Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Bæsj, kommer meg ikke inn her via appen lengre nå
 
Og forresten, hvordan er det, er vi noen som driver med tracker, har en oversikt over rutiner?

Jeg har med denne dagens julemision for tiden 14 punker på min liste, inkl sånne enkle ting som å skrive BJ-notat da. Vurdere å gjøre listen kortere til desember, men samtidig er det greit å ha noen enkle så får jeg fylle ut noe de dagne jeg ikke får gjort så mye også...
Helt ærlig har jeg ramlet helt av :p men har noen rutiner da, som å vaske vasken og komfyrtoppen, rydde litt på hotspot, rydde vekk leker når d er leggetid. Overflaterydding slik at d fint kan komme folk på døra uten at d er krise. Men jeg tracker ikke da... og room rescue har jeg enda ikke kommet i gang med, skulle jo ta for meg ene kjellerboden og vaskerommet
 
Helt ærlig har jeg ramlet helt av :p men har noen rutiner da, som å vaske vasken og komfyrtoppen, rydde litt på hotspot, rydde vekk leker når d er leggetid. Overflaterydding slik at d fint kan komme folk på døra uten at d er krise. Men jeg tracker ikke da... og room rescue har jeg enda ikke kommet i gang med, skulle jo ta for meg ene kjellerboden og vaskerommet

Overflaterydding er fint.

Room rescue. 5 minutter. 5 minutter hver dag. Da er det mer overkommelig enn å se på hele rommet. Du klarer fem minutter
 
Overflaterydding er fint.

Room rescue. 5 minutter. 5 minutter hver dag. Da er det mer overkommelig enn å se på hele rommet. Du klarer fem minutter

Går vel mer på at jeg er i overkant bedagelig anlagt [emoji23]
 
Går vel mer på at jeg er i overkant bedagelig anlagt [emoji23]
Jeg også.
. Men derfor er trackeren motiverende for meg... Og da kan jeg tenke. Fem min. Jeg klarer fem min for å få farge en rute!
 
  • Liker
Reactions: BMC
Etter å ha tittet litt på flylady-konseptet og snakket med samboern. Så har vi begynt med det i forrige uke. Og vi begge to er overraska hver dag for at det er så ryddig og rent :hilarious: jeg er litt lat kanskje, men liker system og rydding hvis jeg blir motivert for det. Så med å fargelegge en rute samt. høre på musikk mens jeg gjør noe så går det unna. Med mini i bæreselen så ble plutselig 5 min rydding av roterommet vårt til 30 min da jeg ble helt fanga i musikken og alt jeg fant som jeg ikke huska vi hadde :hilarious: normalt pleier vi ha en dag i uka til å rydde ekstta og gjøre rent der vi bruker et par timer. Men nå er det max 15 min om dagen tror jeg, også ser det så bra ut at svigers kunne kommet uanmeldt :p
 
Noen one hour home blessing ble det som ventet ikke her.

Men mens jeg har gått rundt og gjort mine andre greier har jeg plukket meg meg boss fra alle steder jeg har vært. Det anser jeg som min innsats på det feltet i dag.

Så bør jeg bare fakrisk få unna en del mer midt på trackeren min, så blir dette bra.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Noen one hour home blessing ble det som ventet ikke her.

Men mens jeg har gått rundt og gjort mine andre greier har jeg plukket meg meg boss fra alle steder jeg har vært. Det anser jeg som min innsats på det feltet i dag.

Så bør jeg bare fakrisk få unna en del mer midt på trackeren min, så blir dette bra.

Hva er status nå?
 
Hva er status nå?
Funnet badetøy til i morgen, i praksis da "legge frem klær" siden jeg bare kler på meg uten stell og drar i svømmehallen for jeg dusjer jo før og etter bad. Jeg skal på morgenbad 7-8 i morgen og brukte lang tid på å finne badetøyet mitt.

Så reelt et ikke mye på kjøkkenet gjort. Jeg har tømt og fylt oppvaskmaskinen. Men ikke tatt steketoppen eller kummen. Ikke tatt mine 15 min i ukens fokusområde heller Men det er hos meg badet denne uka så jeg kan ta litt nå når jeg går og legger meg i alle fall.

