Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Jeg har forresten støvsugd ca 15 cm av dem meteren da.... Må tømme ei kasse med diverse klær og få bort noe rot under den så har jeg en halvmeter til og da begynner det jo å monne...
 
  • Liker
Reactions: BMC
Rapporterer likegodt her jeg, sånn for å ha et sted å skryte eller pushes...

Jeg hadde som mål å komme helt bort til senga i går, det gjenstår ei plastkasse med poser jeg ikke vet hva inneholder. Men i alle fall ca en meter er støvsuget. en liten sokk forsvant inn i støvsugeren, men det gidder jeg ikke å lete frem, den var for liten til alle ungene uansett og slikt har jeg begynt å putte i fretexposen. Vi har store mengder single sokker, og singlesokker som er for små utgår herved.

Mål for i dag er derved forbi senga. Altså barnesenga yngste ikke sover i. Senga er 120 og full av kasser og sekker og hauger med klær etter eldste datter, som enda er noen størresler over yngste sine. Yngste bruker 86 og 92, her er 98-116. Planen er å sortere det etter størrelse og oppbevare.... ehh, nå for støvsugingen sin del et annet sted. All jobb etter ungene er i seng i dag, i går fikk jeg jo gjort en del etter middag men jeg er borte fra "så snart ungene har spist middagen" til "og så skal de i seng" i dag, med ungene på slep og alene med dem når jeg kommer tilbake, så det er altså mer begrenset med tid tilgjengelig i dag, men samtidig er jeg godt igang så jeg håper å komme dit.

"før" bildene tror jeg ikke at jeg tørr dele, men jeg har dem som motivasjon når jeg ser fremgangen.

Jeg leverte to store og en enorm pose på fretex i går kveld (det er sånn boks ved kiwi, og bhg måtte ha mer bleier), det frigjorde jo litt plass. Jeg fylte og satte ut i gangen en pose og er igang på en til etter det... Mannen konkluderte at det var liten trolig at jeg ville krympe så mye at jeg passer det omslagsskjørtet jeg dukket over. f.eks. Det gikk sånn ca kant i kant. Altså slett ikke noe "omslag".... Han skal sannelig få se med kritiske øyne på den haugen jeg lager med hans tøy også!
 
Rapporterer likegodt her jeg, sånn for å ha et sted å skryte eller pushes...

Jeg hadde som mål å komme helt bort til senga i går, det gjenstår ei plastkasse med poser jeg ikke vet hva inneholder. Men i alle fall ca en meter er støvsuget. en liten sokk forsvant inn i støvsugeren, men det gidder jeg ikke å lete frem, den var for liten til alle ungene uansett og slikt har jeg begynt å putte i fretexposen. Vi har store mengder single sokker, og singlesokker som er for små utgår herved.

Mål for i dag er derved forbi senga. Altså barnesenga yngste ikke sover i. Senga er 120 og full av kasser og sekker og hauger med klær etter eldste datter, som enda er noen størresler over yngste sine. Yngste bruker 86 og 92, her er 98-116. Planen er å sortere det etter størrelse og oppbevare.... ehh, nå for støvsugingen sin del et annet sted. All jobb etter ungene er i seng i dag, i går fikk jeg jo gjort en del etter middag men jeg er borte fra "så snart ungene har spist middagen" til "og så skal de i seng" i dag, med ungene på slep og alene med dem når jeg kommer tilbake, så det er altså mer begrenset med tid tilgjengelig i dag, men samtidig er jeg godt igang så jeg håper å komme dit.

"før" bildene tror jeg ikke at jeg tørr dele, men jeg har dem som motivasjon når jeg ser fremgangen.

Jeg leverte to store og en enorm pose på fretex i går kveld (det er sånn boks ved kiwi, og bhg måtte ha mer bleier), det frigjorde jo litt plass. Jeg fylte og satte ut i gangen en pose og er igang på en til etter det... Mannen konkluderte at det var liten trolig at jeg ville krympe så mye at jeg passer det omslagsskjørtet jeg dukket over. f.eks. Det gikk sånn ca kant i kant. Altså slett ikke noe "omslag".... Han skal sannelig få se med kritiske øyne på den haugen jeg lager med hans tøy også!

