Vi tappetafsere

Slenger bare inn mine erfaringer her. Vi prøvde i to år før det klaffet med IVF, og jeg brukte tappetafsing og sjekk av eggløsningsslim/sekret for å finne eggløsning, så ble godt kjent med tappen min.

jeg kjenner ekstremt godt forskjell på fertil periode og ikke, da er den myk og åpen, kontra hard i ikke-fertil periode. Min kjennes aldri spesielt lukket ut.

Etter jeg ble gravid har jeg jo også gått på progesteron to ganger daglig, så har jo også kjent tappen i forbindelse med at stikkpillene settes inn, og har lært at jeg ALDRI vil kunne finne ut om jeg er gravid ved å kjenne på tappen. Den kjennes konstant ut som den gjør rett før mens for min del. Føler selv den er ganske åpen og halvmyk, noe min blir en dag eller to før mens.
Jeg synes også det er vanskelig å kjenne om jeg er gravid, men har flere ganger kjent at den begynner å bli myk og åpen rett før mensen. Og lett å kjenne når eggløsning er og når den er over. Da er den først åpen, for så lukke seg.
 
Hvor lenge er tappen deres høy og myk ved eggløsning? Og når er den det i forhold til når eggløsningen faktisk kommer?

Jeg har prøvd å følge med på tappen i det siste, og den er stort sett middels høy eller lav, og jeg synes den stort sett er relativt fast/medium fast. Jeg klarer aldri å kjenne om den er åpen eller ikke. Denne syklusen var den høy og medium fast på fredag, høy og mykere lørdag morgen og medium høy og medium fast igjen litt senere på dagen på lørdag. Hadde LH-topp natt til lørdag. Følte det var en veldig kort stund den faktisk var optimal for å legge til rette for befruktning?
Jeg synes det er vanskelig å kjenne om den er myk og hard. Den er åpen noen dager før og noen dager etter toppen her. :) Pleier å ta pause med sex fra den dagen jeg kjenner at den har lukket seg :hilarious: og det er ofte 2-3 dager etter peak.
 
Jeg synes det er vanskelig å kjenne om den er myk og hard. Den er åpen noen dager før og noen dager etter toppen her. :) Pleier å ta pause med sex fra den dagen jeg kjenner at den har lukket seg :hilarious: og det er ofte 2-3 dager etter peak.
Jeg klarer som sagt ikke å kjenne forskjell på når den er åpen og når den er lukket, så da har vi motsatt problem:hilarious:. Så for alt jeg vet, kan den jo ha vært åpen lenger enn den har vært høy og myk. Men trodde det hang litt sammen…?
 
Jeg klarer som sagt ikke å kjenne forskjell på når den er åpen og når den er lukket, så da har vi motsatt problem:hilarious:. Så for alt jeg vet, kan den jo ha vært åpen lenger enn den har vært høy og myk. Men trodde det hang litt sammen…?
Haha, ja. Jeg skjønner ikke hva jeg kjenner etter. Jeg kjenner kun at den er myk når jeg har mensen. Ellers synes jeg den kjennes lik ut hele tiden. Har ikke peiling. Henger sikkert sammen der ja. Har du kjent på den midt i mensen? For da er den kjempeåpen. Om man har født før, kjennes den faktisk åpen ut hele tiden. Men jeg får ikke til å putte en finger inni da. (Nei, jeg putter ikke fingeren inni, men det er liksom et hull på størrelse med at jeg kan gjøre det) :hilarious:
 