Manger hotspot i gangen også. Tar litt på automatikk når jeg kommer hjem da, men. ..
 
Så da to. Det er tirsdag. Tirsdag er plan and play

Mission #2: Start a Holiday Control Journal
2.jpg

Dear Friends:

Today is our Plan and Play day. Your mission for today is to create a Holiday Control Journal. Now before you break out the colored index tabs and sheet protectors DO NOT get caught up in having the "perfect" holiday planner and think that you need a fancy notebook or specific type of planner.

I have done this for the past few years and I usually go and grab an old spiral notebook from one of my children and rip out the used pages. I am able to take this with me shopping and I try to make sure I take it in the car with me. You can also add some lined notebook paper to your control journal and make it a holiday section. Just remember not to get so obsessed over what you use that you end up not using it because you are spending too much time making it perfect.

We have made one for you to print out and put in your Control Journal; http://www.flylady.net/i/pdf/hoj_coj.pdf eller http://www.flylady.net/d/wp-content/uploads/2011/07/HOLIDAY-CONTROL-JOURNAL-20151.doc (Jeg har den i word format tilpasset A4 papir og noe tilpasset mine behov, som jeg skriver ut år etter år)

Use your Holiday Control Journal to plan ahead for menus, meals, gift lists, decorating, grocery lists, etc. This is what you can use to keep track of catalog orders, church schedules, phone numbers and miscellaneous errands that need to be taken care of. Tape or staple an envelope in the notebook and this is where you can keep track of your receipts.

For today, grab your Control Journal and start jotting down some of the basics that are necessary for the way that you celebrate the holidays. Just 15 minutes will help bring Peace to the holidays.

Don't forget to take some time out just for you today!!
 
Denne har jeg altså kontroll på, jeg skrev den ut for noen uker siden, har begynt å fylle inn. Jeg har for all del mine lister i min juleplanleggingstråd på BV, jeg har en lapp med julegaveliste, jeg har datoer og etterhvert sikkert også lister i min BJ. Men for meg som sånn dels bruker controll journal også så er det noe beroligende og ettehvert en tradisjon å skrive ut denne her, lese gjennom den, fylle inn når vi får gjester, mat og tradisjoner, lister og datoer og tenke litt på førjulskos og tradisjoner.

Jeg har dessuten i play-hensende vært på svømmehallen. Vel, ikke akkurat play, men jeg har vært og svømt en god halvtime før jobb. Det er åpent 7-8 for morgensvømming på svømmehallen her på tirsdager, men jeg var ikke inne i garderoben før nesten 7.15 og jeg gikk opp av vannet sånn 7,50 for å dusje. Jeg hadde nemlig fått melding fra Cubus om big smile day med 30% på klær, men 40% kl 8-10.

Så i henseende plan, så var jeg altså på shopping (like gjerne play?) og kjøpte meg en genser. En svart bukse uten hull på knærne til guttungen til desemberbruk, ullsokker til ungene bare sånn fordi de stort sett har vokst en sokkestørrelse siden i fjor og jeg uansett stort sett har single sokker, og julesokker de skal få i kalenderen, og dessuten julesokker til meg.

Og alt dette før jeg logge på jobb 8.45, sånn ca når jeg vanligvis kommer på jobb etter på ha levert ungene på skole og barnehage. Det tok altså mannen min seg av i dag :)
 
Desverre ble resten av tirsdagen ganske begrederlig, definitivt mest "play" etter at ungene kom seg i seng, netflix. Ny mulighet i dag. Vise frem trackeren, som motivasjon til å få fylle ut mer tror jeg...
 
Mission #3: Gathering the Wraps!
3.jpg

Dear Friends,

It is Anti-Procrastination day and we are headed out on our Holiday Cruise!

Your mission for today is to gather up all of your Holiday greeting cards, wrapping paper, bows, ribbons etc. Do not go overboard on this one. Just gather all of these items together into one central location to have ready for when you need them. This is one of those things that we always seem to say we are going to get to but yet end up tearing the house apart trying to find that certain roll of paper or certain box of cards that you are just positive you remember where you put them last year.