Dette klarer du! Og det er godt å kvitte seg med klær man aldri bruker uansett [emoji108] vent med å dele bilder til forumet er fiksa [emoji85] (blir kanskje sånn i 2025 eller noe?)
 
Flylady julemissions som jeg lovde holde dere oppdatert på begynte denne uken

Jeg skal de hva jeg kan få postet i morgen

Jeg er ganske opptatt med dette rydde-maratonet på soverommet. Hvor jeg desverre ikke kom i mål i kveld med det jeg hadde som målsetning Senga er ikke tom. Det er gjort store innhugg. Men tiden gikk fort.
 
Jeg har ikke kapasitet til å skrive disse helt enda, men tanken er at man skal late som man skal på et 4 ukers cruise fra 1.12 og derfor må være ferdig til jul til da. Og starter derfor nå.

http://www.flylady.net/c/holidaycruise.php

Det kommer dessuten super cruise missions i desember for dem av oss som ikke kunne dra på cruise likevel fordi vi ikke var ferdig
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jeg har ikke kapasitet til å skrive disse helt enda, men tanken er at man skal late som man skal på et 4 ukers cruise fra 1.12 og derfor må være ferdig til jul til da. Og starter derfor nå.

http://www.flylady.net/c/holidaycruise.php

Det kommer dessuten super cruise missions i desember for dem av oss som ikke kunne dra på cruise likevel fordi vi ikke var ferdig

Hvordan ligger du an med bedroom rescue? :)
 
Hvordan ligger du an med bedroom rescue? :)
Det er tungt arbeide.

Det går jo fremover, men det ender bare med store sekker og kasser på senga som jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av. Og en ca doblet mengde skittentøy er jeg redd . Vi som allerede har lang backlogg på det.
 
Det er tungt arbeide.

Det går jo fremover, men det ender bare med store sekker og kasser på senga som jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av. Og en ca doblet mengde skittentøy er jeg redd . Vi som allerede har lang backlogg på det.

Mangel på lagerplass? Nedtur med ekstra skittentøy da, henger langt etter på det jeg også [emoji85] ryddet i hyllene til ungene i bhg i går, ble et helt svært nett med skitne klær. Mannen sjekker aldri hyllene og tar med slikt hjem, og siden han jobber inne i sentrum og skal den veien så er det han som leverer og henter stort sett.. jeg syns det var mistenkelig lite klær igjen her hjemme [emoji28]

Lykke til videre, blir bra når du er ferdig [emoji108]
 
Mangel på lagerplass? Nedtur med ekstra skittentøy da, henger langt etter på det jeg også [emoji85] ryddet i hyllene til ungene i bhg i går, ble et helt svært nett med skitne klær. Mannen sjekker aldri hyllene og tar med slikt hjem, og siden han jobber inne i sentrum og skal den veien så er det han som leverer og henter stort sett.. jeg syns det var mistenkelig lite klær igjen her hjemme [emoji28]

Lykke til videre, blir bra når du er ferdig [emoji108]

Mangel på lagerplass ja. Ingen tvil om det desverre. Og for mye som skal lagres Må kvitte oss med mer....
Men. Vel. Ja. Det er en gradvis prosess og jeg har fylt flere nett til fretex også.
 
Kommet i mål med soverommet sara? :)
 
Brukbart.

Ikke klart for noe interiørmagasin akkurat men greit nok for barnevakten

Blir aldri noe interiørkataloghjem her [emoji23] så bra at du er kommet i mål [emoji4]

Jeg er alene hjemme med syke barn denne uka. Det vises på huset for å si det slik [emoji28]
 
Noen som er med på et forsinket flylady julecruise?

Jeg poster oppgaver og vi bekrefter utført?

