VIKTIG! Trenger synspunkter!

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Jeg har fått en "bonusunge" en gutt på 5 år.
Han er med oss annenhver helg, og kommer i dag.
Han har vært med oss 1 gang før.
Igår ringte moren og fortalte oss at han ikke kan ligge i "skuffa" til Nina.. (hun har en Ikea-seng, med en innskyvbar seng under, i ei skuffe liksom) For ungen som ligger lavest, føler seg mindre viktig enn det som ligger høyere.. (som da er Nina) Hun er spesialpedagog.. Som dette kan hun vist..
Når gutten var hos oss sist, så merket vi ikke noe med at han ikke likte å ligge i "skuffa".

Jeg synes dette hørest litt vilt ut jeg da.. Skulle han ha noen grunn for å føle seg "mindre viktig" så må det vel være pga at Nina faktisk bor sammen med faren hans fast.. Det tenker jeg da.. Ikke hvor han sover! Men mulig jeg tar feil...

For skulle nå dette stemme.. så ja.. Da er det mange undertrykte barn rundt om i verden.. som har vokst opp med å sove i køyeseng...

Hva mener dere? Og jeg er svært intressert i et kvalifisert synspunkt på dette også.. Har hun rett, så føyer jeg meg tvert.. Men jeg mistenker at dette er mer et problem for henne, enn for gutten...

Nei, vet du hva... [8|] Sånn tror jeg overhodet ikke en unge tenker... Hjemme hos oss er det krangling om hvem som skal få lov til å ligge på gulvet når de har overnattingsgjester og sånn. De synes det er morro å få ligge på madrass [:)]

Akkurat det der tror jeg er et større problem for mora enn for gutten...

Nei, ærlig talt!

ORIGINAL: BlåBobler

Nei, vet du hva... [8|] Sånn tror jeg overhodet ikke en unge tenker... Hjemme hos oss er det krangling om hvem som skal få lov til å ligge på gulvet når de har overnattingsgjester og sånn. De synes det er morro å få ligge på madrass [:)]

sign!!

ORIGINAL: Nyttårslykke

Nei, ærlig talt!

Signerer denne

ORIGINAL: LilleLalle

hva med at ungene bytter på da,så er det slutt på klaging ihvertfall [:D] 

tenkte jeg også. Er sikkert stas for henne å ligge i skuffen[:D]

ORIGINAL: Oline

Eh, har aldri hørt det før, jeg.
Men så er ikke jeg spesialpedagog heller da.
Men viss dette er noe som er av veldig stor betydning, så er det jo synd at bare spesialpedagogene vet om det.

Men dersom dere ønsker å være the bigger person, kanskje dere kan legge Nina på en madrass på gulvet?

Jeg har prøvd i hele dag tidlig å spørre om Nina kunne låne bort senga sin til han.. Slik at hun kunne ligge i skuffa.. Men nå er hun i en sånn alder (3år) at det er ikke like greit å gjør slike forandringer...[&:] Så jeg er redd det kommer til å bli et H-E-L-V-E-T-E om jeg legger henne i skuffa, uten at hun vil.. Men jeg har en gave hjemme da.. så kanskje jeg kan bestikke henne med den.. Men ja.. det var det første jeg tenkte.. For jeg har ikke troen på den "føle seg mindre viktig" teorien der.. så da legger jeg henne glatt på den "mindre viktig plassen"... Men igjen.. problemet er jo at hun er en bestemt dame...

nei, det tror jeg ikke barn bryr seg om...
jeg sov i køyseng med søsteren min når jeg var liten, jeg sov i den nederste og brydde meg fint lite om det!!
makan i ting å henge seg oppi da....[8|]

ORIGINAL: *Dora*

Akkurat det med mindre viktig i forhold til hvor høyt/lavt han ligger i fht din datter høres kanskje litt søkt ut i mine ører men jeg kan godt forstå at han kanskje ønsker seg en egen seng - en han kan få litt eieforhold til. Kanskje ikke lett siden han ikke er oftere enn annenhver helg hos dere og kanskje dere ikke har rom/plass til å gi han egne ting som seng, skap..

Tror nok det kan være dette denne moren tenker på - ikke direkte høyt/lavt plasseringen av sengeplassen.

Hun presiserte dette med sengen da.. Det var den som var problemet..
Men jeg har sendt mannen ut for å kjøpe et helt EGET sengesett til gutten da.. Lynet McQueen.. Som BARE er hans.. Tenkte kanskje det hjalp litt. Så skal jeg kjøre innover etter jobb, og hente dette, så det er vasket og klart til han kommer ikveld.

jeg er for så vidt enig med dere, men det må jo komme fra en plass dette som gjorde at moren ringte og formidlet dette. Han må jo føle ett eller annet om det som han har tatt opp med moren sin.
Tror og det er viktig å ivareta den som kommer utenfra litt ekstra i perioder da de små ikke tenker like rasjonelt og enkelt om ting og forskjeller slik som vi gjør...