Gather them together and place in a box that you can keep in one place to be able to use when you are ready. One member last year told us of how she used an old suit bag that hangs in her closet to hold the rolls of wrapping paper and used the zipper pockets on the side for the tape and ribbons. This is very clever and allows you to use that old suit bag that has been hanging around or you can pick up an inexpensive vinyl one at your local discount store.

Have fun!

Jeg har.... er det en kasse eller en papirpose? Jeg husker ikke. Den står nede i kjellerboden, men flytter snart (kanskje som følge av dagens mission?) opp i stua i et hjørne i spisestua hvor den står til siste gave er pakket inn, trolig sånn lille julaften. Jeg må sjekke lageret av tape og vet at jeg trenger påfyll av navnelapper og trolig bånd men neppe papir. Bånd må jeg ha i orden til jeg skal pakke kalendergaver, og det er jo faktisk snart så det er greit å ta tak i dette nå

(Never mind dagens egentlige julemission, den åpner seg når jeg går for å lete frem denne for å poste her. Det er nemlig å begynne å adressere julekortene. 5 for dagen. Nå lager jo vi fotojulekort da, bortsett fra at vi har avtale om fotografering 1.12 så vi får ikke akkurat gjort noe med dem før desember, og de aller fleste leverer vi ut, vi sender dem ikke, og å skrive navn på konvoluttene tar jeg alle på en dag gitt for det er ikke så mye styr med det. Men dagens kommer vi til 12.12 dersom vi kjører missons 5 dager i uken (og derved holder oss til clean and fling på mandag, plan and play på tirsdag, anti procatstination på onsdag, errend day på torsdag og deskday på fredag). Kjører vi dem også i helga kommer vi noe fortere frem, hva tenker dere? Trolig kommer hun til 35 før hun starter super-mission for deg som ikke klarte å komme i mål før desember, og med 5 dager i uken når vi 35 sånn i tide til nyttår... Så enten 7 dager i uka eller ikke helt i mål, og så tar i alle fall jeg derved trolig super-misson i tillegg i desember.

Hvordan går det med dere andre, er det bare meg som poster julemissions og ingen bryr seg?
 
Mission #3: Gathering the Wraps!
3.jpg

Dear Friends,

It is Anti-Procrastination day and we are headed out on our Holiday Cruise!

Your mission for today is to gather up all of your Holiday greeting cards, wrapping paper, bows, ribbons etc. Do not go overboard on this one. Just gather all of these items together into one central location to have ready for when you need them. This is one of those things that we always seem to say we are going to get to but yet end up tearing the house apart trying to find that certain roll of paper or certain box of cards that you are just positive you remember where you put them last year.

Gather them together and place in a box that you can keep in one place to be able to use when you are ready. One member last year told us of how she used an old suit bag that hangs in her closet to hold the rolls of wrapping paper and used the zipper pockets on the side for the tape and ribbons. This is very clever and allows you to use that old suit bag that has been hanging around or you can pick up an inexpensive vinyl one at your local discount store.

Have fun!

Jeg har.... er det en kasse eller en papirpose? Jeg husker ikke. Den står nede i kjellerboden, men flytter snart (kanskje som følge av dagens mission?) opp i stua i et hjørne i spisestua hvor den står til siste gave er pakket inn, trolig sånn lille julaften. Jeg må sjekke lageret av tape og vet at jeg trenger påfyll av navnelapper og trolig bånd men neppe papir. Bånd må jeg ha i orden til jeg skal pakke kalendergaver, og det er jo faktisk snart så det er greit å ta tak i dette nå

(Never mind dagens egentlige julemission, den åpner seg når jeg går for å lete frem denne for å poste her. Det er nemlig å begynne å adressere julekortene. 5 for dagen. Nå lager jo vi fotojulekort da, bortsett fra at vi har avtale om fotografering 1.12 så vi får ikke akkurat gjort noe med dem før desember, og de aller fleste leverer vi ut, vi sender dem ikke, og å skrive navn på konvoluttene tar jeg alle på en dag gitt for det er ikke så mye styr med det. Men dagens kommer vi til 12.12 dersom vi kjører missons 5 dager i uken (og derved holder oss til clean and fling på mandag, plan and play på tirsdag, anti procatstination på onsdag, errend day på torsdag og deskday på fredag). Kjører vi dem også i helga kommer vi noe fortere frem, hva tenker dere? Trolig kommer hun til 35 før hun starter super-mission for deg som ikke klarte å komme i mål før desember, og med 5 dager i uken når vi 35 sånn i tide til nyttår... Så enten 7 dager i uka eller ikke helt i mål, og så tar i alle fall jeg derved trolig super-misson i tillegg i desember.

