikke fornavnet nei :) men det ene etternavnet må nok staves.
 
Nei. De er begge rett ut :)
 
Hehe,jepp! Begge to:p Føler meg litt ond når jeg har gitt de to fornavn og to etternavn som alle byr på missforståelser:p ikke så uvanlige navn,men må alltid forklares. Som eldstes første navn Dea, alt for mange som heter thea og Leah til at det går uten forklaring;)
 
Ikke eldste men kanskje yngste. Begge etternavnet antageligvis
 
Nja. I utgangspunktet ikke da det er et kort og lett navn, men alle tror navnet slutter på A mens hennes navn slutter på E...
 
Fornavnet må ikke staves men begge etternavnene må det. Var veldig viktig for oss at med 2 umulige etternavn skulle han ha et enkelt fornavn. Både mitt og pappaen sine etternavn har stumme bokstaver og minner om andre navn/steder noe som kan føre til mye moro.
 
Tre av seks navn ( dobbeltnavn på alle tre) kan skrives på flere måter, så det må de nok påpeke
 
Jepp, begge to. Ingen av de har spesiellt vanskelige navn, men alikevel må jeg stave navnene hver gang. På sløyfen vi bestillte til lillebrors begravelse skrev de feil hele 4 (!!) ganger! De heter forsåvidt Theo og Liam.
Så merkeleg! Trudde alle skreiv Theo og Liam akkurat slik. Kondolera med lillebror:(
 
Nei

Det er muuuuuulig forresten at hun vil måtte si at det staves med K ikke Ch :p
 
Jepp. Begge har ck der det er vanlig å k eller ch
 
Kan skrives på to forskjellige måter, så hun må kanskje stave noen ganger ja. Og så er hun belemret med etternavnet mitt som mellomnavn, det har jeg aldri (!) opplevd at noen har stavet riktig på første forsøk, til tross for at det skrives rett fram slik du sier det.
 
Nei, det staves veldig lett. :)

Et av kriteriene våre ved navnevalg er at det skal være lett for andre, og barnet, å oppfatte og stave.
 
Nr 2 må kanskje nevne en stum H midt inni. Nr 3 må kanskje stave nevne hvordan det starter iom det kan skrives flere måter..

Første har et enkelt navn rett frem.. Men mange slenger på en elstra N på slutten da det også kan skrives slik, men ikke like vanlig som vi har det...
 
Back
Topp