Har dere mulighet og plass for en ekstra seng bare for han da?
Evnt inne på rommet t snuppa di?
Som kanskje han kan bli med å få velge seg ut f.eks fra IKEA?

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: Lene040707

jeg er for så vidt enig med dere, men det må jo komme fra en plass dette som gjorde at moren ringte og formidlet dette. Han må jo føle ett eller annet om det som han har tatt opp med moren sin.

Trenger jo ikke være noe verre enn at han har sagt at han ligger i skuffen når mammaen har spurt hvor han sover.

nei, det er klart vi kan spekulere i hva og hvordan han har sagt det... men det er det vel ingen vits i her.

måtte le litt nå,for hvorfor i alle dager skulle han føle noe negativt av det?di sengene er jo koselige jo.

åså lenge hanføler seg trygg med dere og har det bra tror jeg ikke senge løsningen skulle ha noe å si?
jeg hadde ikke brydd meg om det om det var min unge!faktisk det siste jeg hadde tenkt på[8|]

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: Lene040707

Trenger jo ikke være noe verre enn at han har sagt at han ligger i skuffen når mammaen har spurt hvor han sover.

Det er det jeg tror jeg også..

Jeg tror at det kan være noe i det moren sier. Det handler ikke om å ligge høyt/lavt, men at gutten på en måte ikke har en egen seng og derfor kanskje føler at han ikke hører helt hjemme.

Fint at du har sendt pappaen ut for å kjøpe eget sengetøy. Det kan hjelpe han til å finne seg tilrette. For da får han noe som er bare hans. Men hva med en helt egen seng også? Hvis dere har plass..

Jeg er selv skilsmissebarn og har opplevd nettopp det at man får noe "dårligere" enn de nye barna. Om man er 5 eller 15 så er opplevelsen av urettferdighet ganske vond.

Du må ikke finne på å ta fra Nina sengen hennes. Det snur jo bare problemet..

ORIGINAL: mammagutt

Jeg tror at det kan være noe i det moren sier. Det handler ikke om å ligge høyt/lavt, men at gutten på en måte ikke har en egen seng og derfor kanskje føler at han ikke hører helt hjemme.

Fint at du har sendt pappaen ut for å kjøpe eget sengetøy. Det kan hjelpe han til å finne seg tilrette. For da får han noe som er bare hans. Men hva med en helt egen seng også? Hvis dere har plass..

Jeg er selv skilsmissebarn og har opplevd nettopp det at man får noe "dårligere" enn de nye barna. Om man er 5 eller 15 så er opplevelsen av urettferdighet ganske vond.

Du må ikke finne på å ta fra Nina sengen hennes. Det snur jo bare problemet..

Det med at han føler han ikke føler seg helt hjemme, den kan jeg forstå.. og den har jeg tenkt på. Men det regner jeg med kommer seg etterhvert.. Han kan jo dessverre ikke få like mye "plass" som Nina som bor der fast har.. For så stort er det ikke der vi bor..
Men jeg tenker mye på dette med at han må føle at han har sine egne ting der også.. Men dette er jo ting som ikke skjer i løpet av ei helg.. Vi må jo legge ting tilrette etterhvert som han er med oss. Kanskje vi kan kjøpe noen plastikkfat med spiderman også.. som kan være hans...[8|]

Om vi ikke hadde hatt et ekstra rom til et ekstra barn så tror jeg nok at vi hadde investert i en køyseng slik at begge barna fikk hver sin seng.
Hadde nok også kjøpt noe han kan ha sine ting og leker i også [:)]
Det er noe med å ha sitt eget når man er på helgebesøk hos pappa'n sin. Jeg var på helgebesøk hos min pappa frem til jeg var 14 år og for meg var
det viktig med noe som bare var mitt i et hus med to mindre brødre. [:)]

ORIGINAL: hopsideisi

ville ikke tatt fra nina sin seng. det er jo hennes personlige soveplass. 
jeg ville som de andre sier tatt  det opp med 5 åringen  spurt hva han syntes.

Signerer denne.

Syns det blir feil at Nina må taes vekk fra senga si pga sønnen til samboeren din. Hun bor der fast, det er hennes rom.

ORIGINAL: Nyttårslykke

Nei, ærlig talt!

sign

rister litt på hodet av moren

Back
Topp