Vil barnet ditt måtte stave navnet

Boblefrua

Forumet er livet
sitt når det kommer på skolen? Altså fortelle hvordan det skrives?
 
Nr to kanskje.. Skrives med en stum H på slutten og det må kanskje nevnes.
 
Nei. Mulig fortelle at mellomnavnet skrives med Ch og ikke K, men ikke noe verre enn det:)
 
Mine barn må ikke det.
 
Nei, det var et av kriteriene for valget av navn.
 
Ikke eldste, men yngste må muligens definere om det skrives med K eller C og si at det er bindestrek.


Etternavnene må nok begge stave, de har et felles mellomnavn og hvert sitt etternavn hvor alle tre navnene er uvanlige og staves annerledes enn den mest vanlige.
 
Last edited:
Kanskje han må det, å fortelle om H'en i navnet hans men ikke noe mer enn det tror jeg :)
 
Må muligens gi beskjed om at mellomnavnet skrives med c og ikke k, selv om c er den vanligste skrivemåten for det navnet.
 
Nei, ingen av de. Kanskje lillebror må presisere at navnet hans skrives med th og ikke bare t, men tror det uansett er mest vanlig med th.
 
Nei, heldigvis ikke. Veldig greit med et navn som ikke har et uttall stavemåter (og uttalemåter) ;).
 
Yngste sannsynligvis, da det er ganske sjeldent, og en norsk variant av et engelsk navn. Begge etternavn er dessverre også gjenstand for stor oppfinnsomhet.. Men det er jo vanskelig å gjøre noe med:p
 
Jepp, begge to. Ingen av de har spesiellt vanskelige navn, men alikevel må jeg stave navnene hver gang. På sløyfen vi bestillte til lillebrors begravelse skrev de feil hele 4 (!!) ganger! De heter forsåvidt Theo og Liam.
 
Kanskje, kan være hun må si hvilken bokstav det ender på og hvilken bokstav man skal uttale. Ikke voldsomme greiene da.
 
Eldste må nok det. Er ikke et uvanlig navn, men har tre forskjellige stavemåter, så må nok fortelle hvilken av dem hun har. ;)
 
Eldste må stadig gi beskjed om at det er A og ikke E på slutten av navnet. Og minste har H i navnet sitt og det kan skrives med og uten.
 
Nei, har et veldig vanlig norsk navn - jørgen
 
Back
Topp