Hvordan går det med dere andre, er det bare meg som poster julemissions og ingen bryr seg?
Jeg kommer ikke inn her via appen lengre, så det blir litt halvveis. Vet nettleser funker, men.... vi sender ikke julekort da, så den hopper jeg over! Har alt julegavegreier i en pose på soverommet :)
 
Mission #3: Gathering the Wraps!
3.jpg

Dear Friends,

It is Anti-Procrastination day and we are headed out on our Holiday Cruise!

Your mission for today is to gather up all of your Holiday greeting cards, wrapping paper, bows, ribbons etc. Do not go overboard on this one. Just gather all of these items together into one central location to have ready for when you need them. This is one of those things that we always seem to say we are going to get to but yet end up tearing the house apart trying to find that certain roll of paper or certain box of cards that you are just positive you remember where you put them last year.

Gather them together and place in a box that you can keep in one place to be able to use when you are ready. One member last year told us of how she used an old suit bag that hangs in her closet to hold the rolls of wrapping paper and used the zipper pockets on the side for the tape and ribbons. This is very clever and allows you to use that old suit bag that has been hanging around or you can pick up an inexpensive vinyl one at your local discount store.

Have fun!

Jeg har.... er det en kasse eller en papirpose? Jeg husker ikke. Den står nede i kjellerboden, men flytter snart (kanskje som følge av dagens mission?) opp i stua i et hjørne i spisestua hvor den står til siste gave er pakket inn, trolig sånn lille julaften. Jeg må sjekke lageret av tape og vet at jeg trenger påfyll av navnelapper og trolig bånd men neppe papir. Bånd må jeg ha i orden til jeg skal pakke kalendergaver, og det er jo faktisk snart så det er greit å ta tak i dette nå

(Never mind dagens egentlige julemission, den åpner seg når jeg går for å lete frem denne for å poste her. Det er nemlig å begynne å adressere julekortene. 5 for dagen. Nå lager jo vi fotojulekort da, bortsett fra at vi har avtale om fotografering 1.12 så vi får ikke akkurat gjort noe med dem før desember, og de aller fleste leverer vi ut, vi sender dem ikke, og å skrive navn på konvoluttene tar jeg alle på en dag gitt for det er ikke så mye styr med det. Men dagens kommer vi til 12.12 dersom vi kjører missons 5 dager i uken (og derved holder oss til clean and fling på mandag, plan and play på tirsdag, anti procatstination på onsdag, errend day på torsdag og deskday på fredag). Kjører vi dem også i helga kommer vi noe fortere frem, hva tenker dere? Trolig kommer hun til 35 før hun starter super-mission for deg som ikke klarte å komme i mål før desember, og med 5 dager i uken når vi 35 sånn i tide til nyttår... Så enten 7 dager i uka eller ikke helt i mål, og så tar i alle fall jeg derved trolig super-misson i tillegg i desember.

Hvordan går det med dere andre, er det bare meg som poster julemissions og ingen bryr seg?
Jeg kommer ikke inn her via appen lengre, så det blir litt halvveis. Vet nettleser funker, men.... vi sender ikke julekort da, så den hopper jeg over! Har alt julegavegreier i en pose på soverommet :)
 
Mission #3: Gathering the Wraps!
3.jpg

Dear Friends,

It is Anti-Procrastination day and we are headed out on our Holiday Cruise!

Your mission for today is to gather up all of your Holiday greeting cards, wrapping paper, bows, ribbons etc. Do not go overboard on this one. Just gather all of these items together into one central location to have ready for when you need them. This is one of those things that we always seem to say we are going to get to but yet end up tearing the house apart trying to find that certain roll of paper or certain box of cards that you are just positive you remember where you put them last year.