Haha, ja. Jeg skjønner ikke hva jeg kjenner etter. Jeg kjenner kun at den er myk når jeg har mensen. Ellers synes jeg den kjennes lik ut hele tiden. Har ikke peiling. Henger sikkert sammen der ja. Har du kjent på den midt i mensen? For da er den kjempeåpen. Om man har født før, kjennes den faktisk åpen ut hele tiden. Men jeg får ikke til å putte en finger inni da. (Nei, jeg putter ikke fingeren inni, men det er liksom et hull på størrelse med at jeg kan gjøre det) :hilarious:
Ja, denne syklusen har jeg kjent på den helt fra mensen, for å få med hele utviklingen. Men føler mest at jeg bare kan kjenne om den er høy, lav eller medium, og så kan jeg kjenne en anelse forskjell i hvor fast den er. Men synes ikke det er kjempeforskjell på det heller. Synes alltid det er en myk «dump» i midten, men den kjennes alltid like stor/liten ut, så den kjennes aldri helt tett ut, men heller aldri så åpen at jeg kan få en finger inni (ikke at jeg heller har prøvd). Det er vel mer som at jeg kunne fått en middels tykk strikkepinne inni, verken mer eller mindre, og til enhver tid. Har ikke født før.
 
Ja, denne syklusen har jeg kjent på den helt fra mensen, for å få med hele utviklingen. Men føler mest at jeg bare kan kjenne om den er høy, lav eller medium, og så kan jeg kjenne en anelse forskjell i hvor fast den er. Men synes ikke det er kjempeforskjell på det heller. Synes alltid det er en myk «dump» i midten, men den kjennes alltid like stor/liten ut, så den kjennes aldri helt tett ut, men heller aldri så åpen at jeg kan få en finger inni (ikke at jeg heller har prøvd). Det er vel mer som at jeg kunne fått en middels tykk strikkepinne inni, verken mer eller mindre, og til enhver tid. Har ikke født før.
Har hørt at det er forskjell på den før og etter fødsel. Jeg kjente aldri på den før, så jeg aner ikke hvordan den var da. Men ofte etter en fødsel vil den kjennes åpen ut hele tiden. Vanskelig å forklare hva man kjenner egentlig.
 
Noen her som kan gi meg en enkel innføring i tappetafsing?:rolleyes::p

Sjekk til samme tid og i samme positur med rene hender (helst ikke lange negler :p). Kjenn etter om tappen er lett å nå (lavt plassert) eller om den er langt oppe. Kjenn på konsistensen, er den hard (som nesetippen) eller helt myk? Eller midt i mellom? Du må nesten kjenne etter gjennom en syklus for å merke forskjellene :happy:

Hos meg er det tydelig når EL nærmer seg, da er den høyt oppe, veldig myk og bittelitt åpen. Veldig lærerikt egentlig :) Før TR blir den hard og lav og åpner seg.

http://www.syklus.info/livmortappen/tappen-gjennom-syklusen/

Edit - Fant en bra link til: http://www.syklus.info/livmortappen/posisjoner-og-konsistenser/
 
Sjekk til samme tid og i samme positur med rene hender (helst ikke lange negler :p). Kjenn etter om tappen er lett å nå (lavt plassert) eller om den er langt oppe. Kjenn på konsistensen, er den hard (som nesetippen) eller helt myk? Eller midt i mellom? Du må nesten kjenne etter gjennom en syklus for å merke forskjellene :happy:

Hos meg er det tydelig når EL nærmer seg, da er den høyt oppe, veldig myk og bittelitt åpen. Veldig lærerikt egentlig :) Før TR blir den hard og lav og åpner seg.

http://www.syklus.info/livmortappen/tappen-gjennom-syklusen/

Edit - Fant en bra link til: http://www.syklus.info/livmortappen/posisjoner-og-konsistenser/
Takk! Syntes det er vanskelig å vite hvor den er :p
 
Tapp per nå- bakovervendt, lukket (ifht tidligere ihvertfall) høyt oppe. Forrige syklus kom mensen i små doser nå ca. Men det jeg «fant» i undersøkelsen var slim som minte meg om snørr egt. Strechy, tykt ish og med lyyyyyys gul Tone ish. Nå er jo dette tappetafse tråd- men kanskje noen av dere har noe tapp/slim input? Har vanligvis creamy cm og så vannete 2 dager før ikm.. så dette er jo nytt? Men! Det er baser på 3 mnd research på kropp- så jeg har ikke såååå mye referanser å gå etter personlig enda
 