Start på mandag kanskje? Siden oppgavene er styrt sånn egebrlig. Bare at vi vel skulle vært på tredje uken nå?
 
  • Liker
Reactions: BMC
Noen som er med på et forsinket flylady julecruise?

Jeg poster oppgaver og vi bekrefter utført?

Start på mandag kanskje? Siden oppgavene er styrt sånn egebrlig. Bare at vi vel skulle vært på tredje uken nå?

Kan gi d et forsøk i alle fall!
 
Kan gi d et forsøk i alle fall!
Flott.

Jeg skal gjøre det uansett så det er lettere å fullføre flere av oppgavene om er flere om det. Pucher meg litt.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Startet opp tracker for november med 13 oppgaver 14 fra mandag med julemissions.
. Jeg kan slett ikke kalle dette mine rutiner, for jeg gjør dem ikke. Gang på gang ikke. Det stopper opp.

Så, gjort 9 av 13 da i dag, hotspot og legge fem klær og shine kjøkkenvasken gjenstår. Det står oppvask til tørk så jeg gadd ikke. Trøtt.

Men mye bedre enn i går også prøver jeg igjen i morgen. Og neste uke Og den neste og den neste. Jeg glipper vel, men bare å prøve igjen. Jeg vil så gjerne gjøre dette til mine vaner. Mine rutiner. At jeg bare gjør det.
 
Jeg tenkte ta en litt innlegging til julemissions i dag

Poenget sånn opplegget hos flylady er, er at man latet som man skal reise bort fra 1-24 desember (de feiret jo jul 25)og derfor må alt være klart før man drar så det bare er å feire jul når man kommer hjem. Selvsagt er poenget med det at vi skal ha tid til å kose oss i desember fordi ting er gjort på forhånd.
Ogaå har hun supermissions i desember for dem av oss som likevel ikke var klare

Det baserer seg på å ta planlegging og forberrding inn i vår daglige rytme.

Mandag er 1 hour homeblessing i hennes rutine. Da tar man ti min max på hver av disse 7 oppgavene
  1. Vacuum
  2. Dust
  3. Mop
  4. Polish mirrors and doors
  5. Purge magazines
  6. Change Sheets
  7. Empty all trash
Altså, støvsuge. Bare det du når. Ikke flytte møbler og mellom sofaputene og sånn (det er detail cleaning og tas andre ganger Dette er bare sånn "holde det brukbart "

Tørke støv. Igjen, lett. Hun elsker sin fjær-dings som er helt fantastisk. Jeg har ikke planer om å skaffe en sånn. Men altså. Max 10 min, så bare sånn lett tilgjengelig.

Mop. Altså, igjen. Dra over gulvet, som min mor ville sagt (*)

Vaske speil og glassdører og andre flater det er fingermerker på

Blader. Ohh, den er jeg dårlig på. Vi samler på leste blader...

Skifte på sengene (hvilken verden lever hun i? Det tar mer enn ti min å bytte på alle sengene i vårt hus i alle fall)

Og gå ut med søpla.

Gjør man dette hver mandag så holder huset seg relativt greit, så lenge man har sine rutiner og rydder etter seg hele uka.

Julemissions mandager er "clean and fling" vask og kast. Under den teori at de fleste av oss trenger å kaste ting ford vi har rusk og rask og rot som skulle vært kastet liggende.


Tirsdag er plan and play.
Planlegging er viktig her og hun vil snakke om holliday controll journal. En bok med alle listene. Gavelister, bakelister, handleliste, menyer, datoer og frister etc. Hun har laget en til å laste ned og fylle inn, eller ta noen ark og lag selv. Men hold listene dine samlet og tilgjengelig og bruk dem

Onsdag er anti-procastinating. Ikke utsette ting. Ta tak i to-do listen og gjør noe med det.

Torsdag er errend Day. I hennes ukentlige rutine året rundt er torsdag errend Day. I mitt liv som ikke hjemmeværende og ikke hjemmejobbende har det lett for å bli lørdag som er errend day. Men mye kan gjøres i løpet av uken om man tenker og planlegger. For å frigjøre helga .