Gather them together and place in a box that you can keep in one place to be able to use when you are ready. One member last year told us of how she used an old suit bag that hangs in her closet to hold the rolls of wrapping paper and used the zipper pockets on the side for the tape and ribbons. This is very clever and allows you to use that old suit bag that has been hanging around or you can pick up an inexpensive vinyl one at your local discount store.

Have fun!

Jeg har.... er det en kasse eller en papirpose? Jeg husker ikke. Den står nede i kjellerboden, men flytter snart (kanskje som følge av dagens mission?) opp i stua i et hjørne i spisestua hvor den står til siste gave er pakket inn, trolig sånn lille julaften. Jeg må sjekke lageret av tape og vet at jeg trenger påfyll av navnelapper og trolig bånd men neppe papir. Bånd må jeg ha i orden til jeg skal pakke kalendergaver, og det er jo faktisk snart så det er greit å ta tak i dette nå

(Never mind dagens egentlige julemission, den åpner seg når jeg går for å lete frem denne for å poste her. Det er nemlig å begynne å adressere julekortene. 5 for dagen. Nå lager jo vi fotojulekort da, bortsett fra at vi har avtale om fotografering 1.12 så vi får ikke akkurat gjort noe med dem før desember, og de aller fleste leverer vi ut, vi sender dem ikke, og å skrive navn på konvoluttene tar jeg alle på en dag gitt for det er ikke så mye styr med det. Men dagens kommer vi til 12.12 dersom vi kjører missons 5 dager i uken (og derved holder oss til clean and fling på mandag, plan and play på tirsdag, anti procatstination på onsdag, errend day på torsdag og deskday på fredag). Kjører vi dem også i helga kommer vi noe fortere frem, hva tenker dere? Trolig kommer hun til 35 før hun starter super-mission for deg som ikke klarte å komme i mål før desember, og med 5 dager i uken når vi 35 sånn i tide til nyttår... Så enten 7 dager i uka eller ikke helt i mål, og så tar i alle fall jeg derved trolig super-misson i tillegg i desember.

Hvordan går det med dere andre, er det bare meg som poster julemissions og ingen bryr seg?
Jeg kommer ikke inn her via appen lengre, så det blir litt halvveis. Vet nettleser funker, men.... vi sender ikke julekort da, så den hopper jeg over! Har alt julegavegreier i en pose på soverommet :)
 
Åja, kom 3 ganger den
 
Innlegg med bilder eller QUOTE av dem kommer selv om det ser ut til å ikke gå.

Siden denne tråden har hatt bilder nesten siden starten er den ikke mulig å åpne med app, desverre.
 
Så, dag 4
Som egentlig er mye av det samme som den "egentlige dagens" 24.

Mission #4: Errand Day!
4.jpg

Dear Friends,

Today is Errand day and your mission for today is to pick up any detail items that you can. Postage stamps, scotch tape, packing tape, markers etc.

Try to get these things together and put them with the supplies that you gathered up yesterday (the holiday cards and wrapping paper). Having these things early and ready will prevent those late night dashes to the store that end up costing you far more than just tape.

Remember not to obsess over these things, we are going to cruise through the Holidays one babystep at a time!

Have fun!

Errand day

Den tror jeg ganske sikkert jeg ikke tar i dag. Eldstemann spiller nemlig konsert kl 19 så jeg må levere ham 1830 og innen den tid ha ordnet middag og lekser, mannen må plukke opp fisken som mellomste har solgt via fotballen (eller reelt, JEG har solgt for henne) fra 1830 nemlig, og ideelt sett oppbevare den noe kjøligere enn i bilen til han får levert det etter spillinga, det er nemlig 17 grader her i dag så.... ikke så kaldt i bilen

Så joda, mannen skal kjøre ærend, men ikke kjøpe frimerker og tape og denslags, han skal levere fisk. Jeg skal sjekke opp hva jeg trenger av tape, jeg gjorde nemlig aldri gårsdagens mission med å samle (vel, det er samlet, men hente frem og sjekke opp) det jeg har. Også stopper jeg på staples en morgen, det er ikke reelt sett et stort problem. Bare ikke akkurat idag.
 
Er det interesse for at jeg legger julemissions i en egen tråd uten bilder - altså app-vennlig?
 
Back
Topp