Video av fødsel?

Nicki1993

En liten i magen ❤️
Hvordan forberedte partneren din seg til fødsel? Leste bok? Så på fødselsvideo?

Jeg synes samboeren min er veldig uinteressert i fødsel, og han har ikke peiling på hva noe er. Er det fordi han er så umoden at han ikke gidder å bry seg? er 33+4 i dag :)

Jeg vil gjerne vise han noen filmer av fødsler så han ser hva han har i vente.

Tips til bøker/YouTube filmer eller noe sånt?
 
Vi har pratet endel sammen. Jeg tror ikke vi trenger noe mer. Han vet hva han kan forvente, og hva som skjer hvis ting går gærent.
Kanskje samboeren din gruer seg til fødsel? Det er ikke noe kjekt å se de man er glad i med smerter.
 
Jeg følte det samme som deg at mannen min ikke var interessert. Så jeg dro han med på fødselsforberedene kurs hvor de får viser både filmer og hvor de snakket mye om fødselen.
Det vil jeg virkelig anbefale. :)
 
Vi har pratet endel sammen. Jeg tror ikke vi trenger noe mer. Han vet hva han kan forvente, og hva som skjer hvis ting går gærent.
Kanskje samboeren din gruer seg til fødsel? Det er ikke noe kjekt å se de man er glad i med smerter.

Tingen er at han ikke er så lett å prate med om ting.. Uansett hva det er. Og når jeg prøver å spørre om hva han tenker rundt fødselen sier han bare " at det skal bli overstått". Han svarer så umodent, og useriøst :p blir helt gal..
Får prøve å prate litt mer med han..
 
Vi var også på et fødselsforberedendekurs og det var mest for hans del. Det varte i to timer og jeg tror han fikk den informasjonen han trenger. Han er heller ikke en som snakker mye om ting men han sa han lærte en god del. (Han fikk også bekreftet at han var glad det ikke er han som må føde) :)
 
Vi også var på fødselsforberedende kurs sist. Var veldig godt for begge to :) men så var han med på hver eneste jordmor time jeg hadde også, slik at han fikk med seg alle samtalene ang fødsel og hva både han og jeg kunne forvente oss.... Ble ikke slik alikavell :p så hvor mye vits det er vet jeg ikke... Nå vet han jo hva han går til denne gang. Og han er mye roligere enn meg :)
 
Jeg følte det samme som deg at mannen min ikke var interessert. Så jeg dro han med på fødselsforberedene kurs hvor de får viser både filmer og hvor de snakket mye om fødselen.
Det vil jeg virkelig anbefale. :)

Når drar man på dette ihht termin a?:)
 
Når drar man på dette ihht termin a?:)
Jeg fikk tilbud på helsestasjonen der jeg går til jordmor om fødselsforberedende kurs i september, ca 5 uker før termin, så da skal jeg og partneren min dra sammen. Tror det blir greit for oss begge å få litt info, så vi vet litt mer hva vi går til.
 
Sånn var vel min og forrige gang..men frykt ikke;) Når du ligger der, slår realiteten inn for dem og min opptrådte som en helt! : )
 
Back
Topp