Fredag er i denne sammenheng desk Day. Det er også date night, men julemissions vil nok ikke fokusere direkte på det. Fredagsmissions er desk Day stort sett.

Helgene er family fun day
Og renew your spirit Day.

Flylady handler om å få alt gjort i uka så helga ikke brukes på å vaske huset men på tid med familien (og i Amerika er svært mange aktivt religiøse, men selv om hun åpenbart skriver velsog kristent er rutinene sånn at en tilpasse dem til sin egen religion)

Jeg er nå fortsatt der at lørdagen handler vi og søndagen vasker vi, desverre.

Men vi prøver

Og med det i bakhodet kommer mandagens oppgave nemlig til å være "mens du gjør homeblessing". Jeg tviler litt på at det blir noen time med homeblessing på meg i morgen, men kalenderen er faktisk tom etter jobb så ikke utenkelig at jeg forsøker å legge inn en innsats i alle fall. For jeg vil, vil, vil faktisk få orden på rothuset vårt. Jeg vil virkelig det.

(*) som liten jente sto jeg en gang og så på mormor. Hun ba meg gå inn i stua for hun skulle vaske kjøkkengulvet. Men jeg ble stående, jeg ville se hva hun gjorde. Du har da vel sett mamma vaske gulvet mange ganger, sa mormor. Nei, sa jeg. Mamma bare drar over gulvet hun.
 
Her er altså årets første julemission for oss som kommer igang litt sent:

Mission #1: Clean and Fling!
1.jpg
Dear Friends,

We are ready to kick off the FLYing through the Holidays Cruise!

Your first assignment is a Clean and Fling Mission! When doing your Weekly Home Blessing today grab a small trash bag or one of those plastic grocery bags, make friends with it as you are going to carry it through your weekly home blessing. As you enter each room when you see anything that needs to be tossed just fling it into your bag. It is amazing how much stuff we have laying around that can be tossed that we just don't take care of and before you know it a hot spot is flaring up!

Don't think too hard or obsess over this, just fling, fling and fling some more. Give yourself bonus points if you fill the bag up!! LOL!!

Have fun and remember we are FLYing!

(og som en bonus, reelt er det mission 21 som er dagens for vi burde begynt i midten av september, men guess what den er også "clean and fling". Jeg var nemlig dels inne på å ta to om dagen for å ta igjen, men jeg dropper den tanken for vi kommer i mål uansett!!)
 
Her er altså årets første julemission for oss som kommer igang litt sent:

Mission #1: Clean and Fling!
1.jpg
Dear Friends,

We are ready to kick off the FLYing through the Holidays Cruise!

Your first assignment is a Clean and Fling Mission! When doing your Weekly Home Blessing today grab a small trash bag or one of those plastic grocery bags, make friends with it as you are going to carry it through your weekly home blessing. As you enter each room when you see anything that needs to be tossed just fling it into your bag. It is amazing how much stuff we have laying around that can be tossed that we just don't take care of and before you know it a hot spot is flaring up!

Don't think too hard or obsess over this, just fling, fling and fling some more. Give yourself bonus points if you fill the bag up!! LOL!!

Have fun and remember we are FLYing!

(og som en bonus, reelt er det mission 21 som er dagens for vi burde begynt i midten av september, men guess what den er også "clean and fling". Jeg var nemlig dels inne på å ta to om dagen for å ta igjen, men jeg dropper den tanken for vi kommer i mål uansett!!)
 
  • Liker
Reactions: BMC
Og forresten, hvordan er det, er vi noen som driver med tracker, har en oversikt over rutiner?

Jeg har med denne dagens julemision for tiden 14 punker på min liste, inkl sånne enkle ting som å skrive BJ-notat da. Vurdere å gjøre listen kortere til desember, men samtidig er det greit å ha noen enkle så får jeg fylle ut noe de dagne jeg ikke får gjort så mye også...
 
Back
Topp