Tapp per nå- bakovervendt, lukket (ifht tidligere ihvertfall) høyt oppe. Forrige syklus kom mensen i små doser nå ca. Men det jeg «fant» i undersøkelsen var slim som minte meg om snørr egt. Strechy, tykt ish og med lyyyyyys gul Tone ish. Nå er jo dette tappetafse tråd- men kanskje noen av dere har noe tapp/slim input? Har vanligvis creamy cm og så vannete 2 dager før ikm.. så dette er jo nytt? Men! Det er baser på 3 mnd research på kropp- så jeg har ikke såååå mye referanser å gå etter personlig enda
Da jeg var gravid kjente jeg et lag med slim foran tappen i hvert fall. Men vet ikke om det var tilfeldig. Følte den kjente «plugget igjen» ut slik som det beskrives på syklus.info.

Nå er jeg 6 DPO, har veldig lukket og litt myk og samtidig hard livmorhals, men savner den siste «pluggen» sist som gjorde at jeg var ganske sikker på at jeg var gravid. Så spennende dager i vente. Kroppen kan jo oppføre seg ulikt for hver graviditet også ☺️
 
Da jeg var gravid kjente jeg et lag med slim foran tappen i hvert fall. Men vet ikke om det var tilfeldig. Følte den kjente «plugget igjen» ut slik som det beskrives på syklus.info.

Nå er jeg 6 DPO, har veldig lukket og litt myk og samtidig hard livmorhals, men savner den siste «pluggen» sist som gjorde at jeg var ganske sikker på at jeg var gravid. Så spennende dager i vente. Kroppen kan jo oppføre seg ulikt for hver graviditet også ☺️

ja ikke sant! Off ikke godt å si. De dagene gra El- IKM er lange:arghh:
 
Da jeg var gravid kjente jeg et lag med slim foran tappen i hvert fall. Men vet ikke om det var tilfeldig. Følte den kjente «plugget igjen» ut slik som det beskrives på syklus.info.

Nå er jeg 6 DPO, har veldig lukket og litt myk og samtidig hard livmorhals, men savner den siste «pluggen» sist som gjorde at jeg var ganske sikker på at jeg var gravid. Så spennende dager i vente. Kroppen kan jo oppføre seg ulikt for hver graviditet også ☺️
Den er plugget igjen etter hver eggløsning, gravid eller ei :)
 
Den er plugget igjen etter hver eggløsning, gravid eller ei :)
For meg har jeg kun kjent det jeg mener med «plugget igjen» i graviditet. Og på syklus.info ser det ut til at det kun gjelder for graviditet. Men kan godt være det varierer fra person til person.

42FF59CA-0FC3-4F4D-83D0-CEABFF65753B.jpeg
 
Hvordan i alle dager skal man se fargen på den derre tappen'a?!
:wideyed:

Har prøvd å bli litt kjent med min... men med mine 3 fødsler bak meg, har jeg liksom slått meg til ro med at den vil aldri kjennes lukket ut, ikke sånn ordentlig. For det har jeg lest her.
Prøver å bli litt klokere, men blir egentlig ikke det.
Kanskje når jeg har tappet flere sykluser.

Men skulle likt å sett fargen, for jeg har IKM nå til helgen.
Usikker på hvilken dag, men tipper 29.
Føles ikke lukket der nede, men føles verken myk eller hard, heller.
Så joddli-doddli-deisann.
:wacky:

Har hatt noen negative tester, men her er det håp, helt til tanta kommer.
Tenker jeg, da.
:confused:
 
For meg har jeg kun kjent det jeg mener med «plugget igjen» i graviditet. Og på syklus.info ser det ut til at det kun gjelder for graviditet. Men kan godt være det varierer fra person til person.

Vis vedlegget 369652
Den vil plugges igjen med slim etter hver eggløsning så denne benevnelsen er litt feilaktig :) det er sånn kroppen beskytter et evt befruktet egg. Og ved mens vil det også gjerne komme litt slim før / under blodet i starten fordi dette løsner når mensen kommer. Hvis mensen ikke kommer fortsetter slimet å være i tappen til slimproppen går før fødsel :)
 
Back
Topp